دوشنبه 8 شهريور 1395-13:16

واکنش به عکس اینستاگرام عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

یک عکس، چند کامنت

پست اینستاگرامی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که در کنار او نماینده اسبق مجلس از حوزه قائم شهر  وسوادکوه ایستاده، باعث نگارش برخی انتقادها از این حزب شد/ محمد جواد حق شناس: این که فردی در تهران عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب باشد، ولی در منطقه اش حامی یک فرد و جریان محافظه کار و یا برعکس، دلیلش نداشتن ادب و تربیت سیاسی و پرستیژ حزبی است.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: به تازگی محمدجواد حق شناس -استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی- با انتشار عکسی از نشست «تعدادی از یاران هم باور و همراه اصلاحات در حرب اعتماد ملی» خبر داد.

در این عکس سید جواد موسوی، اسماعیل گرامی مقدم، ابراهیم امینی، اسماعیل دوستی، رضا نوروز زاده، حسن کریمی، ذبیح الله کریمی، محمدجواد حق شناس و ولی رعیت -نماینده مردم قائم شهر در مجلس های ششم و هفتم  ونامزد رد صلاحیت شده انتخابات اخیر- حضور دارند.

در زیر این پست اینستاگرامی، برخی کاربران اظهارنظرهایی کرده اند که خواندن آن ها خالی از لطف نیست:

- اسماعیل دوستی هم باور شماست؟ یعنی شما هم اصولگرا هستید؟

-لطفا مطالعه کنید آقای دکتر تا حقایقی در مورد آقای دوستی برای شما و همگی دوستان آشکار شه.

-آقای دکتر، در مرحله دوم انتخابات اخیر در حوزه انتخابیه قائم شهر، دو گزینه اصولگرا با هم رقابت داشتند. جریان های اصلی اصلاحات در استان و کشور به سکوت رضایت دادند. اما آقای رعیت -هم باور شما- به حمایت از یکی از این دو گزینه پرداخت که در نهایت رای هم نیاورد. جایگاه حزب متبوع شما در این گونه مسایل کجاست؟ چرا باید به خاطر بغض های شخصی و منافع فردی، هم حزبی شما بدون رعایت گزینه سکوت جریان اصلاحات، خودسرانه به حمایت از گزینه جبهه پایداری بپردازد و آخرش هم شکست بخورد؟! در ضمن حزب شما در مازندران فعالیت خاصی ندارد و در کنش و واکنش های سیاسی خنثی و خواب تشریف دارد!

-در تکمیل کامنت بالا باید بگم در کوهدشت لرستان و در حالی که کاندیدایی با سوابق روشن اصلاح طلبی داشتیم، آقای دوستی از یک اصولگرا حمایت کرد. آقای دکتر حق شناس لطفا" شفاف سازی کنید.

- متاسفانه اصلاح طلبی تا موقعی شعار و رویه است که با منافع شخصی ما تضاد نداشته باشد. وگرنه وقتی پای منافع شخصی وسط باشه بسیاری از اصلاح طلب ها نقاب از چهره می گیرند و تو گویی این ها از اساس اصولگرای نقابدار بودند.

- حق شناس: دوستان بزرگوار، با کلیات نظرات شمافارغ از ورود به مصادیق همراه و هم نظر هستم. بدون شک باید افراد را با معیارها سنجید نه ارزش ها را با افراد.

-چه حرف های قشنگی!

- حق شناس: حرف قشنگ است، اما زیباتر آن است که این سخنان به باور تبدیل و آن گاه نهادینه شود.

- آره، قطعا" هنگامی که این حرف ها نهادینه بشن، دیگه شاهد حضور اصولگرایان و حامیان شون در شورای مرکزی یک حزب اصلاح طلب نخواهیم بود.

- آقای دوستی به خاطر منافع شخصی و یا ترس بزرگ ترین خیانت را به اصلاح طلبان کوهدشت کرد.

- حق شناس: نکته مهمی را باید یادآوری کنم. این که در فضای سیاسی کشور به دلیل وجود ابهام و امکان عمل غیر شفاف، ما شاهد بروز و ظهور رفتارهای پارادوکسیکال یا متناقض نما توسط افراد حقیقی و یا حقوقی سیاسی هستیم. این که فردی در تهران عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب باشد، ولی در منطقه اش حامی یک فرد و جریان محافظه کار و یا برعکس، دلیلش نداشتن ادب و تربیت سیاسی و پرستیژ حزبی است.

- علاوه بر فقر پرستیژ سیاسی باید اصطلاح حب و بغض های شخصی را هم اضافه کنیم.مثلا طرف که دم از اصلاح طلبی می زنه در یکی از انتخاب های مجلس از حریفش شکست می خوره، این دوره میره پشت سر رقیب تندروی همان حریف قبلی خودش می ایسته که به نوعی انتقام گرفته بشه! تازه شکست هم می خوره! می بینید چقدر ساده هست قضیه؟ کلا به خاطر اختلاف شخصی با یک حرکت، یک طیف سیاسی را به تمسخر می گیرند.

-جناب دکتر، جالب اینجاست که این مدل افراد این روزها از قبل گفتمان اصلاح طلبی در حال رشد و البته تیشه زدن به ریشه اصلاحات هستند.

خاطرنشان می کنیم در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه قائم شهر و سوادکوه، ولی رعیت از کمال علی پور -نماینده مخالف دولت مجلس نهم- حمایت کرده بود که در نهایت علی ادیانی راد به مجلس دهم راه یافت.