شنبه 20 شهريور 1395-13:26

انتقادهای صریح شیخ محمود نظری از استاندار مازندران:

فلاح به دلیل کارهایی که انجام نمی دهد، استعفا دهد/ استاندار کجاست که نساجی لباس فروشی شد

مسئول ستاد دهه غدیر کشور: استاندار به دلیل کارهایی که انجام نمی دهد، استعفا دهد/ برای استاندار احترام قائل هستم اما مسئولیت تعارف ندارد/ فلاح انسان خوبی است اما انسان در هر جایی قرار می گیرد باید به اقتضای جامعه، قدم بردارد/ استاندار کجا تشریف دارد که نساجی تبدیل به لباس فروشی می شود و چیت سازی آن گونه و دیگر کارخانه ها هم که وضعیت مشابه دارند، چرا حرکت نمی کند نزد وزیران تا کمک بگیرد؟/ واقعه ای که برای علی خمینی در قائم شهر پیش آمد پسندیده نبود و اگر کسی انتقاد دارد باید به خود شخص و در جای مناسب بگوید.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: شیخ محمود نظری در نشست خبری هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر اظهار داشت: دهه غدیر یک فرهنگ، هدف و یک نظریه مبارک است و می تواند برای  بشریت همه چیز را با تفاهم، تعامل و همدلی فراهم کند.

مسئول ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه افکار عالیه بشری برای رسیدن به تمدن‌گرایی، با فرهنگ غدیر به گفت و گو می پردازد، گفت: دنیا با لجاجت و دشمنی به جایی نمی رسد.

وی با بیان اینکه اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر، 10 مهر در تهران برگزار می شود، تصریح کرد: اجلاس امسال را نزدیک به ایام محرم برگزار می کنیم، چون غدیر و عاشورا است که می تواند دین را احیا کند، غدیر اثبات خلافت و عاشورا استمرار امامت است.

نظری با اشاره به اینکه در چهار محور اصلی و 18 محور فرعی، فراخوان مقاله دادیم، تاکید کرد: در وقت محدودی که داشتیم 200 مقاله به دبیرخانه ارسال شد و در روز اجلاس از برگزیدگان قدردانی می شود. آمریکا، مصر، عراق، لبنان، الجزایر و ... کشورهایی هستند که به این اجلاس مقاله ارسال کردند.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی ما از برگزاری اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر، فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: ستاد دهه غدیر، سازمانی مردم نهاد بوده و دولتی نیست.

مسئول ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه یکی از محورهای فراخوان اجلاسیه، شعار سال است، اظهار داشت: در اجلاس امسال غنای علمی را با فراگیری هیات علمی، نهادینه کردیم و اقتصاد مقاومتی اقدام مهمی است که یکی از محورهای اجلاس است.

نظری با بیان اینکه غدیر فقط یک فرهنگ دینی نیست و در زندگی ما جاری است، افزود: شریان هر جامعه ای اقتصاد است و اگر اقتصاد سالم باشد جامعه هم سالم می شود.

وی با بیان اینکه بیت آیت الله نظری برای هر دولتی که از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ شود احترام قائل است، گفت: دولت در برجام و روابط بین المللی با حمایت های رهبری، اقدامات مثبتی انجام داد اما انتظار داریم غبار گرانی و بیکاری را از جامعه بزداید.

نظری ادامه داد: امروز آقای استاندار کجا تشریف دارد که نساجی تبدیل به لباس فروشی می شود و چیت سازی آن گونه و دیگر کارخانه ها هم که وضعیت مشابه دارند، چرا حرکت نمی کند نزد وزیران تا کمک بگیرد؟

فرزند آیت الله نظری با اشاره به این که استاندار به دلیل کارهایی که انجام نمی دهد، استعفا دهد، تاکید کرد: برای استاندار احترام قائل هستم اما مسئولیت تعارف ندارد. انتقادهای من منطقی است. فلاح انسان خوبی است اما انسان در هر جایی قرار می گیرد باید به اقتضای جامعه، قدم بردارد. ما از روی دلسوزی و خیرخواهی سخن می گوییم.

وی با بیان اینکه ارتباط بیت نظری با امام خمینی به قبل از انقلاب برمی گردد، ادامه داد: غیر از جنبه استاد و شاگردی هم آیت الله نظری به امام راحل داشتند و هم امام، آیت الله نظری را مانند فرزند می پنداشتند. ارتباط بسیار پاک و پاکیزه  ای به بیت امام داریم.

نظری ادامه داد: بیت امام همیشه برای ما مکرم است و حسن خمینی سکاندار این بیت است و باید احترام متولی را حفظ کرد تا احترام حرم حفظ بماند. ما مازندرانی ها در احترام به مهمان بسیار معتقد هستیم. واقعه ای که برای علی خمینی در قائم شهر پیش آمد پسندیده نبود و اگر کسی انتقاد دارد باید به خود شخص و در جای مناسب بگوید، انتقاد در ملا عام، آن هم به این شکل، روا نیست. حرمت شکنی نباید باب شود مخصوصا در مازندران که شهره به مهمان نوازی هستیم. حسن آقا و علی آقا دوستان قدیمی ما بوده و مطیع رهبری هستند.