يکشنبه 28 شهريور 1395-9:33

شمیم هدایتِ تابستان شاد

نمایشگاه قرآن و خانواده در ساری گشایش یافت

نمایشگاه سه روزه شمیم هدایت، با محوریت قرآن و خانواده از سری برنامه‌های تابستان شاد در بوستان ملل ساری گشایش یافت.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، گزارش: آتنا فلاحتی-عکس: اکبر قاسم پور: نمایشگاه بزرگ شمیم هدایت، با محوریت قرآن و خانواده از سری برنامه‌های تابستان شاد در بوستان ملل ساری گشایش یافت.

در این نمایشگاه سه روزه که عصر شنبه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ساری گشایش یافت، مسئولان موسسه‌های قرآنی در 15 غرفه قصه‌گویی، نقاشی، مسابقه، قرآن و مهدویت،غرفه حجاب، مهارت‌های زندگی و ... با برپایی برنامه‌هایی شاد و آموزنده پذیرای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان هستند.

حجت‌الاسلام حمزه‌علی صادقی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ساری در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: برپایی برنامه‌های فرهنگی شاد از جمله کارهایی است که سبب ایجاد وحدت می‌شود و ادامه‌ داشتن آن، تمرین وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: این باور که عده‌ای قرآن را کتابی برای خواندن و ثواب بردن می‌دانند نگاهی مهجور و اشتباه است، چراکه قرآن کتاب زندگی و پاسخگوی تمام پرسش‌های ما درباره راه و روش زندگی است.

این مسئول تاکید کرد: نگاه هدایت‌گرایانه به قرآن باید در همه‌جا از خانه تا بوستان و محل کار نهادینه شود تا قرآن، راهنمای زندگی همه قشرهای جامعه باشد.

صادقی برگزاری نمایشگاه شمیم هدایت را امری مبارک خواند و گفت: این اتفاق باید در تمام عالم برگزار شود تا خداباوری، خدامحوری و ... جهانی شود.

انسیه فرهادی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی درباره نمایشگاه اظهار داشت: فرماندار ساری محتوا و اجرای این نمایشگاه را نهضت قرآنی نامید و این نام برازنده فعالیت‌هایی است که در غرفه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت موسسه‌های قرآنی در فضایی بسته ارائه می‌شد، افزود: ارائه خدمات و توانمندی‌های موسسه‌های برگزارکننده در فضای باز می‌تواند در جذب مخاطب به هدف‌های برپایی نمایشگاه اثرگذار باشد.

فرهادی درباره هدف برگزاری نمایشگاه شمیم هدایت اظهار داشت: مهمترین هدف، دفاع از فرهنگ و کشور در برابر تهاجم فرهنگی با رویکرد به قرآن است و پس از آن، در فضای باز قرآن را در دل مردم نهادینه کنیم.

نرگس رضایی مدیر موسسه حضرت ام‌کلثوم، مربی و مسئول غرفه شعرخوانی قرآنی درباره شرکت در این نمایشگاه گفت: از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای حضور در نمایشگاه دعوت شدم. امروز روز شعر و ادب است و به همین مناسبت برنامه شعرخوانی و اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان در این غرفه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر مخاطبان ما در موسسه نوجوانان هستند و پیش از این نیز موفق به کسب امتیاز کشوری در مشاعره رضوی، شاهنامه‌خوانی و ... شدند.

رضایی با استقبال از برپایی چنین برنامه‌هایی اشاره کرد: امیدوارم این برنامه در سال‌های بعد ادامه داشته باشد، به کارگیری خلاقیت در کارها سبب جذب مخاطب بیشتر می‌شود و با برنامه‌ریزی هدفنمد، منسجم، کاربردی و نوین می‌توانیم هدف‌های قرآنی را در جامعه گسترش دهیم.