سه شنبه 11 آبان 1395-20:24

عصر سه شنبه در سالن ارشاد؛

سه کتاب انتشارات هاوژین رونمایی شد

با حضور اهالی فرهنگ، سه کتاب بازگشت به سرزمین مادری، نام آوران دودانگه و مازندران سلام در سالن ارشاد مازندران رونمایی شد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: عصر امروز در مراسمی با حضور اهالی فرهنگ، سه کتاب انتشارات هاوژین به نام های بازگشت به سرزمین مادری (منظومه عاشقانه ای برای شهرهای مازندران) اثر اسدالله عمادی، نام آوران دودانگه اثر صغری ابراهیمی و مازندران سلام (اشعار فارسی شاعران معاصر در وصف مازندران) به کوشش سمانه سادات خاتمی در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شد.

محمود جوادیان در این مراسم در وصف کتاب بازگشت به سرزمین مادری صحبت کرد.

این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه با اسدالله عمادی در یک مدرسه تحصیل کردیم، گفت: فرآورده های آن دبیرستان، شماری از پژوهندگان امروز مازندران در زمینه های مختلف هستند. استاد سیروس مهدوی، طیار یزدان پناه، احمد معصومی، قهرمان هدایتی و ... همه دانش آموختگان دبیرستان شرف هستیم.

جوادیان با اشاره به اینکه زبان علم، زبان اخباری و اطلاع رسانی است اما زبان شعر نه نقش اطلاع رسانی داشته و نه به راستی و درستی کار دارد، افزود: زبان شعر، نقش آفرینشی است. شعر متنی دلنشین، زیبا و خاطره ساز است و کتاب "بازگشت به سرزمین مادری" فرآورده کنش نگارش و آفرینش شاعر. در این کنش، جوشش ناخودآگاه شاعر، پیش زمینه است و پیش از کنش شاعر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شعر، منولوگی با نوستالژی شاعر ما نسبت به زادگاهی است که به آن عشق می ورزد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام مازندران هم در این مراسم اظهار کرد: نگاه دقیق در حوزه فرهنگ به ویژه در زمینه کتاب و نشر، توسعه فرهنگی را بارور کرده و باعث رشد بیشتر این حوزه می شود.

احد جاودانی افزود: کتاب از جمله حوزه هایی است که در کشور ما مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کتاب، نوآوری نداریم، گفت: نداشتن نوآوری به ویژه در حوزه رمان، داستان و آثار ادبی که مخاطبان بیشتری دارد، مشهود است.

این مسئول از خیران تقاضا کرد در حوزه خرید کتاب، گام بردارند.

*مطلب مرتبط:

هاوژین سه کتاب تازه انتشار داد