شنبه 20 آذر 1395-20:40

علی نجفی خوشرودی در دانشگاه مازندران:

با هر گونه حصر و بگیر و ببند و پاسگاه بازی مقامات مخالفم

نماینده بابل در مجلس: به بهانه های «مصلحت و امنیت عمومی و ملی» نباید آزادی دانشجویان محدود شود/ برجام دستاورد قابل ملاحظه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید است/ با هر گونه حصر و بگیر و ببند و پاسگاه بازی مقامات مخالفم/ جذب نشدن سرمایه خارجی، ایران هراسی و تهدید پنداشتن ایران میراث دولت قبل بوده است.(گزارش+عکس+حاشیه ها)


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، حامد رهی: علی نجفی -نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی- روز شنبه ضمن حضور در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران، به ایراد سخنرانی با موضوع "برجام دست آورد طلایی دولت" پرداخت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به بهانه های «مصلحت و امنیت عمومی و ملی» نباید آزادی دانشجویان محدود شود، افزود: قانون و مستندات مربوط به آن اولویت اول ماست.

نجفی همچنین با اذعان به این مطلب که برجام دستاورد قابل ملاحظه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید است، در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان خاطرنشان کرد: نمی توان برجام را دست «آورد طلایی» عنوان کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره «حصر» گفت: من با هر گونه حصر و بگیر و ببند و پاسگاه بازی مقامات مخالفم.

نماینده مردم بابل همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان درباره حزب گفت: نظام تحزب به ارتقای وزن و جایگاه مجلس و شفافیت سیاسی و همچنین شناساندن نیروهای جوان کمک شایانی می کند.



وی جذب نشدن سرمایه خارجی، ایران هراسی و تهدید پنداشتن ایران را میراث دولت قبل دانست و گفت: در دولت قبل نفت به شیوه ی «چوب داری و دلالی» فروخته می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تحلیلی از برجام گفت: برجام در سه قسمت سیاسی، فنی و اقتصادی قابل بررسی است که در بعد سیاسی دکتر ظریف با موفقیت هرچه تمام و همچنین در بعد فنی نیز آقای صالحی با درایت عمل کردند، اما در بحث اقتصادی به دلیل نبود متولی و ناظر خاص، بهره برداری مناسب از این بخش به وجود نیامد.

نجفی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره ی رئیس دولت اصلاحات و موضوع ممنوع التصویری وی، بدون ذکر نام رییس جمهوری اسبق گفت: ایشان قسمتی از تاریخ سیاسی کشور ماست و حتما همه ی مسئولان دارای نقاط نقاط و ضعف هستند، ولی ملاک تنها قانون است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تحریم های جدید قطعا نقض برجام است، ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهوری جدید آمریکا حرف های تبلیغاتی و کارهای اجرایی اش متفاوت باشد.



وی در ادامه همین بخش از سخنانش گفت: اگر آمریکا برجام را نقض و بر این موضوع پافشاری کند به بدنامی بزرگی در جهان مبتلا خواهد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به دانشجویان دانشگاه مازندران گفت: قوه ی عاقله ای در کشور وجود دارد و شورای عالی امنیت ملی با هماهنگی مقام معظم رهبری، پاسخ مناسب به نقض برجام را خواهد داد.

به گفته این نماینده مجلس، فساد، بیکاری جوانان، فقر و تبعیض و بحران آب از مهمترین منابع تهدید امنیت ملی کشور است.

 نجفی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بنده یک روستا زاده هستم و از پدر و مادری بی سواد وارد حساس ترین بخش سیستم اداری کشور شدم، به دفاع از نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: در زمانی که اشراف زادگان حساس ترین پست های کلیدی کشور را قبضه کرده بودند بنده به وزارت خارجه راه یافتم و این به واسطه ی نظام جمهوری اسلامی بود.



*حاشیه ها:

-در این مراسم جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران، براری از فعالان اصلاح طلب استان، آریامنش دبیر حزب مردم سالاری بابلسر، کرد تبار مشاور استاندار مازندران، کریمی مله عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و معاون اسبق سیاسی استان و جمعی از فعالان سیاسی حضور داشتند.

-دکتر نجفی را همسرش که قبلا" دانشجوی همین دانشگاه بود، همراهی می کرد.

-برخی دانشجویان در چند مرحله شعارهایی در حمایت از آزادی برخی زندانیان سیاسی سردادند. 

- سالن برگزاری مراسم مملو از جمعیت دانشجویان و استادان دانشگاه مازندران بود.

- این برنامه را انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران برگزار کرده بود که از تشکل های جدید دانشجویی است.