يکشنبه 21 آذر 1395-9:42

"رمضون سورچی" فیلم یتیمخانه ایران:

گريم سختی داشتم/ با زياد ديده شدن بازيگر نمي شویم

رضا اکبری، بازیگر مازندرانی فیلم یتیمخانه ایران: در فیلم یتیمخانه ایران گريم سختی داشتم و با چهره اي متفاوت ظاهر شدم/ سعي كردم براي انتخاب شخصيت هاي بازي به عرض نقش بيشتر دقت كنم تا طول آن. با زياد بودن يا به عبارتي زياد ديده شدن بازيگر نمي شویم، بلكه با انتخاب درست مان مي توانيم به مراتب عالي در بازيگري دست پيدا كنيم.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: "يتيمخانه ايران" فیلمی است از ابوالقاسم طالبی که این روزها روی پرده سینماهای کشور اکران  شده است.

در فیلم، نه از شاه خبری هست و نه دربار. قهرمانان فیلم، مردمی هستند که در آن زمان نان را با خاک اره می خوردند.

"رضا اکبری" -هنرمند مازندرانی- در این فیلم نقش "رمضون سورچي" را ایفا کرده است. به همین بهانه با این صداپیشه و بازیگر رادیو، تئاتر و سینما که اهل قائم شهر است، گفتگو کردیم.

* آقای اکبری، رمضون سورچی را معرفی کنید که نقش شما در فیلم یتیمخانه ایران بوده است؟

- من در این فیلم نقش آدم خل و چل ولي كاملا احساساتي و عاشق و دلسوز را بازی کرده ام كه در نهايت كليد قصه دست همین رمضون سورچی هست  و گره داستان را باز مي کند.

* ظاهرا" گریم مشکلی داشت نقش شما؟

- درسته، در این فیلم گريم كاملا" سختی داشتم. اين بار با چهره اي متفاوت ظاهر شده ام و افتخار همبازي شدن در كنار جعفردهقان و عليرام نورايي را داشتم

*داستان فیلم رو به طور خلاصه توضیح می دهید؟

-داستان بر مي گردد به زمان قاجار و زمان قحطي  و وبا در ايران و زماني كه ايران كاملا تحت استعمار انگليس و كشور كاملا متزلزل بود. داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد که در زمان احمدشاه قاجار، بر اثر قحطی ناشی از خیانت انگلیس‌ها، نیمی از مردم ایران جان باختند.

*و چه سالی فیلمبرداری کار انجام شد؟

- سال 1393

* درباره این نقش متفاوت تان توضیحی دارید بفرمایید.

-عاشق ايفاي نقشِ شخصيت هاي متفاوت هستم. چه به لحاظ گريم متفاوت و چه از لحاظ شخصيت پردازي پيچيده. معتقدم بازيگر بايد انعطاف در بازي داشته باشد و بتواند شخصيت هاي متفاوتي را با قالب هاي سخت بازي كند و براي مخاطب هم باورپذير باشد تا در اذهان عمومي ماندگار شود.

هميشه هم سعي كردم براي انتخاب شخصيت هاي بازي به عرض نقش بيشتر دقت كنم تا طول آن. با زياد بودن يا به عبارتي زياد ديده شدن بازيگر نمي شویم، بلكه با انتخاب درست مان مي توانيم به مراتب عالي در بازيگري دست پيدا كنيم كه هم خودمان از عملكردمان راضی باشيم و هم مخاطبي كه پول مي دهد و به سینما می آید.

* از سریالی که اخیرا" پخش شد و در آن بازی کردید هم بگویید.

-حدود یک ماه و نيم پيش در يک سريال هفت قسمتي تحت عنوان "دشت آزادگان"به كارگرداني احمد كاوري از من پخش شد كه دومين همكاري من با این کارگردان بود.



*در فیلم "رستاخیز" هم که بازی کردید و یکی از دستیاران احمدرضا درویش بودید، اما ظاهرا" با این که دو وزیر ارشاد عوض شدند، کاری برای این فیلم نشده!

-درسته، فعلا" خبري از اكران رستاخیز نيست و عوامل اين اثر بزرگ سينمايي  كماكان اميدوار به نگاه عميق تر مسوولان سينمايي و خصوصاً  دولتمردانِ دولت تدبير و اميد هستند.

* الان چه آرزویی دارید؟

- آرزوي قلبي من اين است كه بعد از ساليان سال تلاش بتوانم پرچم هم استاني هام را در عرصه هنر -البته به سهم- خودم بالا ببرم. براي همه مخاطبان شما هم آرزوي لحظات خوش مي كنم.