پنجشنبه 25 آذر 1395-10:25

معلم مازندرانی در بین 50 معلم برتر جهان

فردوس حاجیان معلم مازندرانی نامزد دریافت جایزه نوبل معلمی شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری:  موسسه (GLOBAL TEACHER PRIZE)که به بررسی عملکرد و روش های نوین و موثر معلمان پیشرو در کشورهای مختلف جهان می پردازد، در آخرین بررسی خود از بین 20 هزار معلم مورد بررسی، بامداد امروز اسامی50 معلم برتر جهان در سال 2017 را منتشرکرد که در آن نام فردوس حاجیان معلم پیشکسوت قائمشهری به چشم می خورد.

معلم و هنرمند نوستالوژیک صدا وسیمای مرکز مازندران در سال های پایانی دهه شصت که به لطف ابداعات آموزشی خود به شهرت و محبوبیت رسیده بود، پس از موفقیت های بین الملی در سال ها و دهه های اخیر، اکنون با رای هیات داوران موسسه (GLOBAL TEACHER PRIZE) به عنوان یکی از کاندیداهای دریافت «جایزه جهانی معلم» قرار گرفت.
برنده «جایزه جهانی معلم» توسط گروهی از معلمان، کارشناسان آموزشی، مفسران، روزنامه نگاران، مقامات دولتی، کارآفرینان فنی، مدیران شرکت و دانشمندان در سراسر جهان انتخاب می شود.

آموزش معلمان دیگر در زمینه روش های جدید تدریس، کمک به تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم و دانش آموزان بی سرپرست، نگارش کتب درسی، آموزش اولیا برای توسعه روش های نوین آموزشی به ویژه در مناطق محروم، کمک به دانش آموزان آسیب دیده از جنگ و خشونت ( تدریس با افتخار به فرزندان معظم شاهد)، کمک به جمع آوری کمک های مردمی برای تسهیل در آموزش دانش آموزان محروم، دریافت جوایزی در حوزه آموزش، ساختن روش های جدید و موثر در آموزش، استفاده خلاقانه از تکنولوژی در آموزش، فعالیت‌هایی در جامعه که فراتر از کلاس درسی هستند، حضور در رسانه یا انجام سخنرانی، تشویق دیگران برای ورود به حرفه معلمی، آموزش یا مشاوره معلم های مدرسه ، رسیدن به نتایج آموزش در داخل کلاس، پیشرفت نمره های دانش آموزان، انجام فرایندهای آموزشی که منجر به تبدیل دانش آموز به یک شهروند جهانی می شود مانند ایجاد ارتباط میان مدرسه و مدارس خارج از کشور از مهمترین معیارهای اهدای «جایزه جهانی معلم» محسوب می شود.

جایزه جهانی معلم در سال گذشته به پاس تلاش برای آموزش کودکان جنگ زده در نواز غزه به معلمی از فلسطین اهدا شده بود و پیش از آن نیز به یک معلم از امریکا اختصاص یافته بود.
فردوس حاجیان و 49 معلم برتر دیگر به عنوان برترین معلمان جهان شانس دریافت جایزه جهانی معلم و هدیه یک میلیون دلاری را دارند.

حاجیان که در سال های گذشته مناصب مختلف مدیریتی در دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی پایتخت داشته، اما همواره نخستین شغل خود را معلم دوره ابتدایی کرده و افزون بر مدرسه ابتدایی شهید ولی پور روستای افراکتی قائمشهر و مدرسه فردوس این شهر، 4 مدرسه در سطح شهر تهران در 10 سال اخیر به پیاده سازی تئوری ها و برنامه های آموزشی وی مشغول هستند.
وی در حال حاضر به عنوان عضو تیم مولفان کتاب های درسی اول تا ششم دبستان نیز فعالیت دارد .