چهارشنبه 1 دی 1395-9:4

مشاور نمونه خانه صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

مشاوره صنعتی واکسیناسیون صنعت تولید و خدمات

مسلم اکبری: در جامعه امروز  ایران به خصوص مازندران، اکثر واحدها به جای حل مشکل؛ مجموعه، نیروها، سرمایه  و بازار را منطبق با شرایط فعلی قرار می دهند و در برابر تغییر بسیار مقاومت می کنند. شعار ما در حوزه مشاوره "همیشه یک راهی هست" بازگو کننده واکنش تیم مشاوره ما با این مجموعه ها است.


مازندنومه، سرویس اقتصادی: گستردگی صنعت به میزانی است که مدیران، فعالان و تولیدکنندگان این بخش برای توسعه و پیشرفت نیازمند مشاوره با افراد متخصص، متبحر و با تجربه هستند تا بتوانند در ترسیم نقشه ی راه پیشرفت، گام های اصولی بردارند.

مشاوران صنعتی به گونه ای، چراغ های مسیر پیشرفت و تعالی فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت هستند که با ابزار تخصص و تعهد می توانند راه صعب العبور را روان کرده و موجب کاهش بسیاری از مشکلات پیش رو شوند.

یقینا مشاوره صنعتی نیازمند ساختاری است تا به صورت نظام مند و با بهره گیری درست از کارشناسان بتواند به مدیران بخش خصوص در عرصه صنعتی مشاوره اصولی دهد.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با این مقوله مهم با مشاور نمونه خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران به گفت و گو نشستیم. مسلم اکبری مدیرعامل شرکت پاکسازان پارس پانیا است که در کنار ده ها فعالیت اقتصادی روی مشاوره صنعتی نیز به صورت تخصصی تمرکز کرده است.

*مشاوره صنعتی به چه معنایی است؟

مشاوره در واقع به معنای هدایت و راهنمایی بدون  دخالت مستقیم در تصمیم گیری نهایی است. به تعبیری می توان گفت مشاوره صنعتی  انتقال تجارب، مشاهدات و دانش موردی خاص به فرد یا گروه مشاوره شونده در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

اکثر مدیران و سرمایه گذاران به دلیل کمبود زمان، ندانستن چگونگی رفع موانع پیش رو، عدم دانش روز دنیا و عدم تطابق پذیری با شرایط فعلی؛ خود را ملزم به تغییر نمی بینند.

 به نظرم گستردگی مشاوره در صنعت بیش ازدیگر بخش ها است . مشاوره صنعتی در انتخاب صنعت برای فعالیت، پایه ریزی و طرح ریزی واحد ها، عارضه یابی، کنترل عملیاتی و پروژه ای، برنامه ریزی طرح های توسعه و بسیاری موارد دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است.

به دلیل عدم شکوفایی صنعتی در منطقه ، تمامی بخش های قابل مشاوره در حوزه صنعت، تولید و ارائه خدمات؛ جای تامل، تفکر و رشد  دارد .

 مشاوره صنعتی هدایت و راهنمایی سرمایه گذاران و تولید کنندگان محصول و خدمات است تا واحد های  صنعتی و خدماتی با چالش های همچون عدم فروش مناسب، کاهش عملکرد موثر، عدم بهبود مستمر، افزایش هزینه ها، کاهش کیفیت، عدم سوددهی مناسب مواجه نگردند. در واقع مشاوره صنعتی را می توان نوعی واکسیناسیون صنعت تولید و خدمات، پیش از وقوع مخاطرات احتمالی و رفع آن تعبیر کرد .

*چرا در حوزه مشاوره ورود پیدا کرده اید؟

شرکت پاکسازان پارس پانیا به دلیل گستردگی فعالیت در بخش های متفاوت و متعدد، با افراد و نهادهای با تجربه زیادی همکاری دیرینه ای دارد لذا استفاده ازتجربه آنان باعث شد تیمی متشکل از افراد با تجربه و توانمند تشکیل و در زمینه مشاوره؛ هدفمند و اجرایی شود . الان در بخش های اقتصادی مانند  سرمایه گذاری، گردشگری ، معادن ، صنایع، ساختمان، انبوه سازی، تسهیلات بانکی و بسیاری از موارد دیگر آماده ارائه مشاوره های تخصصی هستیم.

*نحوه فعالیت شما در نحوه ارائه مشاوره به چه صورتی است؟

شرکت پاکسازان پارس پانیا یک ویژگی متمایز با دیگر شرکت های مشاوره دارد. به طور معمول شرکت های مشاوره ای منتظر می شوند که به آن ها مراجعه و از آن ها راهنمایی و مشاوره درخواست شود اما شرکت ما با شناسایی فرصت ها و مطرح کردن آن با تیم مشاوره  و ارتباط با سایر بخش ها، فرصت هایی همچون سرمایه گذاری، تسهیل در فعالیت، اشتغال زایی و موراد دیگر را برای خود فراهم می کند.

عمده فعالیت ما در استان مازندران و بخشی نیز در تهران است . مازندران با دارا بودن نیروهای بالقوه و آمار بالای بیکاری، نیاز زیادی به مشاوره در بخش های تولیدی و خدماتی دارد.

*متقاضیان چگونه می توانند از خدمات شما بهرمند شوند؟

پس از مطرح کردن  موضوع مورد نظر با شرکت، درخواست آنان در تیم مشاوره، مطرح می شود و  در صورت تایید اجرایی شدن درخواست؛ وی را از نتیجه مطلع می کنند .
علاقه مندان همچنین می توانند برای اطلاع بیشتر به پایگاه اینترنتی www.parspania.com، آدرس پست الکترونیک  info@parspania.com ،  آدرس تلگرامی @parspania  مراجعه کنند.

*کارشناسان همکار با شما در چه سطحی از تخصص قرار دارند؟

شرکت پاکسازان پارس پانیا از سال 90 در حوطه مشاوره فعالیت می می کند و در این مدت تمامی کارشناسان در حوزه های مطرح شده نیز فعال و مشغول به فعالیت هستند . کارشناسان شرکت در هر بخش دانش خود را به روز کرده و بسته به نیاز روز در بخش مورد نظر اقدام به ارائه مشاوره های تخصصی می کنند.

*آیا شرکت شما یا مشاوران شما از سازمان استاندارد یا مرجع تائید صلاحیت کننده ای مورد تائید هستند ؟

بله چون در غیر این صورت، شرکت نمی توانست در این زمینه فعالیت داشته باشد.  در ضمن شرکت پاکسازان پارس پانیا در سال 1395 به عنوان مشاور نمونه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برگزیده شده است.

همچنین پاکسازان پارس پانیا عضویت در انجمن مشاوران فنی و مهندسی استان مازندران را در کارنامه خود دارد.

*شما در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز ورود پیدا کرده اید؟

با توجه به نام گذاری سال 1395 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، شرکت پاکسازان پارس پانیا به همراه جمعی از مدیران و مسئولین عالی رتبه استان در حوزه های مختلف ؛  با تشکیل کمیته ای به نام " کمیته  اقتصاد مقاومتی "  سعی در عمل به فرمان رهبری در راستای کاهش نرخ بیکاری در مناطقی با نرخ بالای بیکاری کرده است .

*آینده فعالیت خود را در این زمینه چگونه می بینید وچه برنامه هایی در دستور کار دارید؟

در حوزه مشاوره، شرکت با دارا بودن تیمی متشکل از افراد با تجربه، از منظر درون نگری آینده را روشن و ازمنظر برون نگری پر از موانع می بیند. چرا که در جامعه امروز  ایران به خصوص مازندران، اکثر واحد ها به جای حل مشکل؛ مجموعه، نیروها، سرمایه  و بازار را منطبق با شرایط فعلی قرار می دهند و در برابر تغییر بسیار مقاومت می کنند. شعار ما در حوزه مشاوره " همیشه یک راهی هست " بازگو کننده واکنش تیم مشاوره ما با این مجموعه ها است.

*در پایان اهداف و برنامه شرکت پاکسازان پارس پانیا را در ورود به بخش های متفاوت تولیدی و خدماتی را بیان کنید؟

 شرکت اعتقاد به تبلیغات بسیار موثر و بدون هزینه از سوی مشتری دارد و به دنبال برآوردن نیازهای فراتر از نیاز مشتری است.

تمامی واحد ها، کارکنان و مدیران در یک راستا گام برداشته و هدفی مشترک در تعالی شرکت دارند . یکسان بودن اهداف، در یک زبانی و همدلی تمامی واحدها موثر بوده و در یکپارچه سازی مجموعه تاثیر به سزایی را خواهد داشت .

جهت تعالی و رفع عیب های احتمالی در مجموعه، تمامی افراد و کارکنان با ارائه پیشنهاد ، در رفع و بهبود آن تاثیرگزار هستند. در این شرکت با ایجاد سیستم اطلاعاتی، تمامی موارد – ورودی و خروجی و اطلاعاتی –چه برون سازمانی و  درون سازمانی، قابل پیگیری بوده و علت پیدایش آن نیز قابل شناسایی می باشد .

هر سازمانی جهت پیشگیری از عقب افتادگی در چرخه حیات، نیازمند به بهبود مستمر است. این شرکت با ایجاد هیئت اندیشه ورزی و دریافت پیشنهادات از سوی کارکنان و مدیران خود،  بهبود مستمر را جزئی از امور همیشگی خود می داند، چرا که بر این اصل که "همواره راه بهتری وجود دارد " اعتقاد دارد .

این شرکت، تمامی نهادها و سازمان های ذیربط را که با آن ها تعامل دارد، به عنوان جزئی جداناپذیر، موثر و با اهمیت می داند و از تاثیر آن در انجام امور – چه درون سازمانی و چه برون سازمانی – مطلع بوده و در ارتباط با آن ها، دقت لازم را دارد .