جمعه 10 دی 1395-21:25

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در بابل:

نباید شاهد گورخوابی باشیم/ هر بیمارستان یک خیریه داشته باشد

محمدهادی ایازی: در بحث سلامت جسمی ما اگر خوب کار کنیم حدود ۲۵ درصد وظایف را عهده دار هستیم و ۷۵ درصد مابقی به عهده دیگر دستگاه هاست/ ۲۳/۶ درصد مردم کشور دچار اختلالات روانی هستند/ خوب نیست که اتفاقات مثل گورخوابی را شاهدیم/ وزیر بهداشت ابلاغ کرد که هر بیمارستانی باید یک خیریه داشته باشد.


مازندنومه؛ سرویس کلینیک، بابک ابهرزاد: دکتر محمدهادی ایازی -معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- در همایش پاسداشت سلامت که همزمان با هفتمین سال تاسیس بنیاد نیکوکاری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، گفت: در بحث سلامت جسمی ما اگر خوب کار کنیم حدود ۲۵ درصد وظایف را عهده دار هستیم و ۷۵ درصد مابقی به عهده دیگر دستگاه هاست.

وی با بیان این که سلامت روان این روزها شدیدا مورد توجه و دستخوش مسائل پیچیده ای شده است، تاکید کرد: ۲۳/۶ درصد مردم کشور دچار اختلالات روانی هستند و افسردگی از عوامل شایع این اختلالات است.

ایازی با اشاره به این که مسئله سلامت روان از این منظر مهم است که اگر بتوانیم حال مردم را خوش کنیم، تصریح کرد: در مسئله سلامت اجتماعی دچار عقب ماندگی هستیم و گورخوابی های اطراف تهران از مسایلی است که در حوزه اجتماعی با آن روبرو هستیم.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۲۰ سال دچار عقب ماندگی در حوزه سلامت اجتماعی هستیم، افزود: خوب نیست که اتفاقات مثل گورخوابی را شاهدیم.

این مسئول اضافه کرد: در مسئله سلامت معنوی هم با توجه به تلاش های انجام شده نتوانستیم توفیقات لازم را در جهت سبک زندگی اسلامی را داشته باشیم .

وی همچنین با اشاره به اینکه در تمام‌حوزه ها شاهد حضور پررنگ مردم هستیم، گفت: در بازدید بنده از شهرستان خمینی شهر اصفهان وقتی مردم دیدند در رابطه با فضای بیمارستانی دچار مشکل هستند، در ایام محرم جلوی بیمارستان به عزاداری می پرداختند و در همین راستا کمک های مالی هم برای ساخت بیمارستان انجام گرفت و مبلغ ۱۳میلیارد تومان کمک جمع شد.

ایازی نقش کمک ها و مشارکت های مردمی را در حوزه سلامت بسیار موثر دانست و افزود: در هر نقطه کشور که حضور پیدا می کنیم می بینیم که مردم نقش موثر و ارزشمندی را در حوزه سلامت ایفا می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد خون مصرفی ایران در تهران‌ مصرف می شود و این در حالیست که ۱۷ درصد این خون از طریق تهران و مابقی از شهرستان های دیگر تامین می شود.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه بیان داشت: ظرفیت های خیران بابل و مازندران خیلی بیشتر است و وزیر بهداشت ابلاغ کرد که هر بیمارستانی باید یک خیریه داشته باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال ۹۴ موفق شدیم هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت از مردم کمک دریافت کنیم که این میزان در ۶ماهه نخست سال 95 به ۷۸۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد : در سال ۹۳ رضایتمندی اهدای پیوند اعضا بعد از مرگ‌مغزی ۵درصد بود، اما در سال ۹۴ این میزان به ۷۰ درصد رسید که این افزایش در فرهنگ سازی حوزه سلامت ریشه دارد.

گفتنی است در این مراسم علی نجفی نماینده بابل در مجلس و همچنین فرماندار این شهرستان حضور داشتند.