پنجشنبه 23 دی 1395-17:58

مشاور وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی:

صداوسیما از مد افتاده است/ چرا در 12 سال گذشته از هاشمی تعریف نمی کردند؟

مسیح مهاجری در ساری گفت: از زمان ریاست جمهوری هاشمی، رهبری 6 بار از او تعریف کرد/ عده ای از خود نمی پرسیدند اگر هاشمی با رهبری  زاویه دارد و از نظر آنها فتنه گر است چطور می شود رهبری حکم ریاست تشخیص مصلحت نظام را به آقای هاشمی داده اند/ زمانی که تمام دستگاه های تبلیغاتی رسمی، هاشمی را بمباران کردند مردم به او رای دادند. صداوسیما خودش را از اعتبار انداخت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی در مسجد جامع شهرستان ساری اظهار کرد: هاشمی با قلب صریح خود، برای مخالفانش هم آغوش باز کرده بود.

مشاور وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شرایط آزادگی و حریت این است که مردم ما مسائلی که درباره هاشمی گفته می شد، نپذیرند، افزود: 15 سال قبل، خبر آمد هاشمی در کلاردشت ویلای بزرگ میلیاردی ساخته است. وقتی پرس و جو کردیم مشخص شد صاحب ویلا برای اینکه مجوز ساخت را زودتر دریافت کند گفته بود ویلا متعلق به هاشمی است، چه حرف ها که پشت سر هاشمی نزدند.

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه وقتی درباره چیزی یقین نداریم، نباید درباره آن موضوع سخن بگوییم، گفت: بنا بر آیات قرآن، نباید  به شایعه اعتنا کرد. ما به شرایط حریت بر سر بزرگان‌مان پایبندی نشان ندادیم.

مهاجری با بیان اینکه به هاشمی تهمت زدند که با سپاه و بسیج زاویه دارد، تصریح کرد: اگر از آقای هاشمی می پرسیدند از نظر شما سپاه چیست، پاسخ می داد سپاه نور چشم من است. به همین اندازه سپاه را دوست داشت. کسانی که در لشکر 25 کربلا در جبهه حضور داشتند می دانند آن زمانی که عده ای با قدرت مقابل سپاه ایستاده بودند، هاشمی از سپاه دفاع جانانه کرد.



نماینده رئیس‌جمهوری در دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه ظلم از این بالاتر وجود ندارد که بگویند آقای هاشمی با بسیج و سپاه و رهبری زاویه دارد، ادامه داد: از زمان ریاست جمهوری هاشمی، رهبری 6 بار از وی تعریف کردند. عده ای از خود نمی پرسیدند اگر هاشمی با رهبری  زاویه دارد و از نظر آنها فتنه گر است چطور می شود رهبری حکم ریاست تشخیص مصلحت نظام را به آقای هاشمی داده اند.

وی با اشاره به اینکه با فضای مجازی که امروز وجود دارد صداوسیما دیگر از مد افتاده است، خاطرنشان کرد: 12 سال تمام صداو سیما آقای هاشمی را بایکوت کرد. لازم است از کارکنان صداوسیما تشکر کنم اما به دیگرانی عرض کنم که شما در انتخابات گذشته آقای هاشمی را انگلیسی خواندید تا وارد خبرگان نشود. بخش هایی از فیلم کیف انگلیسی را به آقای هاشمی نسبت دادید ولی مردم رای بی سابقه به آقای هاشمی دادند که بالاتر از همه آرای مجلس خبرگان بود. زمانی که تمام دستگاه های تبلیغاتی رسمی، هاشمی را بمباران کردند مردم به او رای دادند. صداوسیما خودش را از اعتبار انداخت.



مهاجری اظهار داشت: هاشمی تا قبل از رحلت، در صداوسیما بایکوت بود اما امروز همین صداوسیما از هاشمی می گوید البته این برنامه ها چند روز دیگر به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه اصل این است قدر انسان های خدوم را بدانیم، افزود:  امروز صداوسیما می فرماید آقای هاشمی ستون، شناسنامه انقلاب، یار امام و رهبری،  مبارز درجه یک و خدمتگذار این مردم بود. اینها درست است اما کجا بودند که در 12 سال اخیر این حرف ها را نمی زدند. آیا خیانت نیست انسانی این چنینی را کنار گذاشته بودند و به مردم نشان نمی دادند؟ این فرد با این ویژگی ها چرا نباید از او حرف زده شود؟

مهاجری گفت: هاشمی بزرگ بود و کسانی که فکر می کردند جای شان تنگ می شود هاشمی باید در این تصور بودند نباشد تا آنها باشند. به دختر و پسرش نسبت های ناروا دادند. می خواستند هاشمی را عاصی کنند که در مقابل انقلاب و نظام و رهبری بایستد و بهانه به دست گیرند. هاشمی داغ بزرگی بر دل کسانی گذاشت که می خواستند او را در مقابل انقلاب و رهبری بگذارند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه من رحلت هاشمی را باور نکردم اما در مدت نیم ساعت دیدم همه چیز تمام شده است، تصریح کرد:  مرگ ناگهانی هاشمی نه فقط کشور ما و منطقه بلکه دنیا را تکان داد.

وی گفت: هاشمی در طول 38 سال انقلاب همیشه نفر دوم نظام بود و وقتی ردصلاحیت شد از خود گذشت تا انقلاب باقی بماند. حال توصیه ام به همه این است وحدت را حفظ کنید و در مقابل دشمن بایستید و نگذارید دشمن شاد شود.

گفتنی است این برنامه را اصلاح طلبان مرکز استان برپا کرده بودند و علاوه بر نیروهای حامی دولت و اقشار مختلف مردم، آیت الله صدوقی مازندرانی و نیز معاون سیاسی، امنیتی و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، فرماندار ساری، مدیرکل شرکت گاز مازندران، مدیرکل و معاون فرهنگی ارشاد مازندران، مدیرکل ثبت احوال مازندران و فرماندار سوادکوه شمالی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در مسجد جامع ساری شرکت داشتند.