جمعه 22 بهمن 1395-13:6

وزیر ارشاد در ساری بیان کرد:

سختگیری ها ما را به جایی نمی رساند/ با مردم صادق هستیم

سید رضا صالحی امیری: مازندران نمایندگانی در مجلس دارد که در جهت منافع مردم و کشور تلاش می کنند/دولت توانست کشور را با شرایط مطلوب اداره کند، ضمن اینکه منکر کاستی ها نیستیم و بابت کاستی ها پوزش می طلبیم/ بنا نداریم با کارهای روزمره فریبکاری کنیم و ما با مردم صادق هستیم/دوران اخلاف به سر آمده است/ همه گروه های فکری در این دولت جایگاه دارند/سختگیری ها ما را به جایی نمی رساند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: در حالی راهپیمایی 22 بهمن امسال در مرکز استان مازندران برگزار شد که سردی و باران هوا، مانع از حضور مردم و همراهان انقلاب نشد.

استاندار مازندران و وزیر ارشاد سخنران های مراسم امروز ساری بودند و در حالی که مردم با شعارهای راهپیمایی همراه بودند، برخی اقلام تبلیغی و نشریات حاوی گفتگو با نامزدهای احتمالی شورای شهر هم بین جمعیت توزیع می شد!

*بیش از 76 درصد از مصوبات سفر دولت به مازندران اجرایی شده است

استاندار مازندران امروز در جمع مردم ساری گفت: دولت در حوزه های مختلف اقتصادی حرکت های مثبتی داشته است.

ربیع فلاح جلودار با بیان این که در 38 سال اخیر مردم در همه صحنه ها حاضر بودند، افزود: دولت در سه سال اخیر، تلاش هایی در راستای رفع مشکلات اقتصادی و مسایل معیشتی مردم داشته است.

وی با اشاره به این که امسال توانستیم در حوزه های مختلف اقتصادی حرکت های رو به جلو داشته و با بیش از 1650 پروژه و اعتبار بیش از هزار میلیارد تومانی، سال 95 را سپری کنیم، تصریح کرد: بیش از 76 درصد از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به مازندران اجرایی شده است.

* مازندران نمایندگانی در مجلس دارد که در جهت منافع مردم و کشور تلاش می کنند

سیدرضا صالحی امیری -وزیر ارشاد- نیز در جمع مردم ساری گفت: انقلاب ما نخستین انقلابی است که امام راحل به جای توجه به نیروی نظامی و حزبی، مردم را سرمایه خود عنوان کردند.

وی با بیان این که انقلاب ما نخستین انقلابی است که در قلب اروپا برای هدایت مردم، فعالیت می کرد، ادامه داد: هم چنین انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلابی است که در آن حداقل خون ریزی انجام شده است و تحولات در آمریکای لاتین و سایر کشورها با کودتا همراه بود که نام انقلاب بر آن گذاشتند.

صالحی امیری تصریح کرد: همه انقلاب ها بعد از گذشت زمان، دچار تغییر و انحراف مسیر می شوند و انقلاب اسلامی نخستین انقلابی است که در طول 38 سال پس از پیروزی هنوز بر سر اهداف خود ایستادگی کرده است.

وی با بیان این که وفاداری مردم دیگر عامل و رمز ماندگاری انقلاب است، استدلال کرد: تا زمانی که مردم در صحنه باشند امنیت و بقای نظام تامین است.

وزیر ارشاد با اشاره به این که ما هیچ شانی جز خدمت به مردم نداریم، افزود: عامل دیگر پایداری انقلاب را مدیون شهدا هستیم.

وی با اشاره به این که وحدت و انسجام ملت، بقای تداوم و ادامه انقلاب است، تاکید کرد: هر کسی کخ بر طبل تفرقه می کوبد و بر آن اصرار دارد بداند علیه نظام کار می کند.

صالحی امیری گفت: امروز همگرایی در بین قوا وجود دارد و مجلس کمک کار دولت است.

وی با بیان این که مازندران نمایندگانی در مجلس دارد که در جهت منافع مردم و کشور تلاش می کنند، تصریح کرد: امروز باید باور داشته باشیم که یک گروه و یک قوه نمی تواند کشور را اداره کند و نیازمند همکاری قوا هستیم.

وزیر ارشاد با بیان این که خدمت به مردم، خدمت به نظام و انقلاب بوده و شکاف با مردم، خیانت به انقلاب است، استدلال کرد: هرکسی مردم را ناامید کند، به انقلاب ضربه زده است.

وی با تاکید بر این که نیازمند حرکت توسعه هستیم تا زندگی مردم را سامان دهیم، ابراز داشت: درآمد نفت امسال دولت به مرز 33 میلیارد دلار می رسد و دولت توانست کشور را با شرایط مطلوب اداره کند، ضمن اینکه منکر کاستی ها نیستیم و بابت کاستی ها پوزش می طلبیم اما مطمئن باشید فرزندان شما در دولت در حال تلاش هستند.

صالحی امیری با بیان این که سالانه یک میلیون و 200 هزار جویای کار داریم و دولت توان اشتغالزایی برای 700 هزار نفر دارد، گفت: به همین دلیل دولت در سال 96 توجه ویژه به رفع این مشکل دارد.

وی با اشاره به این که با پاره شدن زنجیر تحریم دیگر هیچکسی حق ندارد به ما امر و نهی کند، افزود: برای نخستین بار می توانم اعلام کند در سه دهه کشور، کشور همسایه با برداشت بی رویه از منابع مشترک گازی، به منافع ملت آسیب زد و امسال در برداشت منابع مشترک گازی از کشور همسایه پیشی می گیریم.

وزیر ارشاد اظهار کرد: دولت با همه توان در تلاش است که معیشت مردم را تغییر دهد و این استراتژی دولت است.

وی با بیان این که بنا نداریم با کارهای روزمره فریبکاری کنیم و ما با مردم صادق هستیم، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال، بقیه مصوبات سفر دولت به مازندران، اجرایی شود.

صالحی امیری بیان داشت: در سیاست خارجی، سیاست همراه با عزت را پیش گرفتیم، هرجا نیاز باشد مذاکره می کنیم، دنیا می داند باید با زبان نرم با ایران سخن بگوید و کلام خشن در این ملت تاثیری ندارد. 

وی ادامه داد: ملت ما امروز پاسخ رییس جمهوری آمریکا را دادند و تهدید در این مردم، نتیجه عکس دارد.

وزیرارشاد با بیان این که اعتدال و انسجام فرهنگی، سیاست وزارت ارشاد است، تاکید کرد: جوانان ما نیاز به نشاط دارند و نشاط قانونمند را باید فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که نباید از جوانان، نشاط و غرور جوانی را سلب کنیم، بیان داشت: سختگیری ها ما را به جایی نمی رساند. باید زنان و جوانان را درک کنیم، زنان حق بزرگی بر گردن دولت دارند.

صالحی امیری با بیان این که دایره انقلاب و رهبری بزرگ است، ادامه داد: به آرا و اندیشه ها اعتقاد داریم و همه را به رسمیت می شناسیم و همه گروه های فکری در این دولت جایگاه دارند.

وی گفت: باور داریم باید مقدسات و ارزش ها را پاس بداریم، این دولت، دولت زمینی است، دولت آسمانی نیست و از مقدسات سوءاستفاده نمی کنیم.

وزیر ارشاد با بیان این که دولت برنامه ریزی گسترده در برنامه ششم توسعه و سال 96 برای توسعه منابع اقتصادی انجام داده و با سرمایه گذاری خارجی در این عرصه به نتیجه می رسیم، افزود: امروز دنیا ناامن است هزینه سنگینی برای تامین امنیت می پردازند، اما در این دنیای ناامن، ایران امن افتخار بزرگی است.

صالحی امیری تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید اختلافات را کنار بگذاریم. هم قسم شویم که وحدت و یک دلی را سرلوحه امور قرار دهیم. دوران اخلاف به سر آمده و امروز دوران وحدت است.