پنجشنبه 5 اسفند 1395-22:16

فرماندار قائم شهر:

بلایای طبیعی نباید علیه دولت چماق شود

مهدی محمدی: بلایای طبیعی و حوادثی از این دست نباید چماقی بر علیه دولت شوند و امیدواریم در ردیف ابزار سیاسی جهت تخریب دولت قرار نگیرند/تیم رسانه ای قائمشهر، قوی ترین تیم رسانه ای در مازندران است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر روز پنج شنبه در حالی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد که در آن از 9 سال فعالیت ایمان پویا مهر -معاون مستعفی فرماندار قائم شهر- قدردانی شد. او برای نامزدی در انتخابات شورای شهر استعفا داد. یکی از نمایندگان این شهر نیز در جلسه حاضر بود.

*اتفاقات خوبی امسال در حوزه انتخابیه ما رقم خورده است

عبدا... رضیان در جلسه شورای اداری قائم شهر با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر وضعیت اقتصادی خوبی ندارد، اظهار کرد: آثار تحریم‌های گذشته همچنان وجود دارد و در فصل تصویب بودجه سال 96 هستیم و به همین دلایل کشور از شرایط خاصی بهره‌مند است.

وی افزود: سال 95 در مازندران مشکلات زیادی از قبیل طوفان و یخ‌زدگی مرکبات داشتیم که با تلاش مجمع نمایندگان استان اقدامات و مصوبات خوبی اجرا شد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت مبلغ 30 میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض به خسارت‌دیدگان، 50 میلیارد تومان دیگر هم اضافه و تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

این مسئول به سایر مصوبات در این حوزه اشاره کرد و گفت: 200 میلیارد تومان تسهیلات زیر 10 درصد مصوبه داشتیم که تا به امروز پرداخت نشد و قرار شد تا پایان اسفند 95 در اختیار بانک‌ها قرار گیرد.

رضیان افزود: 20 میلیارد تومان به‌عنوان خسارت بیمه تعیین شد و در همین ایام پرداخت می‌شود و با توجه به شرایط موجود در کشور و اینکه سال گذشته 54 درصد کسری بودجه داشتیم و در سال جدید هم این رقم به  42 درصد رسید که رقم سنگینی است و لازم است بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، چرا که این کسری بودجه در بودجه سال آینده هم تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه حدود 86 درصد از بودجه کشور صرف هزینه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: امسال 345 هزار رقم بودجه شد که 72هزار رقم آن در بحث مسائل عمرانی پیش‌بینی شده است که اگر محقق شود باز هم دغدغه است.

نماینده مردم قائم‌شهر تصریح کرد: حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد و مجلس و دولت به دنبال این است تا با پیگیری‌های خود این نقیصه را جبران کنند و فضا را تغییر دهند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی اتفاقات خوبی امسال در حوزه انتخابیه ما رقم خورده است و به‌عنوان مثال می‌توان به جاده سوادکوه اشاره کرد که دغدغه زیادی در بحث ترافیک داشتیم و با تزریق 202 میلیارد تومان، یک تونل آن افتتاح و دو تونل دیگر تا 25 اسفند افتتاح می‌شود.

رضیان با بیان اینکه در این برهه از زمان نیاز است که مسئولان همت کنند تا شرایط سخت را پشت سر بگذاریم، گفت: در تلاش هستیم تا از حجیم شدن مشکلات جلوگیری کنیم و این در اولویت کار مجلس است.

* بلایای طبیعی چماق علیه دولت نشود

مهدی محمدی با بیان اینکه قریب به 30 میلیارد تومان اعتبارات کم بهره در بحث خسارت به زمین های کشاورزی و باغات آسیب دیده در بخش بلایای طبیعی میان باغداران توزیع شد، گفت: بلایای طبیعی و حوادثی از این دست نباید چماقی بر علیه دولت شوند و امیدواریم در ردیف ابزار سیاسی جهت تخریب دولت قرار نگیرند.

این مسئول با بیان اینکه از نقد منصفانه حمایت می کنیم، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور مردم نباید به مثابه اعتراض نداشتن مردم قلمداد شود و باید با مردم با صداقت سخن گفت.

فرماندار قائمشهر با بیان  اینکه در طوفان 7 و نیم میلیارد پول توزیع ایرانیت بوده است، تصریح کرد: انتظار داریم تا تلاش ها در جهت ارائه خدمت به مردم صورت گیرد و کسی در این زمینه اهمال نکند.

محمدی با بیان اینکه میز خدمت به مردم امانت الهی در نزد مسئولان است، اظهار کرد: انتظار دارم مسئولان از کمک اصحاب رسانه بهره ببرند و معتقدم تیم رسانه ای قائمشهر قوی ترین تیم رسانه ای در مازندران است.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان قائمشهر با بیان اینکه امیدواریم در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای زیربنایی صورت پذیرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم انتخابات با همت و کمک دستگاه های مرتبط به خوبی برگزار شود.

*مجرای قانونی تنها راه دریافت عدم سوء پیشینه

حسین عشقی -دادستان قائمشهر- هم در این جلسه با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه ها همکاری لازم را جهت مقابله با آسیب های چهارشنبه آخر سال داشته باشند، گفت: شناسایی و جمع آوری فروشندگان مواد محترقه از جمله اقداماتی است که در سطح شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بخش آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای توجیه دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند، خاطر نشان کرد: مسئله بعدی که وجود دارد انتخابات است و مسئولان از امکانات دستگاه ها برای کمک به کاندیداهای شورا سوء استفاده نکنند و افراد هم به جای معرفی به تخریب دست نزنند.

دادستان قائمشهر بیان کرد: بعضا در مواردی انتخابات منجر به تشکیل پرونده برای کاندیداها شد که انتظار داریم در این زمینه دقت به خرج دهند.

عشقی گفت: داوطلبان انتخابات شورای شهر باید به‌دنبال گرفتن عدم سوء پیشینه از مجاری اداری و قانونی باشند، چرا که تنها از این طریق گواهی عدم سوء پیشینه صادر می‌شود