پنجشنبه 17 فروردين 1396-9:52

رییس ستاد روحانی در مازندران در گفت و گو با مازندنومه بیان کرد:

انتخابات متفاوتی در پیش داریم

محسن نریمان: یکی دو روز آینده در استان مستقر می شوم. باید از فضای کاری فعلی جدا شویم و با مرخصی بدون حقوق، در خدمت مردم باشیم/ با بخش های مختلفی که برای روحانی کار می کنند تعامل داریم/ به خاطر حضور کاندیداهای شورا فضای انتخاباتی گرم است/ این انتخابات با انتخابات قبلی متفاوت است،.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: پس از تعطیلات نوروزی، محسن نریمان که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را از حوزه بابل دارد و اکنون معاون وزیر راه است، به عنوان رییس ستاد انتخابات حسن روحانی در مازندران معرفی شد. او در مدت کوتاه باقی مانده باید تمام نیروهای اصلاح طلب و اعتدالی را در استان بسیج کند تا همانند دوره گذشته، روحانی از اقبال خوبی در مازندران بهره مند شود. در همین زمینه با نریمان گفت و گو کردیم.

*مازندنومه: از چه زمانی به عنوان رئیس ستاد روحانی در مازندران مستقر می شوید؟

یکی دو روز آینده در استان مستقر می شوم. باید از فضای کاری فعلی جدا شویم و با مرخصی بدون حقوق، در خدمت مردم باشیم.

*مازندنومه: دیر نشده؟

نه. همه استان ها به همین شکل است. هنوز رقبای انتخاباتی آقای روحانی مشخص نشدند. این دفعه انتخابات طرح نویی است انگار.

*مازندنومه: بیشتر توضیح می دهید؟

از مدت ها قبل، بخش های مختلف انتخاباتی در حال کار و فعالیت هستند. ستادهای اصلاح طلب و جریان های مردمی اقداماتی انجام دادند. با توجه به همزمان بودن انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها و فضای انتخاباتی که به وسیله نامزدهای انتخابات شوراها گرم است، اگرچه نشست هایی برای این انتخابات برگزار می کنند اما هرجا که برویم در این نشست ها از انتخابات ریاست جمهوری صحبت می شود، در حالی که هدف آنها نشست برای انتخابات شوراها بوده؛ همین فضا را گرم می کند.

این حرکت ها از قبل شروع شده و ستاد اصلاح طلبان و اعتدالیون کارهایی را شروع کردند و ستادهای رسمی هم از چند روز آینده شروع به کار می کنند. به خاطر حضور کاندیداهای شورا فضای انتخاباتی گرم است

*مازندنومه: مسئولیت ستاد اصلاح طلبان را در استان بر عهده دارید یا مجموع اصلاح طلبان، اصولگرایان حامی دولت و نیروهای اعتدالی با شما همکاری می کنند؟

به عنوان نماینده ستاد روحانی در استان هستم و با بخش های مختلفی که برای روحانی کار می کنند تعامل داریم.

*مازندنومه: برنامه مشخصی دارید؟

با توجه به تجربیات طولانی که در انتخابات دارم و خودم هم چندین دوره حضور در انتخابات مجلس را  تجربه کرده ام، می توانم با استفاده از تجربات خودم، دوستانم و جمعیت گسترده ای از نخبگان  کارآمد و اندیشمندان و کسانی که لطف کرده در چند روز گذشته ابراز محبت کردند، در جریان اطلاع رسانی به مردم و اقدامات تبلیغی و روشنگری و کارهایی که دولت تدبیر و امید تاکنون انجام داده و در 4 سال آینده هم برنامه هایی دارد با این رویکرد و با کمک همه کسانی که همفکر هستند و هدف مشترکی برای تکرار ادامه کار دولت دارند، تلاش می کنیم در یک انتخابات پرشور و سالم که مهمترین مساله آن برای ما حضور گسترده مردم و انتخاب مجدد  دکتر روحانی است حضور فعال داشته باشیم. با برنامه ریزی هایی که در اتاق های فکر صورت گرفته راهکارها روشن است.

*مازندنومه: چه ارزیابی از فضای سیاسی اکنون مازندران دارید؟

با شناختی که به ویژه از مردم مازندران دارم فکر می کنم بتوانیم با ارائه درست عملکردها و برنامه هایی که در آینده داریم و اقداماتی که تا به حال انجام شده بستر مناسبی برای حضور مردم و ایجاد انگیزه برای مشارکت در انتخابات را فراهم آوریم.

*مازندنومه: چهار سال دوم دولت روحانی چه تغییری با دور نخست این دولت دارد؟

دوستان من که از بنده دعوت کردند تا مسئولیت را به عهده بگیرم چه نمایندگان مجلس، مسئولان، مردم، نخبگان و کسانی که دلسوز کشور هستند و در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید حرکت می کنند، منتظرند نتیجه کارهای خوبی را که دولت در 4 سال نخست انجام داده، در 4 سال دوم ببینند؛ چون 4سال نخست، سال های بسترسازی و زمینه سازی بود و تمهید امکانات. نارسایی های اقتصادی که به ارث رسیده بود، رفع کردن آن و بستر را برای رشد اقتصادی و افزایش درآمد سرانه مردم آماده کردن، اقداماتی است که در دولت دوم آقای روحانی شکل می گیرد.
*مازندنومه: انتخابات پیش رو چه تفاوتی با سایر دوره های انتخابات دارد؟

این انتخابات با انتخابات قبلی متفاوت است، با سوابق و خاطره هایی که  از گذشته داریم  خیلی زودتر تب و تاب انتخاباتی ریاست جمهوری شروع می شد و خبرهای استانی گسترده ای داشتند ولی این بار این حالت ایجاد نشد.

مردم با شتاب در شور و حماسه ای که ایجاد خواهند کرد می دانند چه گونه این مساله را پر کنند. از نکات بسیار مهم  برای ما در این انتخابات،  حضور گسترده مردم است که به دنیا اعلام کنیم مردم همچنان برای آینده خود حضور فعال دارند و مشارکت می کنند و در این رابطه حساس هستند و آماری که ارائه می شود آماری غرورآفرین باشد در دنیا که در درصدهای بالایی که از جمعیت هایی که حق رای دارند این انتخابات را برگزار کردیم. خدا کمک کند انتخاب اصلح داشته باشیم و به گزینش برتر برسیم.

*مازندنومه: و سخن پایانی؟

تاکنون دوستان با تماس هایی که داشتند خیلی به این حقیر محبت و لطف کردند و ان شاءالله بتوانیم از این بستر یک همدلی و وفاق شگفت آوری ایجاد کنیم که مازندران الگو برای دیگر استان ها باشد. همان طور که رییس جمهوری در زمان کاندیداتوری به مازندران سفر کرده و مورد استقبال  گرم و صمیمی مردم ساری قرار گرفت و خاطره خوب از آن سفر دارد این بار هم با شور و هیجانی که در مردم ایجاد می کنیم حرکت فعال، نمونه و پرشور ارائه دهیم که بعد از آن در ارزیابی ها نشان دهد مردم مازندران به  وظایف خود به خوبی عمل کردند و از کنار این حضور گسترده، ظرفیت های بالقوه مازندران تبدیل به اقدامات بالفعل شود.