جمعه 18 فروردين 1396-10:53

در استقبال از سفر دوم رییس جمهوری به مازندران

ایران راهی جز رجوع دوباره به حسن روحانی ندارد

 در آستانه دومین سفر رییس جمهوری روحانی به مازندران، باز هم منطقی و عاقلانه به استقبالش می رویم، حمایتش می کنیم و برآنیم کاری کنیم که 29 اردی بهشت ماه امسال باز هم او انتخاب شود. ایران راهی جز رجوع دوباره به حسن روحانی ندارد. خطر بیخ گوش ماست.


مازندنومه، سرویس سیاسی: در سفر قبلي رييس دولت تدبير و اميد به استان مازندران كميته اي مردمي تشكيل شده بود تا به صورتي مردمي از رييس جمهوري اسلامي ايران استقبال كنند، اما ديديم كه استادیوم متقی به طور کامل پر نشد.

در اين ميان از سوی مخالفان دولت که پرشمارند، مقايسه اي از حضور مردم در سفرهای دولت قبل صورت گرفت و روحانی را سیبل کرده، گفتند: او مردمی نیست و اقبال عمومي ندارد!

اما مرام خبرنگاري و معرفت انسانی ما اجازه نمي دهد كه بگويیم مسئولان دولت قبل، اگر نگوییم با زور و اجبار، اما با شوق مرخصي با حقوق و راهکارهای تشویقی دیگر و تعطيلي مدارس و مانند این ها به استقبال رییس وقت دولت می رفتند. مردم هم که نامه داشتند و ناگزیر از حضور بودند.

پروپاگاندایی راه می انداختند که «مگر یک رییس جمهوری -آن هم از جنس مهرورزی- چند بار به استان و شهر شما سفر می کند، چه نشسته اید؟ بروید و نامه بدهید که مشکل تان فوری حل می شود!» دوران مقدس مآبی بود. هم رییس جمهور وقت هاله نوری بود و هم سفرش مقدس و استقبال از او عین ثواب!

در دولت روحانی این بازی ها برافتاد و به جای نامه گرفتن های بی فایده، سامانه ای ایجاد شد. نیز برای شلوغ کردن و کشاندن جمعیت به کف خیابان از کارهای پوپولیستی و کمک گرفتن از رسانه ملی بنر زدن و امکانات دولتی و شبه دولتی دیگر استفاده نشد.

در هر دو سفر پیشین و سفر ۲۲ فروردین امسال حسن روحانی ستادی مردمی متشکل از چهره های حامی دولت تشکیل می شود که با حداقل هزینه ها که آن هم دولتی نیست، به استقبال رییس جمهوری دولت یازدهم می روند.

اما آن چه مهم است این که باید این ستاد در رسانه ها حضور داشته و شفاف عمل کند. بگوید منابع مالی اش از کجاست و دولتی نیست. بگوید هیچ مدرسه ای چه در سفر قبلی و چه در سفر ۲۲ فروردین تعطیل نمی شود. بگوید اداره ها نیمه تعطیل نمی شود. بگوید دست به هرکاری نمی زند تا سمپات سازی غیر معمول نسبت به دولت ایجاد کند و در یک کلام مردم را سرکار نمی گذارند.

دولت روحانی هرگز عوام فریبی نکرد. ضعف هایی به خصوص در شرح عملکرد و فعالیت رسانه ای داشت، اما عاقلانه و منطقی کار کرد.

اینک در آستانه دومین سفر رییس جمهوری روحانی به مازندران، باز هم منطقی و عاقلانه به استقبالش می رویم، حمایتش می کنیم، و برآنیم کاری کنیم که 29 اردی بهشت ماه امسال باز هم او انتخاب شود ایران راهی جز رجوع دوباره به حسن روحانی ندارد. خطر بیخ گوش ماست.