يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-23:54

جواد قناعت در پاسخ به پرسش مازندنومه مبنی بر تخریب روحانی:

تخریب را نمی پذیریم

قائم مقام ستاد رئیسی در مازندران: رئیسی در هفته پایانی اردیبهشت ماه به مازندران سفر می کند/ احتمال اینکه رئیسی از نیروهای اصلاح طلب ولایی در کابینه استفاده کند وجود دارد/منافع کشور چپ و راست و چادری و مانتویی نمی شناسد/ تخریب کار خوبی نیست و از نظر شرعی، عقلی و قانونی رفتار بدی است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: جواد قناعت در نشست خبری اظهار کرد: ملت ایران آماده می شوند که رخداد بزرگی را رقم بزنند و رسانه ها نقش مضاعف تری نسبه به بقیه مجموعه ها در برگزاری انتخابات دارند.

وی با بیان اینکه مردم می دانند رای تعیین کننده دارند و در انتخابات شرکت می کنند، افزود: کشور ما در فضای آرام امنیتی و سیای، آماده برگزاری انتخابات است.

قائم مقام ستاد رئیسی در مازندران در پاسخ به این سوال که شائبه چند دستگی در ستادهای رئیسی وجود دارد، گفت: در هر انتخابات یک ستاد اصلی داریم که در کنار آن، ستادهای دیگری با عنوان ستاد مردمی برای گرم کردن تنور انتخابات راه اندازی می شود اما مسئولان هر استان، رئیس ستاد مرکزی را به رسمیت می شناسند و در اینجا هم استان، حجت الاسلام نبویان را می شناسد.

استاندار اسبق گلستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رئیسی قصد سفر به مازندران دارد، یادآور شد: رئیسی در هفته پایانی اردیبهشت ماه به مازندران سفر می کند.

معاون سیاسی استاندار مازندران در دولت نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوه کابینه رئیسی در صورت انتخاب شدن، تصریح کرد: برای نخستین بار نیروهای انقلاب تحت عنوان جمنا در یک جا جمع شده اند و احتمال اینکه رئیسی از نیروهای اصلاح طلب ولایی در کابینه استفاده کند وجود دارد.

وی ادامه داد: کسی که رای می آورد باید قانونمند و به دنبال منافع مردم باشد، منافع کشور چپ و راست و چادری و مانتویی نمی شناسد.

قائم مقام ستاد رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر فضای مناظره های انتخاباتی، تصریح کرد: فضای خوبی در مناظره ها شاهد هستیم. وعده های رئیسی در مناظره بسیار حساب شده است، اینکه اعلام می شود یارانه ها را به سه برابر افزایش می دهد این برای سه دهک پایین است و مثل بعضی ها وعده چند برابری یارانه به همه دهک ها نمی دهد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیسی اعلام کرده مستقل آمده ام و  خود را از جمنا جدا خوانده است، در این زمینه چه جوابی دارید، افزود: رئیسی ابتدا در مجموعه جمنا نبود ولی زمانی که وحدت جمنا شکل گرفت رئیسی هم به جمنا پیوست و در رای گیری جمنا، رتبه نخست را کسب کرد. 80 درصد از مجموعه ستادهای رئیسی از نیروهای جمنا هستند.

*تخریب کار خوبی نیست

قناعت در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه چنانچه رئیسی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود با توجه به اینکه تجربه کار اجرایی ندارد چگونه می تواند این ضعف را پوشش دهد، گفت: رئیسی سابقه و تجربه مدیریتی دارد و می دانیم که قوه قضائیه  و قوه مقننه بر کارهای قوه مجریه اشراف دارند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر هم رئیسی مسئولیت اولیت آستان قدس را بر عهده دارد و در این زمینه بسیار خوب درخشید و در این مدت نشان داد از توامندی برخوردار است.

قناعت در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر تخریب نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه شخص رئیس جمهور در یکی از کانال های تلگرامی منتسب به رئیسی آیا در شان یک روحانی است، اظهار داشت: تخریب کار خوبی نیست و از نظر شرعی، عقلی و قانونی رفتار بدی است.

قائم مقام ستاد رئیسی در مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی به بالندگی در مردم سالاری دینی رسیده است، خاطرنشان کرد: این تخریب از سوی هر کسی انجام شود نشان دهنده ضعف خودش است و بعید می دانم این تخریب از سوی ستاد رئیسی باشد. خطا در این حوزه را مردود می دانیم.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه در سخنان خود به وحدت جمنا اشاره کردید اما وعده های رئیسی را حساب شده عنوان و اعلام کردید مانند بعضی ها وعده یاارنه چند برابری به گروه های مختلف نمی دهید و بدون ذکر نام به آقای قالیباف اشاره کردید، چگونه ادعای وحدت در جمنا دارید، گفت: دو نامزد جمنا در اصول و کلیات با هم وحدت دارند اما در اجرا ممکن است با هم منطبق نباشند. فضای همدلی بین این دو مجموعه وجود دارد.

قناعت در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب شدن رئیسی به عنوان رئیس جمهور، چینش نیروها در استان به چه شکل خواهد بود، اظهار کرد: تجربه من نشان داده در مازندران نیروی بومی تحت فشار قرار گرفته و نیروی غیربومی را می پذیرند. این از ضعف های استان است اما من عکس این مسئله را در گلستان دیدم.