دوشنبه 11 ارديبهشت 1396-23:58

ابراز نگرانی عضو شورای شهر ساری:

شهرداری به شدت فربه شده است

سید محمد جعفری : نگاه مردم باید نسبت به مدیریت شهری عوض شود و  بیش از آسفالت کوچه ها از شهرداری مطالبه کنند/ مبلغی بیش از صد میلیون تومان حق جلسه ای است که عضو شورا در مدت 4 سال دریافت می کند، قطعا این صندلی ارزش هزینه میلیاردی ندارد/ از اینکه شهرداری به شدت فربه شده است نگرانم و منتقد این وضعیت هستم/ کمتر از انگشتان یک دست نیرو برای جذب به شهرداری معرفی کردم/به دلیل نواقصی که در کارها وجود دارد باید از مردم عذرخواهی کنیم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: سید محمد جعفری در نشست خبری اظهار کرد: خرسندم در شهری زندگی می کنم که مردم با آگاهی کامل عملکرد مدیران را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه حساس بودن کار ما از این جهت است که باید پاسخگوی عملکرد باشیم، افزود: بزرگترین اختلاف شورای چهارم با شوراهای دیگر در این است که سطح توقع مردم را افزایش داده است.

عضو شورای شهر ساری گفت: نگاه مردم باید نسبت به مدیریت شهری عوض شود و  بیش از آسفالت کوچه ها از شهرداری مطالبه کنند.

جعفری تصریح کرد: نداشتن تعامل همه اعضا با هم ضعف شورای چهارم بود و به نظرم ما در کار گروهی آن چنان که توان داشتیم موفق نبودیم و اتحاد شورا مانع از تحقق منافع جریان های خاص شده است.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه چرا نامزدهای انتخابات هزینه های تبلیغاتی را شفاف بیان نمی کنند و آیا شما حاضر هستید در این زمینه شفاف سازی کنید، اظهار داشت: هر عددی درباره هزینه های انتخابات بیان شود مورد قبول افکار عمومی نیست.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه مبلغی بیش از صد میلیون تومان حق جلسه ای است که عضو شورا در مدت 4 سال دریافت می کند، ادامه داد: قطعا این صندلی ارزش هزینه میلیاردی ندارد و هزینه میلیاردی برای انتخابات شورا به شرط کارسالم و درست، دارای ارزش نیست.

جعفری با بیان اینکه می توانم تمامی اسناد مالی هزینه های انتخاباتی دور قبل را در اختیار شما بگذارم، خاطرنشان کرد: تبلیغات یک علم و هنر است و می توانیم با هزینه های اندک، خروجی خوبی داشته باشیم در حالی که با هزینه های گزاف ممکن است به این خروجی دست نیابیم.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته، تبلیغاتی که انجام دادم 10 برابر تبلیغات امروز من بود، افزود: می توانم ادعا کنم در دور قبل، جزو کم هزینه ها در بین 20 نفر اول شورای شهر ساری بودم، این دوره هم به شکل هدفمند تبلیغات می کنم و در این حوزه کم نمی آورم.

وی در بخش دیگری از این نشست، گفت: از اینکه شهرداری به شدت فربه شده است نگرانم و منتقد این وضعیت هستم. البته این ارثی است که از شورای دوره قبل به ما رسید و در این دوره تشدید شد.



جعفری در باره اینکه چه تعداد نیروی کار به شهرداری معرفی کردید، اظهار داشت: کمتر از انگشتان یک دست نیرو برای جذب به شهرداری معرفی کردم، چون به شدت نسبت به این موضوع حساس هستم.

وی افزود: هر شهرداری در مسند کار باشد اگر مفید کار کند مورد حمایت است و اگر از منافع مردم خارج شود جلویش می ایستیم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه بر مبنای نیازها و نگاه مردمی نظارت بر عملکرد شهرداری داریم، تصریح کرد: عملکرد را باید به صورت جزیی بررسی کرد و از کلی گویی پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد چهارساله  عبوری را در کنار نواقص کار، مثبت ارزیابی می کنم، ادامه داد: به دلیل نواقصی که در کارها وجود دارد باید از مردم عذرخواهی کنیم.

جعفری با بیان اینکه در  شهرداری هم مانند سایر دستگاه های دیگر تخلف انجام‌ می شود، خاطرنشان کرد: اید نظارت کنیم تا میزان تخلفات کاهش یابد.

وی ادامه داد: در نیمه شعبان ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می کنیم، بالاخره رقم که بالاتر می رود ممکن است تخلف هم انجام شود.

جعفری با بیان اینکه  نواقصی در شهرداری بوده است، افزود: یکسری تخلفات هم صورت گرفته که به مردم قول می دهیم نظارت ها بیشتر شود.

عضو شورای شهر ساری درباره سیمای شهری اظهار کرد: برهم خوردگی وضعیت و اغتشاش بصری در شهر بیداد می کند. سال نخستی که نماینده شورا در سازمان زیباسازی شهری بودم مصوبه ای داشتیم که طبق آن یک تابلو بدون مجوز صادر نشد و تا زمانی که من در سازمان زیباسازی بودم این مصوبه اجرایی شد اما در ادامه کار موفق نبود به شکلی که طرح جامع در صحن شورا رای نیاورد.
 
وی درباره ممانعت از حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورای شهر ساری، گفت: رسانه ها در سال نخست شورا در تمام جلسات حضور داشتند، حتی به دنبال پخش مستقیم جلسات شورا بودیم که مردم از ادبیات و لحن گفتاری اعضای شورا آگاه باشند.

جعفری تصریح کرد: یکی از مشکلات شورای دوره چهارم کمرنگ شدن و بعد هم قطع شدن ارتباط رسانه ها با شورا بود که باید در شورای آینده این مشکل حل شود.

وی درباره بدهی شهرداری ساری با بیان اینکه بدهکاری شهردای چیز بدی نیست، خاطرنشان کرد: مادامی که ما  مستاجریم فقط باید هزینه کنیم اما زمانی که وام  و تسهیلات دریافت شد باید از بعضی هزینه ها بکاهیم  چرا که اکنون مالک یک خانه یا ملکی هستیم که قبلا مستاجر آن بودیم. مشکل کنونی شهرداری این است که با نبود اعتبار، پروژه ها آغاز می شود.