جمعه 15 ارديبهشت 1396-15:53

نائب رییس اول اتاق اصناف مازندران:

اصناف ساری 5 هزار شغل ایجاد کرده اند

سبحان بخشی: اگر مدیران فرهنگی فکری به حال وضعیت رسانه های استان نکنند، وضعیت به انحراف کشیده می شود/ ما در ساری بیش از پنج هزار شغل ایجاد کردیم/ اتحادیه هایی که خیلی با هم درگیر هستند را کوچک سازی می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سبحان بخشی- نائب رئیس اول اتاق اصناف مازندران- در نشست خبری اظهار داشت: فضای رسانه در راستای تقویت مجموعه های صنفی و خدماتی می تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید فکری به حال خبرنگاران و مطبوعات می کردند، افزود: نباید ابن طور می شد که یک رسانه را بها دهند و فربه و رسانه های دیگر را تضعیف کنند.

بخشی با اشاره به بداخلاقی های بسیار در فضای مجازی و سایت های خبری اظهار داشت: هر مسئله رسانه ای و مطبوعاتی جهت تداوم نیازمند پویایی اقتصادی است تا به دلیل نبود منابع مالی دچار تخریب نشوند.

نائب رییس اول اتاق اصناف مازندران گفت: اگر فکر درستی به حال هزینه های فرهنگی سرسام آور شهرداری و سایر مجموعه ها نشود، فضا و جهت به سوی برجسته سازی افراد خاص و تخریب دیگران پیش می رود.

وی گفت: اعتقاد دارم که اگر مدیران فرهنگی فکری به حال وضعیت رسانه های استان نکنند، وضعیت به انحراف کشیده می شود.

بخشی با بیان اینکه انصاف نیست انسان مطلبی را بردارد و علیه دیگری، رسانه ها را بسیج کند افزود: ما اتحاد مناسبی در بین اصناف ساری داریم که بیش از ۳۰ هزار اتحادیه در ساری و استان در خصوص مباحث صنفی متحد شدند و به صورت پرشور در انتخابات حاضر خواهند شد.

بخشی با بیان اینکه اصناف بزرگترین مجموعه ای است که توانسته در بحث اشتغال سخنان رهبری را عملیاتی کنند، افزود: ما در ساری بیش از پنج هزار شغل ایجاد کردیم.

وی گفت: ما سقف و حدود صنفی در اصناف را حذف کردیم و تلاش کردیم که  فضا برای اشتغال راحت تر شود.

نائب رییس اول اتاق اصناف مازندران با اشاره به  سطح‌ کم تخلفات در ساری ابراز داشت: اصناف در کشور بیش از چهار میلیون جمعیت دلرند و اگر اصناف و بازار متحد شوند می تواند نماینده ای جهت بیان واقعیات این قشر داشته باشد.

وی با بیان اینکه انضباط مقرراتی و صنفی در دستور کار اتاق اصناف است گفت: مهم ترین دغدغه ما هم موضوع بیکاری است اما تلاش می کنیم که این مشکل به شکل قانونی و منطقی حل شود.

بخشی گفت: اصناف در طول چند سال اخیر بسیار قانومند و مطابق با اسناد و تصمیمات کمیسیون نظارت بوده است؛ ما تنها Ngo در کشور هستیم که حقوق بازرسین را به موقع پرداخت کردیم.

   وی با بیان اینکه بازار قلب تپنده هر شهر است افزود:  قاچاق کالا به دلیل گستردگی مرزها وجود دارد که البته عرضه و‌ نگهداری کالا را جزو جزو قاچاق کالا محسوب کرده اند.

بخشی با اشاره به مشکل قانونی این مسئله ابراز داشت: چهار میلیون‌ واحد صنفی در کشور وجود دارد که بیش از ۲۰ میلیون جمعیت وجود دارد اما نماینده ای صنفی برای طرح‌مسئله نداریم.

نایب رئیس اول اتاق اصناف مازندران به برداشته شدن فشار از روی اصناف پس از سخنان مقام‌ معظم رهبری در مشهد اظهار داشت: ساری کمترین آسیب را در زمینه قاچاق کالا داشته است که امیدواریم وضعیت بهتر از قبل شود.

بخشی با بیان اینکه اصناف بیش از ۳۶ هزار شغل مستقیم و بیش از صدهزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده اند، افزود: ایجاد شغل با حداقل حقوق ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومانی مانع از ایجاد بزه در جامعه می شود.

وی گفت: ما قاچاق کالا، گران فرشی، کم فروشی و تقلب را در اصناف پیگیری می کنیم  و مابقی موارد به اداره کار مرتبط است.

نایب رئیس اتاق اصناف مازندران در پاسخ به سوال مازندنومه در خصوص مشکل تداخل صنفی در مازندران اظهار داشت: ما در مازندران بیش از ۶۲۴ اتحادیه داریم و تعداد این اتحادیه ها در تهران حدود ۴۰۰ انحادیه است و هر گاه تعداد اتحادیه بیشتر شود تداخل صنفی بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه هر چه تعداد جمعیت بیشتر شود تداخل اتحادیه ها کمتر می شود چون حداقل هزینه ها تامین خواهد شد، افزود: هر چه جمعیت کمتر شود تداخل صنفی بیشتر می شود چرا که حداقل هزینه ها تامین نمی شود و فرد صنفی مجبور است در کنار کار خود، کار دیگری را انجام دهد.

بخشی گفت: تداخل مشکلی نیست که به مردم آسیب برساند، به هرحال یک مشکل درون صنفی است که با شکایت صنوف علیه هم قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: اتحادیه هایی که خیلی با هم درگیر هستند را کوچک سازی می کنیم .

وی با بیان اینکه ارتباط ما با همه دستگاه های اجرایی مناسب است، افزود: ما با هیچ کس زاویه ای نداریم و در تمام‌ جلسات هم حاضر خواهیم بود.

این مسئول گفت: اعتقاد داریم‌ حق مجموعه اصناف و بازار است که نماینده ای در شورای شهر داشته باشد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه قانون‌ مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی دارد که باید اصلاح شود، افزود: ما اعتقاد نداریم که نباید مالیات بدهیم بلکه باید مالیات و ارزش افزوده منطقی را پرداخت کنیم.

بخشی از ساخت برج ده طبقه اصناف در مکان فعلی اصناف مازندران خبر داد و گفت: کارهای ابتدایی این برج در بیش از هفت هزار مترمربع طراحی شده است که  به صورت یک المان شهری در ساری ساخته خواهد شد و تمام اتحادیه های صنفی، بانک هاو فضای متمرکزی برای اماکن، بهداشت و دارایی در آن مستقر خواهند شد.

وی گفت: مشکلاتی در اخذ مجوز این برج وجود دارد که پس از اخذ مجوز، ساخت برج آغاز خواهد شد.

وی در خصوص انتخابات شورای شهر نیز اظهار داشت: رسانه ها اجازه دهند که مردم منطقی و بدون رویکرد سیاسی افراد را انتخاب کنند تا برای آیندگان ماندگار شود.