دوشنبه 18 ارديبهشت 1396-22:56

رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران:

انتخاب روحانی ما را به مقصد می رساند/ قالیباف و رییسی در جامعه بین الملل ناشناخته اند

سید علی اکبر طاهایی: راهی که ما را به مقصد می رساند انتخاب دکتر حسن روحانی است/ احمدی نژاد نباید در موضوع هلوکاست ورود پیدا می کرد؛ باید اندیشه های علمی و دانشگاهی به این امر می پرداختند/ امروز جامعه جهانی دکتر حسن روحانی را شیخ دپلمات می شناسد، رئیسی و قالیباف در اوضاع پیچیده بین الملل ناشناخته اند/ هیچ کدام از نامزدها نگفتند که با کدام بند قانونی می خواهند یارانه و کارانه را پرداخت کنند؛ گویی اصلا نخواندند که کشور برنامه ششم توسعه دارد/ گفتمان ما در ستاد حفظ احترام همه نامزدها است، با همه نامزدها روزگار گذراندیم اما گزینه ما دکتر حسن روحانی است/ قرئیت درست اصولگرایی، اصولگرایی اصلاح طلبانه است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سیدعلی اکبر طاهایی- رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران- در نشست خبری با بیان این که نقص هایی داریم و از خودم به شدت انتقاد می کنم، گفت: البته من پنج سال در دولت آقای احمدی نژاد استاندار بودم و یک ریال حقوق از بیت المال نگرفتم؛ البته منتی هم ندارم

وی با بیان این که 🍃اصولگرایی که سهم خواه است فضولگرا و فضله گرا و اصلاح طلبی هم که سهم خواه باشد افسادطلب است، افزود: انسان ظرفیتی دارد؛ گاهی که زیاد مورد هجمه قرار می گیرد از کوره در می رود اما بنده اعتقاد دارم طریقی که ما را به مقصد می رساند انتخاب دکتر حسن روحانی است
 
معاون وزیر کار با اشاره به این که من به گفتمان اعتدال اعتقاد دارم، تصریح کرد: بعد از رفتنم از مازندران، چند نفر از دولت دکتر روحانی از من دعوت کردند؛ دکتر نوبخت و دکتر ربیعی؛ با استخاره کار با دکتر ربیعی را پذیرفتم و اعتماد دولت تاکنون از بنده سلب نشده است

طاهایی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم که آقای احمدی نژاد نباید در موضوع هلوکاست ورود پیدا می کرد؛ باید اندیشه های علمی و دانشگاهی به این امر می پرداختند

وی با بیان این که  مسکن مهر در مازندران خدمت به مردم بود، افزود: بیش از ۷۰ هزار نفر در زمان بنده وام مسکن مهر چهار درصد گرفتند

این مسئول با اشاره به این که در بعضی گفتمان ها ما دچار تحیر می شویم، اظهار کرد: امروز جامعه جهانی دکتر حسن روحانی را شیخ دپلمات می شناسد، رئیسی و قالیباف ممکن است ظرفیتی برای نظام باشند اما در اوضاع پیچیده بین الملل ناشناخته اند.

رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران تصریح کرد: طرح تحول سلامت یک افتخار است.
 
وی با بیان این که صدا و سیما جرات نمی کند بعضی سخنان را مطرح کند، گفت: در مناظره خود آقای حیدری توانمند است اما مجبور است فقط همان قرعه را از گلدان در بیاورد.

طاهایی ادامه داد: زبان دکتر روحانی در بعضی جاها لکنت دارد، ما هم نقد داریم؛ می شد بهتر از این خدمت کرد اما در قلمرو واقعیت باید مسائل را رصد کرد

وی با بیان این که یکی از ضعف های دولت نبود اطلاع رسانی درست است، تاکید کرد: وعده های مطروحه در مناظره باید در چارچوب قانونی باشد و یارانه در حیطه اختیارات دولت نیست.

طاهایی تصریح کرد: سهم خواهی موضوع زشتی است و باید به رئیس جمهوری در چارچوب اختیارات قانونی اعتماد کرد.



رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران با اشاره به این که بعضی چارچوب ها باید با نظر رهبری تعیین شود، اظهار کرد: شخصی از من پرسید که مگر حق آقای احمدی نژاد نبود که برای خود معاون اول تعیین کند؟ بنده گفتم بله، اما مگر حق حضرت آفا در دوران ریاست جمهوری نبود که برای خود نخست وزیر انتخاب کند؟! به هر حال بعضی ملاحظات باید رعایت شود.

وی با یادآوری این که  بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید گشایش در عرصه سیاست خارجی است، گفت: بنده در زمان صدارتم قرار بود به واسطه دوستی که در خارج داشتیم بعضی از کالاهای تحریمی را وارد کنیم که وزیر نفت سابق به من گفت همین حقوق سفیران و‌ کارکندان وزارت خارجه را ما به عنوان وزارتخانه نفت، با چمدان می بریم و پرداخت می کنیم.

رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران با بیان این که شاید قدری دیر شروع کردیم، ادامه داد: من مهر ۹۲ رفتم و چهار سال است که به ساری نیامدم، تنها به چالوس برای  بعضی کارهای خانوادگی رفتم؛ به این علت که ممکن بود سخنی بگویم که دولت در استان تضعیف شوند.

وی با اشاره به این که بنده درک خود از موضوعات را عرض می کنم و اعتقاد به صفر و صد ندارم، استدلال کرد: بعضی تعبیرها با ادبیات بنده تفاوت دارد، چون عقیده دارم که بابد در گود بود و قضاوت کرد.

طاهایی با بیان این که  هزینه تامین اجتماعی در بخش درمان بعد از طرح سلامت بیش از دو برابر قبل بود، گفت: از ۸ هزار میلیارد تومان این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است .

وی تاکید کرد: ممکن است دولت دیگری بیاید و این روند ادامه یابد، اما بعضی از مسیرها پرخطرتر است؛ من می گویم طریق روحانی کم خطرتر است.

رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران تصریح کرد: هیچ کدام از نامزدها نگفتند که با کدام بند قانونی می خواهند یارانه و کارانه را پرداخت کنند؛ گویی اصلا نخواندند که کشور برنامه ششم توسعه دارد.

وی بیان داشت: بنده نمی گویم‌ در مازندران خوب عمل کردم؛ همیشه گفته ام که بدهکارترین فرد به مردم‌ مازندران سیدعلی اکبرطاهایی است.



طاهایی با بیان این که گفتمان ما در ستاد حفظ احترام همه نامزدها است، افزود: با همه نامزدها روزگار گذراندیم اما گزینه ما دکتر حسن روحانی است.

این مسئول با اشاره به این که بنده در این استان انتخابات برگزار کردم و بیش از ۹۲ درصد مردم در این انتخابات مشارکت کردند، تاکید کرد: اولویت اول ما مشارکت مردم است؛ ضمن اینکه جامعه مازندران را به  سوی دکتر روحانی دعوت می  کنم؛ خود بنده نیز در گام اول رایم را به ایشان می دهم.

معاون وزیر کار تصریح کرد: بنده در وزارتخانه ای هستم که اطلاعات کسب و‌ کار و اشتغال در این وزارتخانه آرشیو شده است؛ من می دانم وضعیت به چه نحو است.

وی خطاب به رییس جمهوری سابق گفت: آقای احمدی نژاد مشکل شما دانش آموختگان بیکار بودند و ما نمی توانستیم این مشکل را حل کنیم.

طاهایی با اشاره به این که من با چشم باز این راه و طریق را انتخاب کردم، افزود: متنفرم از کسانی که فعالیتی را با سهم خواهی انجام می دهند.

رئیس ستاد اصولگرایان دکتر روحانی در مازندران با اشاره به این که استراتژی ما حفظ احترام همه نامزهای انتخابات است، ادامه داد: تصور می کنیم قرایت درست اصولگرایی، اصولگرایی اصلاح طلبانه است که برداشتی قرآنی است.

وی با بیان این که نه اصولگرایی با کلام محقق می شود و نه اصلاح طلبی، گفت: باید اندیشه خود را پویا کنیم تا در جامعه اثر گذاریم. اصولگرایی اعتدالی یک قرائت از اصولگرایی است نه یک شاخه جدید.