سه شنبه 19 ارديبهشت 1396-23:2

با حضور دریابیگی و عشوری؛

چهارمین نشست رسانه های حامی دولت در مازندران برگزار شد

چهارمین نشست رسانه های حامی دولت در ماندران عصر سه شنبه برگزار شد. در این نشست نصرالله دریابیگی -دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران- و اسفندیار عشوری -عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی کشور- ضمن سخنرانی به پرسش های خبرنگاران در  مورد انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پاسخ دادند. متن کامل گزارش را بخوانید.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، فاطمه حسین زاده: چهارمین نشست رسانه های حامی دلت در مازندران با حضور اسفندیار عشوری -عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی کشور- و نصرالله دریابیگی -دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران- برگزار شد.

عشوری با بیان اینکه هشت سال ایران با توهمات فردی اداره شد که کشور را به زوال کشاند، گفت: اهداف صنعت تولیدی و گردشگری سند برنامه پنجم توسعه محقق نشد و سرمایه گذاری در کشور به صفر رسید.

وی افزود: صادرات نفت به کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود که پول آن به دلیل وجود تحریم دریافت نمی شد

دبیر حزب کارگزاران مازندران با اشاره به اینکه مردم با حضور حداکثری در سال 92 در پای صندوق های رای حاضر شدند، خاطر نشان کرد: حضورآگاهانه مردم بود که در سال 92  سایه جنگ از کشور دور کرد

وی برجام را یکی از دستاورد های بزرگ دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: با مذاکرات تحریم های هسته ای برداشته و مبادلات تجاری با بسیاری از کشورها انجام شد. حق هسته ای ایران و غنی سازی در کشوربا برجام به اثبات رسید.

عشوری اوضاع اقتصادی در دولت نهم و دهم را تاسف بار دانست و گفت: تورم در دولت قبل به بالای 45 درصد رسیده و قیمت ها لحظه ای در حال افزایش بود. ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و ارزش دلار از هزار تومان به چهار هزار تومان افزایش یافت.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور افزود: دولت تدبیر امید با اینکه مخروبه را از دولت نهم تحویل گرفته بود توانست با تدبیر، ثبات نسبی در بازار به وجود آورد و ارزش دلار را  حفظ کند. اوراق قرضه ای که از دولت قبل برجای مانده بود توسط این دولت پرداخت شد و تولید نفت به سه میلیون بشکه در روز رسید.

وی مشارکت حداکثری را مورد نظر نظام دانست و گفت: در هر کجا مشارکت مردم کم شد آسیب های جدی به کشور وارد شد و امیدواریم با انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید، توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور رونق بگیرد.

نامزد این دوره از انتخابات شورای شهر ساری با اشاره به اینکه  لاریجانی جایگاه خاصی در کشور دارد و از وضعیت بودجه و درآمدی کشور آگاه است، بیان کرد: وعده های پوپولیستی دردی از جامعه دوا نمی کند و افزایش یارانه نیازمند افزایش قیمت نفت، بنزین، گازوییل و افزایش مالیات خواهد بود؛ بنابر این افزایش یارانه آسیب جدی به مردم خواهد زد.

عشوری ادامه داد: ناطق نوری که ریشه در نظام و انقلاب دارد فارغ از همه جریان های سیاسی در سال 92 به دلیل اینکه احساس خطر کرد که کشور رو به زوال می رود، در کنار بزرگانی چون مرحوم آیت الله هاشمی ایستاد و از روحانی حمایت کرد و امروز نیز با همان نظر قبلی  که نکند دوباره کشور به دست کسانی بیفتد که هشت سال قبل بود از دولت تدبیر و امید حمایت قاطع کردند.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم احزاب باید در کشور افراد متدین و مدیر و کارآمد را به جامعه معرفی کنند گفت: باید کسانی در حوزه تصمیم گیری قرار بگیرند که سابقه مدیریت و اجرایی داشته باشند اما متاسفانه در شوراهای شهر کسانی وارد عرصه می شوند که کمترین سابقه اجرایی و مدیریتی دارند.

عشوری ادامه داد: متاسفانه عرصه رقابت شوراها به قبیله گرایی، دوستی و جدیدا هم خرج هزینه های هنگفت تبدیل شده است.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی در مازندران با انتقاد از وضعیت فعلی مدیریت شهری گفت: هرچه جایگاه شورای شهر ساری بالاتر باشد وضعیت شهر هم ارتقا می یابد چرا که شورا نماد شهر است .

رییس اسبق شورای شهر ساری افزود: وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است، حال با وجود افراد غیر مرتبط و افرادی که سابقه مدیریتی نداشته اند چطور می شود بر عملکرد شهرداری نظارت داشت؟

وی همچنین ارایه ندادن صورت درآمد و هزینه ها توسط شهرداری را مورد نقد قرار داد و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم عملکرد شهرداری و دستگاه های اجرایی را نقد کنیم باید اطلاعات دقیقی از آن دستگاه ارائه شود؛ زمانی می شود در خصوص عملکرد شهرداری اظهار نظر کرد که  شهرداری درآمدها و هزینه ها را شفاف به مردم گزارش دهد.

عشوری ایجاد فضای دوقطبی در شهر را  به ضرر ساری دانست و افزود: فضای دو قطبی مخالف و موافق عبوری یا حجازی بر خلاف مصلحت جامعه است؛ به نظرم هر کسی این موضوع را مطرح می کند به دنبال منافع شخصی است و‌ من این را یک خیانت در حق مردم شهر ساری می دانم که در آینده نزدیک رسوا خواهند شد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ساری با بیان اینکه در دوره های اول و دوم شورای اسلامی شهر ساری با وجود درامد اندک کارهای بزرگی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: ساحل فرح آباد ساماندهی شد، مناطق اطراف دانشکده امام باقر که یکی از مناطق پرخطر در آن زمان بود تملک و تا به امروز توسط شهرداران دوره های  مختلف به یک فضای فرهنگی تبدیل شد، پروژه جمع آوری آب های سطحی در آن دوره مصوب و اجرا شد، سالن ورزشی شهدای شهرداری در جاده فرح آباد مصوب و ساخته شد، پارک قائم در زمان شورا دوم ایجاد شد در صورتی که اعتبارات آن زمان شهرداری نزدیک یک میلیارد تومان بود.

* در دولت روحانی حق اعتراض به رسمیت شناخته شد

نصرالله دریابیگی - دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران- در این نشست با بیان این که امیدوارم انتخابات پیش رو منتج به خیر و برکت، حمایت از مستضعفان، کار و تولید و نخبه گرایی شود، گفت: بیش از 90 هزار کارگر در خانه کارگر مازندران  عضویت دارند.

وی با بیان این که 110 هزار نفر از این اعضا بازنشستگان تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: رسانه ها همواره یار و همراه ما بوده اند و صدای مظلومیت قشر کارگر را به گوش مردم مازندران و کشور رساندند.

دریابیگی با اشاره به این که ستاد انتخاباتی خانه کارگر از سال گذشته شکل گرفته است، افزود: جلسات متعددی در این زمینه صورت گرفته، به طوری که با تعداد 23 هزار نفر از اعضای ستاد به صورت چهره به چهره دیدار داشتیم.

وی با اشاره به این که شرکت در انتخابات پیش رو حفظ حراست از میراث گرانقدر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: مردم در 29 اردیبهشت ماه منسجم تر از گذشته شرکت خواهند کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان این که رئیس جمهوری باید انتخاب شود که در حفظ آرمان های امام قدم بردارد و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال به فکر زندگی و آبروی مردم باشد، تاکید کرد: در گذشته خاتمی به عنوان رئیس جمهور پاکدست، هیچ اختلاس و شاکی نداشت.

وی با اشاره به این که احمدی نژاد رئیس جمهور وقت با شعار پاکدستی به میدان آمد که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها حادثه ناگواری به نام سونامی اقتصادی را به وجود آورد و تورم ده درصدی در دولت نهم و دهم تا 49 درصد رسید.

این مسئول تصریح کرد: تورم 49 درصدی در دولت نهم و دهم مرگ فقرا و جشن اغنیا را به دنبال داشت

عضو شورای شهر قائم شهر با بیان این که در قراردادهای نفت مواد اولیه در اختیار ما قرار نمی گرفت و جنس خارجی بر ما تحمیل می شد، گفت: واردات بی رویه محصولات خارجی و عدم نظارت کافی در گذشته سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و اشتعال زایی جوانان و کارگران شد.

وی با اشاره به این که روحانی کشور را به صورت مخروبه اقتصادی تحویل گرفت اما در حال حاضر در وضعیت اقتصادی کشور تفاوت ایجاد شده است، افزود: با انتخاب روحانی دولت قادر به تامین منافع صنفی کارگران و تولید کنندگان خواهد بود.

دریابیگی با اشاره به این که تحقق سه جانبه گرایی در دولت روحانی انجام شد؛ افزود:۱۳۰ هزار میلیارد تومان دولت های قبل به سازمان های تامین اجتماعی بدهکار بود اما در این دولت بیش از ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان پرداخت شد

وی با بیان این که در دولت دکتر روحانی حق اعتراض به رسمیت شناخته شد و فضا آزادتر بود، استدلال کرد: در دولت روحانی برای مجیزگویی مدیران سکه و پول پرداخت نشد و این  از صداقت مدیران دولت نشلن دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بیان داشت: بیش از ۴ هزار نفر از کارگران در سال گذشته وام ۴ درصد دریافت کردند در حالی که سهمیه ما ۲ هزار وام بود .

دریابیگی با بیان این که تامین اجتماعی طی هشت سال دولت های نهم و دهم هر سال یک مدیر عامل عوض می کرد و به بدترین وضع ممکن رسیده بود، تاکید کرد: دولت روحانی در دور دوم دولت سازندگی، ادامه دهنده دولت هاشمی و خاتمی است و عدالت اجتماعی به وجود خواهد آمد.

عضو شورای شهر قائم شهر با بیان این که شورای شهر فقط شورای شهرداری نیست، گفت: یکی از مشکلات ما در قائم شهر این است که شهرداری ها وضعیت خاص درآمدی خود را دارند.

نامزد این دوره از انتخابات شورای شهر قائم شهر افزود: بنگاه های اقتصادی شهری تعطیل شده است، کار ما سخت است؛ با انتخاب شهردار جدید آهنگ کار و تلاش آغاز شده است؛ ارتباط حسنه ای با شهرداری داریم.

وی با اشاره به این که بسیاری از شهرداری های استان خصوصاً قائمشهر؛ شهرداری ها حیاط خلوت بعضی ها شده است، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد هزینه ها در شهرداری جاری است و ۳۰ درصد در بخش عمرانی هزینه می شود.