سه شنبه 2 خرداد 1396-12:46

با حضور جمعی از نویسندگان و پژوهشگران؛

مراسم رونمایی چند کتاب در فرهنگخانه مازندران برگزار شد

با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و پژوهندگان استان،  کتاب های استاد محمد رضا محمودزاده و استاد اسدالله عمادی در فرهنگخانه مازندران رونمایی شد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، ایرج عرب:  فرهنگ خانه مازندران در غروبی گرم، شاهد حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان، شاعران و پژوهندگان استان بود تا از کتاب استاد محمد رضا محمود زاده به نام «جستاری در فرهنگ شاهنامه» (نشر هاوژین) و کتاب های استاد اسدالله عمادی به نام های «گزینه ی اشعار» ( نشر اشاره تهران)، «لایه های پنهان در ادب معاصر ایران» (نشر روز آمد تهران)، «زندگی و زمانه ی ملک خاتون» (نشر روز آمد) و کتاب «نگاهی تحلیلی به تاریخ و فرهنگ باستانی شمال ایران» (نشر شلفین ساری) رونمایی شود.

این مراسم با سکوتی غم انگیز به یاد زنده یاد احمد محسن پور آغاز شد و با تلفیقی از برگزاری موسیقی زنده توسط چند گروه از فرهنگ خانه و تک نوازی و آواز محمد عالمی  وخوانش جذاب اشعار و سخنرانی ها ادامه یافت.

در ابتدا محمود جوادیان کوتنایی -شاعر و پژوهشگر برجسته استان- درباره کتاب «جستاری در فرهنگ شاهنامه» اثر استاد محمودزاده سخن گفت. او ضمن معرفی اجمالی نویسنده،  در خصوص اسطوره و حماسه و داستان های شاهنامه صحبت کرد..

در ادامه شاعر شهیر استان ما و صاحب اثر ماندگار « سبوی سخن»،  استاد ایرج اصغری، در مورد گزینه اشعار اسدالله عمادی و «شعر نو، نیمایی و غزل » تحلیل خود را ارائه داد.

اصغری گفت: مهم ترین موارد قابل توجه در اشعار عمادی حرکت از سطح به عمق، ارائه ی ترکیبات نو و بدیع در شعر و با محوریت عشق است.

  فریده یوسفی -مدیر نشر شلفین- دیگر سخنران این رونمایی بود که عمادی را یکی از تاثیرگذار ترین هنرمندان استان خواند.

حسین اعتماد زاده  -داستان نویس و منتقد ادبیات داستانی و سرپرست کارگاه نقد داستان هم نگر ساری- هم آخرین سخنران مراسم بود.

حرکت ستودنی او احترام به استاد میرعبدالله سیار بود که از لحظه های دل انگیز این نشست بود.

کتاب لایه های پنهان عمادی مورد کنکاش این نویسنده قرار گرفت که با محتوای نقد در شعر و داستان به چاپ رسیده است.

  اعتمادزاده خواندن این کتاب را به جهت نقدهای تحلیلی و ساختاری تعدادی از آثار نویسندگان و شاعران بزرگ و ایجاد انگیزه های مناسب برای خوانش کتاب به حاضران توصیه کرد.

اسدالله عمادی در پایان ضمن تشکر از حاضران خاطره ای از چاپ نخستین کتاب خود در اوان جوانی تعریف کرد و در مقایسه ی بین سیاست و نویسندگی شعر و داستان سخن گفت.

  در پایان با حضور علی تیموری پژوهشگر، سیروس مهدوی پژوهشگر و مورخ، ایرج عرب داستان نویس و منتقد داستان، داداشی نویسنده و دکتر صفائیان استاد دانشگاه در کنار صاحبان اثر کتاب ها رونمایی شد و در معرض دید حاضران قرار گرفت .