جمعه 2 تير 1396-21:45

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه:

دیپلماسی و موشک در کنار هم باعث امنیت می شود

حسن قشقاوی در ساری گفت: حداقل 6هزار داعشی به قلب اروپا تعلق دارند. مو بورهایی که نسل اندر نسل اروپایی بوده اند. مگر می شود استکبار جهانی پشت این جریان نباشد/ قدرت نرم دیپلماسی و سخت موشک در کنار هم باعث امنیت است و نمی توان فقط به یکی از بخش های قدرت توجه کرد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، پس از راه پیمایی روز قدس در جمع نمازگزاران ساروی گفت: رژیم صهیونیستی در منطقه، نماینده استکبار جهانی است.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی آن طرح خاورنیانه بزرگ که در دوران جورج بوش مطرح شده بود به شکست انجامید و امروز به دنبال طرح دیگری در این زمینه هستند، افزود: آن ها بعد از ایجاد اختلاف و شکاف بین کشورها، به تروریسم روی آورده اند.

حسن قشقاوی با اشاره به این که خط تقابل مستضعفان و مستکبران ادامه دارد،  تصریح کرد: منطق داعش بر این است هر آنچه فشنگ دارند خالی شود و در نهایت خودشان هم کشته شود.

وی افزود: سخن بر سر ساماندهی و کار تشکیلاتی چنین سازمانی است که منابع مالی آنها از کجا تامین می شود.

این مسئول یادآور شد: حداقل 6هزار داعشی به قلب اروپا تعلق دارند. برخی مسلمانان آنجا بوده و برخی مسیحیانی هستند که به اسلام گرویده اند، مو بورهایی که نسل اندر نسل اروپایی بوده اند. مگر می شود استکبار جهانی پشت این جریان نباشد.



این دیپلمات مازندرانی با بیان این که خدایی که ما می شناسیم می فرماید کشتن یک فرد مانند کشتن همه انسان هاست، افزود: چگونه اینها با کشتن هر فردی ندای الله اکبر سر می دهند. آیا غیر از این است که این کار، فرعونی است؟

وی ادامه داد: ما ولایتمدار هستیم و در بازوی سخت که سپاه قدس و موشک های ما است و در بازوی قدرت نرم که دیپلماسی است در کنار هم مبارزه می کنیم.



قشقاوی یادآور شد: قدرت نرم و سخت در کنار هم باعث امنیت است و نمی توان فقط به یکی از بخش های قدرت توجه کرد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: در خاورمیانه که کانون تنش و درگیری است نیازمند صلح هستیم اما در شرایطی که دشمن اقدامات تروریستی انجام می دهد آیا جواب آنها جز موشک است؟ معلوم است که سران آنها را به درک واصل می کنیم و این تدبیر و عین عقلانیت و درایت است.



وی تاکید کرد: در سایه هدایت های رهبری می توانیم قله های بزرگ را یکی پس از دیگری فتح کنیم.

قشقاوی با بیان اینکه باید باید اقتصاد شکوفا داشته و به امنیت داخلی کمک کنیم، تصریح کرد: این به معنای مبارزه با استکبار جهانی است. هر اندازه تولید افزایش یابد باعث می شود مقابل استکبار بایستیم.