سه شنبه 3 مرداد 1396-9:37

مدیر بندر امیرآباد خبر داد:

سه پروژه سرمایه گذاری بهره برداری می شود

علی خدمتگزار: سه پروژه سرمایه گذاری به مبلغ ۲۴۱ میلیارد ریال  تا پایان امسال بهره برداری می شود/ در چهار ماهه نخست سال ۹۶ میزان تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۵ در صدی برخوردار بوده است.


مازندنومه، سرویس اقتصادی مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه ترانزیت و درآمدهای حاصله از آن یکی از مهمترین شاخصهای تجارت بین المللی در هر کشور محسوب می شود گفت: بندرامیرآباد با قرار گرفتن در مسیر بین المللی شمال – جنوب نقش بسزایی را در اقتصاد منطقه ایفا می کند به طوری که زمان عبور کالا از این کریدور در مقایسه با مسیر قبلی ۴۰ درصد و هزینه حمل آن نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

علی خدمتگزار با مناسب ارزیابی کردن روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و حوزه CIS در پسابرجام افزود بندرامیرآباد به عنوان حلقه طلایی کریدور بین المللی شمال - جنوب، فرصت مناسبی  را جهت انتقال انواع کالا  از بنادر جنوب کشور به سایر بنادر کشورهای CIS و بالعکس ایجاد کرده است.

وی همچنین از بهره برداری سه پروژه سرمایه گذاری به مبلغ ۲۴۱ میلیارد ریال  تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد این پروژه ها شامل مخازن نفتی ۲۴ هزار تنی، سیلوی غلات ۴۱ هزار تنی و مجتمع رفاهی و خدماتی است.

مدیر بندرامیرآباد در پایان اظهار داشت: در آینده نزدیک با یک شرکت سرمایه گذار خارجی جهت سرمایه گذاری در اسکله رو رو ریلی این بندر قرارداد منعقد خواهیم کرد.

لازم به ذکر است بندرامیرآباد به‌عنوان بزرگترین بندر شمال کشور و تنها بندر نسل سوم حاشیه دریای خزر، از زیرساخت‌های مناسب از قبیل اسکله‌ها ، اراضی پشتیبانی به مساحت ۱۰۶۰ هکتار برخوردار است.

*رشد ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری در ۴ ماهه نخست سال ۹۶ در بندرامیرآباد

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی ؛ مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: میزان تخلیه و بارگیری از آغاز سال ۹۶ تا پایان تیر  ۷۶۷ هزارو ۳۸۱ تن می باشد که در مقایسه با ۶۶۶ هزار و ۳۸۴ تن مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

علی خدمتگزار همچنین افزایش میزان تخلیه انواع کالا در بندرامیرآباد را در این مدت ۶۱ درصد عنوان کرد و یادآور شد: میزان تخلیه و بارگیری در سال ۹۶ همواره روند رو به رشدی داشته است.

مدیر بندر امیرآباد در پایان محصولات کشاورزی، کالاهای ساختمانی و کالاهای معدنی را از جمله کالاهایی نام برد که در این مدت در این بندر تخلیه و یا بارگیری شده است.