سه شنبه 17 مرداد 1396-21:36

در جشنواره مطبوعات مازندران؛

«مازندنومه» سه جایزه گرفت

 سه نفر از خبرنگاران پایگاه خبری-تحلیلی مازندنومه در بخش های گزارش، مقاله و طنز در جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی مازندران، حائز رتبه برتر شدند.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: پیش از ظهر سه شنبه 17 مردادماه، مراسم استانی روز خبرنگار در نمک آبرود چالوس برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم اظهار کرد: از سال آینده تمامی مراحل برگزاری جشنواره مطبوعات  به عهده خانه مطبوعات گذاشته می شود.

احد جاودانی افزود: رسانه هایی که در استان پروانه  فعالیت در مازندران دارند می توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امسال با مساعدت وزارتخانه، آثار در دو بخش استانی و رسانه هایی که پروانه فعالیت استانی ندارند داوری شد، گفت: سال آینده فقط آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که پروانه فعالیت استانی داشته باشند.

استاندار مازندران هم در این مراسم اظهار کرد: دانستن حق مردم است. در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و خبرنگاران در جهت ایجاد اعتماد و شور و نشاط در جامعه نقش اساسی دارند.

ربیع فلاح افزود: در همه زمینه هایی که نیازمند مشارکت هستیم مازندران پیشتاز است و این مشارکت در انتخابات تبلور ویژه ای داشت.



وی با اشاره به اینکه مازندران در طول 4 سال اخیر با همه کمبودها در زمینه توسعه با همه دولت ها متفاوت بوده است، گفت: بیش از 7هزار پروژه در دولت یازدهم در مازندران انجام شد.



رئیس انجمن صنفی زنان خبرنگار مازندران هم در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از فعالان فضای رسانه ای را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: به این ترتیب، بانوان قشر تاثیرگذار در جامعه خبری استان هستند.

راحله حاجیان با بیان اینکه مطبوعات از سبد خانوار حذف شده است، افزود: نخستین عارضه این وضعیت، ایجاد مشکلات اقتصادی در حوزه انتشار رسانه مکتوب و تضعیف اقتصاد رسانه است.



گفتنی است سه نفر از خبرنگاران مازندنومه در جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی مازندران، حائز رتبه برتر شدند.

حسین برزگر ولیکچالی رتبه نخست در بخش مقاله، رضا شریعتی رتبه نخست در بخش گزارش و کلثوم فلاحی رتبه دوم در بخش طنز اجتماعی را کسب کردند.

در جشنواره امسال مازندنومه از نظر کیفیت و مرغوبیت جوایز (دو رتبه اول و یک رتبه دوم) رسانه برتر استان مازندران شد.

در جشنواره های گذشته نیز  همکاران مازندنومه جوایزی را کسب کرده بودند؛ از جمله:

-سال 1395: سه جایزه(جایزه اول گزارش، جایزه اول تیتر، جایزه سوم تیتر)

- سال 1393: پنج جایزه(جایزه اول مصاحبه، جایزه دوم تیتر، جایزه اول مقاله،جایزه سوم خبر، جایزه اول بخش ویژه)

خاطرنشان می کنیم مازندنومه نخستین پایگاه خبری مازندران است که سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد.