شنبه 21 مرداد 1396-10:29

نماینده قائم شهر و سوادکوه مطرح کرد:

سرمایه گذار نمایشگاه شهرستان به دنبال سوء استفاده نباشد/ به نساجی خیانت کردند

عبدالله رضیان: اگر قرارداد توتال دچار مشکل بود، رهبری با کسی تعارف ندارد و ورود می کرد/ بخشی نگری در خصوص منطقه آزاد سبب شد تا بابلسر، بهشهر و نوشهر درخواست منطقه آزاد بدهند، در حالی که ایجاد سه منطقه آزاد در توان دولت نیست/ من و دکتر ادیانی با هم تعامل و رابطه خوبی داریم اما در مواردی اختلاف نظر داریم که طبیعی است/ حتی اگر حیثیتم زیر سوال رود از حق مردم شهر دفاع می کنم. اینکه یک عده با ادبیات تهرانی و شهرستانی با ما برخورد کنند پذیرفتنی نیست/ سرمایه گذار نمایشگاه بین المللی شهرستان به دنبال سو استفاده نباشد و نمایشگاه داری کند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس در نشست خبری با بیان اینکه خبرنگاری شغلی پر استرس است، اظهار کرد: این شغل باید در زمره مشاغل سخت قرار گیرد و قوانین حمایتی برای اصحاب رسانه تصویب شود.

عبدالله رضیان با بیان اینکه مردم منطقه لایق بهترین نوع خدمات هستند، اظهار کرد: در مجلس مصوباتی برای راههای حوزه انتخابیه تصویب شد و راه روستایی مازندران هم در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به محور سوادکوه گفت: این پروژه ملی است، اما ببینید برخی پروژه ها استانی هستند و نیاز به تملک اراضی دارند که با بودجه قطره چکانی اداره کل راه و شهرسازی نیاز به زمان بیشتری دارند. جاده های جویبار به قائمشهر، جویبار به بهنمیر و سیمرغ به قائمشهر نمونه هایی از پروژه های است که برای آنها اقدامات خوبی شد.

رضیان با بیان اینکه دولت در سال 94 و 95 با کمبود بودجه مواجه بود، تصریح کرد: با این وجود اقدامات مثبتی در این دولت انجام گرفت و کابینه در برخی بخش های مختلف موفقیت های چشم گیری داشت.

*سرمایه گذاران نساجی به مردم شهر خیانت کردند

این نماینده مجلس به مشکل دیرینه کارخانه نساجی در قائمشهر اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران گذشته این کارخانه به مردم شهر خیانت کردند و در موارد بسیاری فاکتورسازی های جعلی صورت گرفت که سبب شد امروز این کارخانه بیمار باشد.

وی با بیان اینکه قرار بود هزار میلیارد تومان برای شهرستان بودجه توسط سرمایه گذاران آورده شود، تصریح کرد: آنها حتی امکانات کارخانه را فروختند و به جیب زدند، به همین دلیل کارخانه نساجی شماره یک و دو وضعیت پیچیده‌ای دارند.

این مسئول ادامه داد: این کارخانه که سابقه تاریخی متعددی دارد در طی تغییر و تحولاتی در زمان مجلس هشتم در اختیار شرکت سرمایه گذاری بانک ملی  قرار گرفت. از آنجا که این شرکت سرمایه گذاری توان اداره کارخانه را نداشت، کارخانه را به شخصی به نام هولوسی بولدوک واگذار کردند.

رضیان ادامه داد: در این قرارداد قرار بود تا هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه گذار و بانک، سرمایه گذاری تامین شود که با آن 400 فروشگاه احداث و 6 هزار کارگر به مجموعه اضافه شوند؛ اما بدون پرداخت یک ریال با قرارداد کاری کارخانه واگذار شد.

وی با بیان این که مقرر شد سرمایه گذار با تسهیلات فاینانس کارخانه را رونق دهد، تصریح کرد: در این باره مصوب شد  اعتبار 132 میلیون یورویی به بولدوک داده شود. این شخص 27 میلیون یورو می گیرد و مدعی است با این میزان تجهیزات رنگرزی خریده است اما با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان مشخص شد که مبلغ تجهیزات با فاکتورها هم خوانی ندارد. 

نماینده مردم شهرستان قائمشهر با بیان اینکه علم بیگی با وکالت از بولدوک به دلیل طلبی که از او داشت تا سال 94 کارخانه را اداره می کند و در این بین البته سو استفاده‌هایی نظیر فروش تجهیزات کارخانه نساجی می شود، اظهار کرد: در این زمان کارخانه سوددهی لازم را نداشت و کارگران بیمه بیکاری می گرفتند. از طرفی در چند مرحله استانداری ناچار شد مبلغی را برای تامین حقوق کارگران پرداخت کند.  

رضیان با بیان اینکه با مشاوره مسئولان شخص توانمندی به نام گرائیلی مدیریت کارخانه را به دست گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر مذاکره با سرمایه گذاری به نام دهقان انجام شد تا بتواند برای این بخش ورود کند.

وی با بیان اینکه واگذاری نساجی شماره یک به شهرداری قائمشهر دارای محاسن بسیاری است، اظهار کرد: اینکه این کارخانه به مردم و شهرداری  که نهادی مردمی است واگذار شده جای تحسین دارد.

*نساجی شناسنامه مازندران است

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بخش ورزشی شاهد کاستی هایی در حوزه انتخابیه  بودیم، اظهار کرد: امسال دولت طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن 9 دهم حاصل از ارزش افزوده در بخش ورزشی هزینه شود.

رضیان با بیان اینکه  معتقدم تیم نساجی برند خوبی است که  در حال حاضر حال و روز خوبی ندارد، خاطر نشان کرد: با احترامی که برای متولیان وقت و مهدی پرهام قائل هستم واگذاری باشگاه واگذاری خوبی نبود.

وی با بیان اینکه اختلافی با پرهام ندارم، اظهار کرد: هرگز نمی پذیرم که به مردم شهرستان با بردن تمرین تیم به تهران اجحاف شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این تیم با بالغ بر 20 هزار طرفدار، شناسنامه مازندران است، خاطر نشان کرد: اگر این رفتار ادامه داشته باشد طرح سوال خواهم کرد.

وی افزود: حتی اگر حیثیتم زیر سوال رود از حق مردم شهر دفاع می کنم. اینکه یک عده با ادبیات تهرانی و شهرستانی با ما برخورد کنند پذیرفتنی نیست.

*بیمارستان رازی تا پایان سال 97 تکمیل می شود

رضیان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت شهرستان اظهار کرد: با ورود به این بخش مجوزات خوبی صادر و با پیگیری علوم پزشکی درمانگاه هایی تاسیس شد.  

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر خاطرنشان کرد: این بیمارستان در اختیار مسکن و شهرسازی است. قرار بود بیمارستان با هزینه 23 میلیارد تومانی توسط پیمانکار تمام شود، اما اکنون به دلیل تعدیل قیمت پیمانکار می گوید به 55 میلیارد تومان نیاز دارد.  

نماینده مردم شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه برای تکمیل بیمارستان و بررسی راه حل های موجود حاج محمدی معاون نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- را آوردیم، اظهار کرد: بودجه خوبی در این بخش تصویب شد و وعده دادند تا پایان سال آینده این بیمارستان تکمیل شود.

*بخشی نگری در منطقه آزاد

رضیان با تاکید بر اینکه دولت جلسه اضطراری در راستای ایجاد مناطق آزاد و بستن این پرونده برگزار کرد، اظهار کرد: متاسفانه بخشی نگری در خصوص منطقه آزاد سبب شد تا بابلسر، بهشهر و نوشهر درخواست منطقه آزاد بدهند، در حالی که ایجاد سه منطقه آزاد در توان دولت نیست.

نماینده مردم شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ باید دید نظر کارشناسی ایجاد منطقه آزاد به روی کدام منطقه است، خاطر نشان کرد:  جلساتی در مجمع در این خصوص برگزار شد اما نتوانستیم به اجماع برسیم . نمایندگان آمل و قائمشهر اعلام کردند ما نیز سواحلی داریم اما دلیل نمی شود بیایم بگوئیم منطقه آزاد شویم! آیا زیر ساخت لازم را داریم؟ باید بی پرده بگویم با بخشی نگری به استان ظلم کردیم.

* رهبری با کسی تعارف ندارد

وی با اشاره به قرار داد توتال و این که وزیرنفت خائن نیست، گفت: اگر این قرارداد دچار مشکل بود رهبری با کسی تعارف ندارد و ورود می کرد، ما نباید فرصت سرمایه گذاری خارجی را ببندیم.

رضیان با بیان اینکه باید در حوزه دریای مازندران به دنبال طرح هایی برویم که اشتغال زا باشد، اظهار کرد: نگاه هایی وجود داشت تا پالایشگاهی در امیر آباد احداث شود اما با اتفاقاتی که افتاد، ترکمنستان نشان داد این کشور برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه نفت و گاز قابل اطمینان نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به خط لوله دامغان-نکا تصریح کرد: این خط انتقال گاز از ظرفیت های مثبتی است که می تواند سبب رونق صنعت شود.

وی با بیان اینکه این طرح البرز مرکزی و کک سازی سوادکوه از طرح‌های اشتغالزای دولت و بخش خصوصی است اما متاسفانه برخی مشکلاتی که توسط محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد می شود مانع از رونق آنها  می شود، تصریح کرد: در تمام دنیا از ظرفیت ها به طور کامل استفاده می شود اما در کشور ما سیاست های یک بام و دو هوا سبب می شود تا دچار مشکل شویم. از مسئولان انتظار داریم در راستای حل این مشکل گام بردارند.

نماینده مردم شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری مازندران نادیده گرفته می شوند، اظهار کرد: انتظار داریم تا مسئولان در این بخش ورود کنند و نگذارند تا بیش از این ضرر کنیم.

وی با بیان اینکه نباید ظرفیت ها را با موازی کاری از بین برد، گفت: سرمایه گذار نمایشگاه بین المللی شهرستان به دنبال سو استفاده نباشد و نمایشگاه داری کند، چرا که
وزیر دستور داد برای حمایت از نمایشگاه داری نمایشگاه دیگری مجوز نگیرد

*در بخش صادرات مشکل داریم

نماینده مردم شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه عوامل بازدارنده توسعه استان شناسایی شود، اظهار کرد: ما ظرفیت هایی نظیر دریای خزر داریم اما برای استفاده از آن چه کردیم؟

رضیان با بیان اینکه در بخش صادرات مشکل داریم، گفت: اجحاف در این بخش را نمی پذیرم، هرچند در بخش فراوردهای مرکبات دارای مشکلاتی هستیم، مثلا تامسون مازندران ظرفیت آبگیری ندارد.

وی با بیان اینکه در بخش دیگر نظیر صنایع تبدیلی باید مطالعات دقیقی صورت پذیرد، اظهار کرد: برای ایجاد شرایط صادرات باید رقابت در بخش کیفیت و قیمت با دنیا در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با بیان اینکه در مازندران 4 میلیون تن مرکبات تولید می شود، گفت: حدود 2200 تن تولید محصولات باغی مازندران مازاد است.

این نماینده مجلس سپس به قیمت تثبیت شده برنج در سال گذشته اشاره کرد که سبب دلگرمی کشاورز شد و اظهار کرد: در این بخش امسال هم واردات برنج ممنوع شد تا مردم مازندران و استان های تولید کننده برنج دچار مشکل نشوند.

رضیان با بیان اینکه  در بخش دریافت خسارات طوفان و سیل شهرستان قائمشهر دچار مشکلاتی بود، گفت: سعی شد خدمات رسانی به طرز مطلوبی انجام شود تا مردم کمتر دچار مشکل شوند و بودجه خوبی به این بخش تخصیص داده شد.

*در انتصابات دخالت نمی کنم

رضیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مجلس در انتخاب وزرا خاطر نشان کرد: مجلس به دنبال سهم خواهی نیست و امروز در انتخاب وزرا باید منفعت مردم را در نظر گرفت.

رضیان با بیان اینکه حاشیه سازی و دخالت در انتصاب ها زیبنده نیست، اظهار کرد: به مسئولان در خصوص استفاده از ظرفیت ها مشاوره می دهم اما دخالت نمی کنم

این نماینده مجلس با بیان اینکه در انتخاب شهردار جدید شهرستان قائمشهر و سایر شهرهای حوزه انتخابیه دخالت نمی کنم، گفت: شهردار جدید باید کاردان، فعال و دارای ایده باشد و حل مسائلی نظیر پسماند شهرستان و پل در حال احداث میدان جانبازان را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم شهرستان قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه اختلاف ها بین مسئولان را نمی پذیرم، اظهار کرد: اختلاف نظر با اختلاف متفاوت است، من و دکتر ادیانی با هم تعامل و رابطه خوبی داریم اما در مواردی اختلاف نظر داریم که طبیعی است.

رضیان با تاکید برآنکه فرماندار مقام عالی دولت است، گفت: شهردار و سایر مسئولان موظف هستند تابع این مسئول باشند و نیز فرماندار باید در تعامل با این افراد گام بردارد.