شنبه 28 مرداد 1396-23:26

منتخب شورای پنجم شهر ساری:

در انتخابات ساری تخلف شد/تفکر اصلاح طلبی دارم

علی اکبر زلیکانی: برخی اعضای شورای شهر از حضور رسانه در جلسات شورا ناراحت هستند/ فضای شورای چهارم دوقطبی و شورا درگیر مسایل خود شده بود/ امیدوارم از درون شورا عضو جوان و پیگیر برای ریاست انتخاب شود/ اینکه در انتخابات ساری تخلف شد تردیدی وجود ندارد/ اینکه در انتخابات ساری تخلف شد تردیدی وجود ندارد. آیا می توان انتخاباتی را مثال زد که تخلف نشده باشد؟ من همه چهارچوب ها را رعایت کردم، چرا آرای من باید باطل شود؟ مستنداتی که برای تخلفات ارائه شد آب دوغ خیاری بود. وقتی ما نه هیات اجرایی هستیم و نه هیات نظارت پس چرا به عنوان متخلفان انتخابات معرفی شویم؟/ تفکر اصلاح طلبی دارم اما در لیست اصلاح طلبان نبودم. لیستی که تعدادی قیم مآب تصمیم گرفتند دیدید که چگونه مفتضحانه شکست خورد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: آن چه می خوانید چکیده اظهارات علی اکبر زلیکانی عضو شورای شهر و منتخب شورای پنجم شهر ساری در نشست خبری است.

*برخی اعضای شورای شهر از حضور رسانه در جلسات شورا ناراحت هستند

  ساختار حکومت ها با ستون رسانه تکمیل می شود و به این مساله اعتقاد دارم. در شورای چهارم ارتباط با رسانه کمرنگ شد و باید پاسخ دهند این موضوع تعمدی بود یا ناخواسته. به اعضای شورای جدید تاکید کردم حضور رسانه ها پررنگ باشد تا خطای تصمیم گیری در شورای شهر به حداقل برسد. شاید بعضی نمی خواستند درصد خطا کاهش یابد و مرجع این تصمیم گیری من نیستم و باید پاسخ دهند. از عمل برخی همکاران مشخص بود از حضور رسانه در جلسات شورا ناراحت هستند اگرچه چیزی به زبان نمی آوردند. حضور رسانه فضای خوبی برای شکوفایی استعداد است. قطعا بازی فوتبال با حضور و بدون حضور تماشاگر متفاوت است و تماشاگر باعث انگیزه بیشتر تیم فوتبال می شود.

*سعی کردیم همه کارها را بی سر و صدا انجام دهیم

نمی توان به شکل درصدی اعلام کرد که مردم به مسوولان شهری نقد دارند. اگر نقد داشتند چرا به جریان نزدیک به مسوولان شهری رای دادند؟ می دانم مشکلاتی وجود دارد. کسانی از درون و بیرون شهرداری فضای تخریب درست کردند و اجازه ندادند با افرادی که در مجموعه شهرداری مشکل آفرین هستند برخورد کنیم.

 سعی کردیم همه کارها را بی سر و صدا انجام دهیم. در همه دستگاه ها اشکالاتی وجود دارد که گاهی به فساد تبدیل می شود. راه مقابله با فساد این نیست که همه خدمات را نادیده گرفته و فضای بی اعتمادی ایجاد کنیم. مردم نشان دادند خیلی طرفدار حرف های ناصواب نیستند. بر اساس اوهام برخی تخریبگران تصمیم نگرفتند. خوب نیست همه را با یک چوب بزنیم.

*فضای شورای چهارم دوقطبی بود

ترکیب شورای پنجم ترکیب بدی نبوده و حتی می توان گفت ترکیب خوبی از نظر تخصص و وجود افراد باتجربه  است. از نظر تعامل باید ببینیم فضا به چه سمت می رود. سعی کردیم از ایجاد فضای دوقطبی پیشگیری کنیم. فضای شورای چهارم دوقطبی بود و شورا درگیر مسایل خود شده بود. در شورا مسائل از روند قانونی خارج و فردی شد و هیات رئیسه تصمیم نمی گرفت و ما هم از این مساله ناراحت بودیم. در شورا تصمیم فردی نبوده و باید جمعی باشد و رئیس شورا هم نقش هماهنگ کننده دارد. امیدوارم از درون شورا عضو جوان و پیگیر برای ریاست انتخاب شود.

*اینکه در انتخابات ساری تخلف شد تردیدی وجود ندارد

اینکه در انتخابات ساری تخلف شد تردیدی وجود ندارد. آیا می توان انتخاباتی را مثال زد که تخلف نشده باشد؟ خالی از تخلف نیست. من همه چهارچوب ها را رعایت کردم، چرا آرای من باید باطل شود؟ مستنداتی که برای تخلفات ارائه شد آب دوغ خیاری بود. کسانی که مدعی ابطال انتخابات هستند آیا در فضایی غیر از این منتخب مردم شدند؟ وقتی ما نه هیات اجرایی هستیم و نه هیات نظارت پس چرا به عنوان متخلفان انتخابات معرفی شویم؟ افکار عمومی پاسخ این سوال را می دانند.

 کسانی که به تصمیم های شورای نگهبان اعتراض می کنند اگر در آن مقام بودند معلوم نیست با کسانی که موافق آنها نبودند چه می کردند. پس نهادی مانند شورای نگهبان باید باشد چون انتخابات را اگر باب میلش هم نباشد می پذیرد.

*تفکر اصلاح طلبی دارم اما در لیست اصلاح طلبان نبودم

درباره لیست عملگرایی نه جلسه ای با کسی گذاشتم و نه می دانم چه کسانی تصمیم گرفتند. معتقدم این لیست ها در تصمیم گیری مردم اثر نداشت. مردم افراد را شناسایی کرده و رای دادند. در کنار جریانی که اصلاحات را در عملگرایی و مدیریت شهری ضروری می داند بر لزوم ادامه این مسیر تاکید دارد.

 تفکر اصلاح طلبی دارم اما در لیست اصلاح طلبان نبودم. لیستی که تعدادی قیم مآب تصمیم گرفتند دیدید که چگونه مفتضحانه شکست خورد. کسانی که پیرو تفکر اصلاح طلبانه بودند بدون توجه به لیست به من رای دادند. ما را در لیست امید قرار ندادند و جزو لیست ناامیدها بودیم.

 قبول ندارم که بیشتر از واجدان شرایط در ساری رای داده باشند و چیزی هم در این زمینه نشنیدم. اگرچه انتخابات ساری تایید شد برای اینکه این اتفاقات در ساری نیفتد. موضوع را رها نمی کنیم. خیلی ها باید پاسخگو باشند و باید بدانیم در پس پرده چه مسائلی اتفاق افتاد.

*عبوری تنها کاندیدای ما برای شهرداری ساری است

برای انتخاب رئیس شورا هنوز هیچ جلسه ای برگزار نکردیم. جلسه ای گذاشتیم تا عبوری برنامه هایش را به عنوان کاندیدای شهرداری اعلام کند. عبوری تنها کاندیدای ما برای شهرداری ساری است. اگر بقیه اعضا هم گزینه هایی برای شهرداری دارند آن فرد می تواند برنامه هایش را اعلام کند.

*عملکرد سازمان پسماند را خیلی مناسب نمی دانم

زباله سوز منابع دولتی دارد و بر اساس منابع شهرداری نیست. عمده اشکالاتی که در این حوزه وجود دارد متوجه شهرداری نیست. در دولت قبلی چنین تصمیمی گرفتند و کلنگ زدند و بعد متوجه شدند پروسه قانونی از جمله ارزیابی زیست محیطی اخذ نشده است. در ادامه متوجه شدیم بستر هم ناپایدار است. مجبور شدیم بستر را پایدار کنیم. عنوان شده تا پایان 96اجرایی می شود اما پیش بینی می کنم تا ابتدای 97شروع به کار کند.

عملکرد سازمان پسماند را خیلی مناسب نمی دانم و نمره قبولی به این سازمان نمی دهم. نظارت شورا در دوره چهارم بسبار ضعیف بود. اگر هم نظارتی بود سیستماتیک نبود بلکه فردی بود، آرزو می کنیم در شورای پنجم اتفاق به گونه دیگری رقم بخورد.

 به دنبال کاهش نیرو در شهرداری نیستیم. اگرچه شورا و شهرداری وظیفه ای برای ایجاد شغل ندارند اما وقتی می توانیم با استفاده از ظرفیت های شهر، شغل ایجاد کنیم چرا در این عرصه و ارد نشویم. دغدغه امروز خانواده ها مشکل اشتغال جوانان است.