چهارشنبه 1 شهريور 1396-23:59

استاندار مازندران در پاسخ به پرسش مازندنومه:

کسی که سیاست های دولت را اجرا نکند یک روز نگه نمی دارم

ربیع فلاح جلودار: درباره منطقه آزاد آنچه کار استانداری بود ما انجام دادیم. ضمن اینکه برای تبدیل امیرآباد به منطقه آزاد تلاش می کنیم به دنبال دریافت امتیاز ویژه در بندر نوشهر هستیم و قول آن را از معاون اول دریافت کردم/ کسی که سیاست های دولت را اجرا نکند یک روز نگه نمی دارم/ در هفته دولت امسال 872 پروژه به ارزش 419 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد/ به 12 حزب و گروه سیاسی جدید مجوز فعالیت دادیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح جلودار در نشست خبری با بیان این که شورا نماد مردم سالاری است و امروز با تشکیل شوراها در دوره پنجم گام های توسعه برداشته می شود، گفت: در دولت تدبیر و امید در سایه امید و آرامش، اقدامات راهبری در همه بخش های مازندران را شاهد هستیم.

استاندار مازندران افزود: مازندران همگام با سیاست های کلی دولت، گام های خوبی برداشته است، اگرچه باید گام های بلندتری در توسعه استان برداشته می شد و ما در این زمینه کوتاهی نکردیم.

وی با اشاره به این که انتقال خط گاز عسلویه به مازندران از اقدامات مهم دولت در مازندران است و این مشکل برای همیشه رفع شد، تصریح کرد: افتتاح سد گلورد در شرق مازندران از دیگر اقدامات مهم دولت است که با اعتبار 250میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در آینده نزدیک تحول اقتصادی در این منطقه اتفاق می افتد.

این مسئول با بیان این که مسایل درمانی و بهداشتی از شعارهای دولت بود، گفت: بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان مازندران هزینه شد و نظام تحول سلامت را در استان شاهد بودیم.

وی با یادآوری این که شعار ما محرومیت زدایی است و بیش از 500هزار نفر از افراد طبقات محروم، زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، ادامه داد: بندر امیرآباد از عرصه های توسعه استان است.

فلاح جلودار تصریح کرد: درباره منطقه آزاد آنچه کار استانداری بود ما انجام دادیم. ضمن اینکه برای تبدیل امیرآباد به منطقه آزاد تلاش می کنیم به دنبال دریافت امتیاز ویژه در بندر نوشهر هستیم و قول آن را از معاون اول دریافت کردم.

وی با بیان این که بیش از 1200 میلیارد تومان برای بهره برداری از زیرگذرها و روگذرها هزینه شده است، اظهار کرد: 600 روستا گازرسانی شده و تا پایان سال آینده روستاهای بیش از 15 خانوار گازرسانی می شود که این از افتخارات دولت است.

استاندار مازندران با اشاره به این که بیش از 7هزار پروژه با اعتبالر بالغ بر هشت هزار میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی هزینه شده است، افزود: در هفته دولت امسال 872 پروژه به ارزش 419 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که کمترین تنش را بین نیروها در استان داشتیم و سعی ما بر همگرایی نیروها بود، تصریح کرد: در توسعه سیاسی، به 12 حزب و گروه سیاسی جدید مجوز فعالیت دادیم.

استاندار مازندران با اشاره به این که تدوین شناسنامه اجتماعی و فرهنگی 22 شهرستان را انجام دادیم، افزود: نرخ بیکاری بر اساس مرکز آمار در بهار امسال 9.8 درصد اعلام شده است.

فلاح جلودار گفت: بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه فناوری استان سرمایه گذاری شده است.

*22فرماندار دولت گذشته را جابه جا کردیم

علیرضا یونسی در این نشست  اظهار کرد: در حوزه سیاسی تلاش ما بر همدلی و وحدت بین نیروها بود.

معاون سیاسی استاندار مازتدران گفت: همه 22 فرماندار دولت گذشته در این دولت جابه جا کردیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست اظهار داشت: دولت تلاش کرد موانع محور سوادکوه، هراز و آزاد راه تهران شمال را رفع کند.

علی نبیان با بیان این که محوری که در گذشته بازگشایی شده بود با اعتبار 70 میلیارد تومان بازسازی شد، افزود: تلاش دولت بر این است تا پایان سال 97 محور هراز را به شکل کامل افتتاح کند.

*  کسی که سیاست های دولت را اجرا نکند یک روز نگه نمی دارم

استاندار مازندران در این نشست به یک پرسش مازندنومه پاسخ داد. از ربیع فلاح پرسیدیم: برخلاف صحبت های شما مبنی بر ایجاد وحدت بین نیروها اما صاحبنظران در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به اتفاق معتقد هستند حتی نتوانستید بین نیروهای همسو، همگرایی به وجود آورید. در این زمینه چه نظری دارید؟ ضمن اینکه فرمانداران دولت گذشته را به عنوان مدیرکل و برخی مدیران کل دولت گذشته را به عنوان فرماندار منصوب کرده اید و این به معنای تغییر نیست.

فلاح در پاسخ گفت: معیار نیروی همسو و غیر همسو را در شایسته سالاری می دانم و به این مساله اعتقاد دارم. روحانی 24 میلیون رای آورد اما رییس جمهور همه ایرانیان است. خطی، جناحی و باندی در دستور کار من نیست. کسی که سیاست های دولت را اجرا نکند یک روز نگه نمی دارم. ترکیب کابینه هم همین را نشان می دهد.