پنجشنبه 2 شهريور 1396-0:0

پرسش های عضو اصلاح طلب شورای شهر ساری از شهردار/عشوری متفاوت آغاز کرد

عصر چهارشنبه مراسم تحلیف در شورای شهر ساری در حالی برگزار شد که از بین چهار عضو لیست امید در ساری، تنها اسفندیار غشوری چهره ای متفاوت نشان داد و ضمن مخالفت با ابقای گزینه شهرداری، با ریاست شورای شهر مسعود مدینه هم مخالفت کرد و تحت تاثیر جو جلسه قرار نگرفت. شوری در این جلسه گفت: قرار بود شهردار ساری به سوالات ما پاسخ دهد اما امروز در این نشست حضور نیافته است. شهردار ساری چهار سال در این مسوولیت قرار داشت و به حسابرسی های مالی پاسخ نداده است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مراسم تحلیف اعضای شورای شهر ساری از ساعت 18 در ساختمان شورای شهر ساری آغاز شد.

اسماعیل حسن زاده -معاون سیاسی فرماندار ساری- در این مراسم اظهار کرد: شورل نهاد نظارتی است و همه مصوبات شورا باید مطابق با مقررات باشد.

وی افزود: از اعضای شورا انتظار داریم در طول دوران خدمت، ابتدا رضای خدا و سپس منافع شهر را مدنظر قرار دهند.
 
معاون سیاسی فرماندار ساری با بیان این که کاندیداها، حضور حداکثری مردم را فراهم کردند تا انتخاباتی باشکوه برگزار کنیم، تصریح کرد: اگر قانون را مبنای کار قرار دهیم، کسی به مشکل برنمی خورد.

در ادامه رییس سنی شورای شهر ساری از حضور نیافتن مسوولان در مراسم تحلیف گلایه کرد.

علیجان شمشیربند اظهار کرد: در سراسر کشور مراسم تحلیف شورا در مراکز استان ها با حضور استاندار و فرماندار برگزار می شود. این نوعی بی اعتنایی است که به این مراسم نیامده اند.

وی ادامه داد: مدیران استان حداقل اهمیتی برای یکی از شهرها قایل شده و در مراسم تحلیف حضور می یافتند.

شمشیربند تاکید کرد: از همکاری مسوولان در دوره چهارم تشکر می کنم اما انتظار بود این همکاری از ابتدای شورای پنجم هم باشد.

رییس سنی شورای شهر ساری گفت: حضور نیافتن مسوولان در این مراسم، گلایه ای بود که حداقل از سوی خودم اعلام می کنم.

*تنها اصلاح طلب شورای شهر ساری متفاوت آغاز کرد

در ادامه جلسه با رای گیری، مسعود مدینه با 8 رای مثبت و یک رای مخالف اسفندیار عشوری، رییس شورای شهر ساری شد.

اکبر زلیکانی هم با 9 رای مثبت نایب ریییس شورای شهر ساری شد.



برای انتخاب دبیر و خزانه دار بحث هایی درگرفت که عشوری به مزاح گفت:«این موضوع را از قبل هماهنگ نکرده بودید!؟»

اشاره عضو اصلاح طلب شورای شهر به جلسات خانگی و رایزنی های اعضای دیگر شورا، پیش از این جلسه، برای شناختن ترکیب رییس و نایب ریییس شورا حکایت داشت

نکته جالب عملکرد ضعیف و جوگرانه ی 3 عضو دیگر لیست امید ساری (آقامیری، نقیبی و یوسفی)در این نشست بود که برخلاف میثاق نامه اصلاح طلبان، با عملگراها همسو شده و به راحتی به گزینه آن ها رای دادند.

در ادامه نشست خبرنگاران را از جلسه خارج کردند تا شهردار انتخاب شود، اما عشوری با بیان این که ما هیچ چیز محرمانه ای نداریم، به بازگرداندن خبرنگارها به سالن اقدام کرد.

البته تعدادی از خبرنگاران با دعوت عشوری در جلسه حضور داشتند و جمعی دیگر از خبرنگاران هم پشت درهای بسته شورای شهر مانده بودند که با حمایت عشوری توانستند وارد صحن شورا شوند.



این عضو اصلاح طلب شورای شهر مرکز مازندران اظهار کرد: قرار بود شهردار ساری به سوالات ما پاسخ دهد اما امروز در این نشست حضور نیافته است.

عضو شورای شهر ساری افزود: شهردار ساری چهار سال در این مسوولیت قرار داشت و حسابرسی های مالی را پاسخ نداده است.

وی با بیان این که باید بدانیم شهردار در مدت مسوولیت بر اساس دستورالعمل وزارت کشور کار کرده یا نه، تصریح کرد: کمتر از ساعتی پیش، سوگند یاد کردیم تا در جهت منافع مردم کار کنیم و باید به این سوگند پایبند باشیم.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: باید بدانیم شهرداری امروز در چه وضعیتی قرار دارد و به سوالات من پاسخ داده نشد.

عشوری گفت: خلاصه ای از کلیه گزارش های حسابرسی شهرداری و شرکت ها و سازمان های تابعه از ابتدا تا خاتمه دوره خدمت شهردار به تفکیک سال مالی به همراه اظهارنظر حسابرس و پیگیری بندهای مصوب شورای اسلامی شهر در این خصوص تا تاریخ تحویل شهرداری که به تایید شورای اسلامی شهر رسیده باشد باید ارایه شود.

وی با بیان اینکه ارایه کلیه گزارش های تفریغ بودجه شهرداری از ابتدا تا خاتمه دوره خدمت شهردار به تفکیک سال مالی و به انضمام میزان انحراف بودجه، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تا تاریخ تحویل شهرداری به تایید شورا رسیدع باشد باید گزارش شود، تصریح کرد: صورت درآمد و هزینه به تفکیک مقادیر مصوب و واقعی به همراه درآمدهای قابل وصول تا تاریخ تحویل شهرداری که به تایید شورای اسلامی شهر هم رسیده باشد هم از مواردی است که باید گزارش شود.

عشوری گفت: بدهی های شهرداری اعم از بدهی به سیستم بانکی، فاینانس، بدهی به پیمانکاران، تملک اراضی واقع در طرح های عمرانی، بیمه و مالیات به همراه تاریخ آخرین مفاصا حساب تا تاریخ تحویل شهرداری که به تایید شورا رسیده باشد، از دیگر موارد است.

گفتنی است عشوری به ریاست مسعود مدینه رای مخالف داد و از بین دو گزینه ابقای شهردار کنونی یا تعیین سرپرست، ضمن طرح پرسش هایش، به گزینه تعیین سرپرست رای داد.