دوشنبه 13 شهريور 1396-15:18

رییس اتاق بازرگانی مازندران:

محصولات کاله به آمریکا صادر شد/ اتاق بازرگانی مانع از حضور خبرنگاران زن در سفرهای خارجی نیست

عبدالله مهاجر: رفت و آمدهای خارجی باید خروجی داشته و عبث نباشد/ اتاق بازرگانی مانع از حضور خبرنگاران زن در سفرهای خارجی نیست و دستگاه دیگری در این زمینه تصمیم می گیرد/سال گذشته حدود 520میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم/شرکت کاله برای دومین بار، کالای تولیدی این شرکت را به آمریکا صادر کرد.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: عبدالله مهاجر در نشست قدردانی از خبرنگاران اظهار کرد: اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است و مسایل را احصا کرده و به نهادهای مختلف ارایه می دهیم تا برای برون رفت از آن مسایل، قانونی وضع کنند.

وی افزود: در بسیاری موارد، مسایلی از سوی برخی رسانه ها به ما نسبت داده می شود که در شرح وظایف اتاق نیست.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت: رفت و آمدهای خارجی باید خروجی داشته و عبث نباشد. گاهی رسانه ها فقط یک جمله بیان کرده و از ما دستاورد نمی خواهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت واقف به مشکلات این حوزه است و از ابتدای کار تاکید دارند مشکلات حوزه کسب و کار و اقتصاد رفع شود.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه چرا اتاق بازرگانی مازندران، بانوان خبرنگار را به سفرهای خارجی اعزام نکرده و فقط از خبرنگاران مرد استفاده می کند، گفت: اتاق بازرگانی مانع از حضور خبرنگاران زن در سفرهای خارجی نیست و دستگاه دیگری در این زمینه تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه امور بانوان را در اتاق راه اندازی کردیم و نگاه ما بر این نیست که بانوان در سفرها حضور نداشته باشند، ادامه داد: اگر چنین نگاهی داشتیم بانوان کارمند اتاق را به این سفرها اعزام نمی کردیم در حالی که در سفر اخیر بانوان کارمند اتاق حضور داشتند.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه صادرات از بندهای جدی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 520میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در کشورهایی که اقتصاد در حوزه دولت قرار دارد آن دولت بازنده است، اظهار کرد: قیمت تمام شده محصول تولیدی از موانع صادرات ما است و دولت باید در این زمینه به بخش خصوصی کمک کند.



وی افزود: دولت دوازهم به شکل جدی دنبال رفع مشکل در تعرفه گمرکی است.

مهاجر گفت: در سفر اخیر به روسیه 10میلیون دلار قرارداد بین تجار مازندرانی و روسی منعقد شد.

وی با بیان اینکه 5ماهه امسال 163 میلیون دلار صادرات داشتیم که مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: مازندران از ظرفیت های متنوع صادراتی برخوردار است و شرکت کاله برای دومین بار، کالای تولیدی این شرکت را به آمریکا صادر کرد.

این مسوول ادامه داد: اگر موانع را رفع کنیم می توانیم تا 2میلیارد دلار صادرات داشته باشیم چنانچه موانع رفع نشود اتفاقی برای حوزه صادرات نمی افتد.