سه شنبه 30 آبان 1396-22:57

اسفندیار عشوری:

چرا شهردار ساری به صحن علنی نمی آید و به سئوالاتم پاسخ نمی دهد؟

عضو شورای شهر ساری: بر اساس قانون چنانچه اعضای شورا سوالی از شهردار داشته و پاسخ مناسب دریافت نکنند رئیس شورا باید در قالب سوال، مراتب را به شهردار ابلاغ کرده و شهردار ظرف ۱۰ روز در جلسه علنی حضور یافته و پاسخ دهد، اما شهردار ساری با دلگرمی به هشت رای، از اجرای قانون خودداری می‌کند. از چه چیز ابا دارند که صورتحساب‌های مالی و سایر اسناد قراردادها را ارائه نمی‌دهند؟


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: عصر سه شنبه جلسه علنی شورای شهر ساری برگزار شد.

در این جلسه عضو شورای شهر ساری، اظهار کرد: سوالاتی را در جلسات علنی شورای شهر ساری خطاب به شهردار مطرح کردم اما پاسخ مناسبی ارائه نشد.

 اسفندیار عشوری افزود: بر اساس قانون چنانچه اعضای شورا سوالی از شهردار داشته و پاسخ مناسب دریافت نکنند رئیس شورا باید در قالب سوال، مراتب را به شهردار ابلاغ کرده و شهردار ظرف ۱۰ روز در جلسه علنی حضور یافته و پاسخ دهد، اما شهردار ساری با دلگرمی به هشت رای، از اجرای قانون خودداری می‌کند.

عشوری خاطرنشان کرد: این بی‌احترامی به من نیست که شهردار برای پاسخگویی در جلسه حضور نمی‌یابد بلکه بی‌احترامی به هشت رای است که شهردار در شورای شهر دارد.

این عضو شورای شهر ساری ادامه داد: از چه چیز ابا دارند که صورتحساب‌های مالی و سایر اسناد قراردادها را ارائه نمی‌دهند.

عشوری تصریح کرد: دهم آبان‌ماه قرارداد چهار میلیاردی بسته و ۱۶ آبان زمین تحویل شده و مبلغ ۲ میلیارد هم صورت وضعیت واریز کرده‌اند، این چه شیوه خدمتی است که چند ماه حقوق کارکنان شرکتی پرداخت نشود اما به یک پروژه به این سرعت مبلغ کلان بپردازند



مسعود مدینه -رییس شورای شهر ساری- هم اظهار کرد: ۵۰ محموله از سوی شهرداری و شورای شهر ساری، آماده حمل به مناطق زلزله‌زده است.

وی افزود: بازسازی چهار روستا در مناطق زلزله‌زده توسط سپاه ساری انجام‌می‌شود.

رئیس شورای شهر ساری گفت: کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را نباید تمام شده تلقی کرد بلکه باید تداوم داشته باشد.

مدینه تصریح کرد: در ساخت و سازها، استحکام بنا باید مورد توجه قرار گیرد، در حالی که نگاه کمرنگی به این مقوله وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر  شاهد بودید که بیمارستان استراتژیک در سرپل ذهاب تخریب شد و جایی که باید محل کمک‌رسانی باشد تخریب شده است، ادامه داد: بیمارستان‌های ساری باید نسبت به زلزله مقاوم‌سازی شوند تا در صورت بروز حادثه، کمترین خسارت متوجه شهروندان شود.

رئیس شورای شهر ساری در پایان سخنان خود گفت: به جلسه معارفه استاندار مازندران دعوت نبودیم و این انتظار وجود دارد استاندار ساعتی را به شورای شهر ساری اختصاص دهد تا مشکلات مرکز استان را اطلاع‌رسانی کنیم،

دیگر عضو شورای شهر ساری هم در سخنانی اظهار کرد: معاونان شهردار که ۲ برابر کارکنان حقوق دریافت می‌کنند باید در جلسات شورا حضور یافته و به سوالات پاسخ دهند.

فرامرز نقیبی گفت: سوالات عشوری را پاسخ دهند، ضعف امور قراردادها و واحد فنی است که قراردادها تنظیم نمی‌شود.



نائب رئیس شورای شهر ساری هم در این نشست با اشاره به اینکه سوالات عشوری باید پاسخ داده شود، اظهار کرد: بخشی از اشکالات متوجه معاونان شهردار است، چراکه باید سوالات را پاسخ دهند.

علی‌اکبر زلیکانی افزود: عشوری عضو شوراست و دغدغه دارد و مجموعه شهرداری ساری نباید از کنار این سوالات بگذرد.

وی گفت: سعی نکنید مانند دانش‌آموز تنبل، سمبل شده و پاسخ مناسبی ارائه نشود.

زلیکانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی نتوانسته به وظایف قانونی خود عمل کند، ادامه داد: به منافع مالی بیشتر از استحکام ساختمان‌ها توجه می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: امضا فروشی در جامعه مهندسی رواج پیدا کرده و نظارت‌ها درست نیست.

به گزارش مارندنومه با تصمیم اعضای شورا، جلسه ۲ ساعته شورا به ۲ساعت و سی دقیقه افزایش یافت.

در دقایق پایانی این جلسه علی‌اکبر زلیکانی به دلیل آنچه که اعمال نفوذ و نظر از سوی دبیر کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد پس از درگیری لفظی، این فرد را به بیرون از سالن جلسه علنی شورا هدایت کرد و سپس ختم جلسه اعلام شد. با وساطت اعضای شورا، این درگیری لفظی پایان یافت.