دوشنبه 25 دی 1396-0:4

آخرین خبرها از جشنواره ملی شعر مازندران

915 شاعر، 4632 اثر به جشنواره شعر مازندران فرستاده اند

با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، کمک های شورای سیاستگذاری و تلاش اعضای دبیرخانه، 4632 اثر به جشنواره رسیده که مجموعا 915 شاعر در آن مشارکت داشتند که این روند تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: معاون فرهگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بازدید از دبیرخانه جشنواره ملی شعر مازندران در ساری، با بیان اهمیت جشنواره شعر مازندران (اولین نشان ملی شعر نیما) گفت: زنده نگاه داشتن یاد و راه نیما یوشیج و شناسایی پتانسیل شعر مازندران و کشور از اهداف راین جشنواره است.

عباس زارع ادامه داد: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، جلوه ای از ادبیات و شعر کشور را در مجموعه ای با ارزش رونمایی خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم نیما یوشیج به عنوان نماد شعر مازندران در جهان به حق و جایگاه واقعی خود برسد.

زارع تصریح کرد: جشنواره شعر مازندران با موضوع و قابلیت آزاد و در همه گونه های شعری برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا ۲۵ دی ماه فرصت دارند اثار خود را  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

احسان مهدیان -دبیر این جشنواره- هم بیان داشت: با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و کمک های شورای سیاستگذاری و تلاش اعضای دبیرخانه، 4632 اثر به جشنواره رسیده که مجموعا 915 شاعر در آن مشارکت داشتند که این روند تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که از ازاین تعداد شعر 237 اثر از 181 شاعر استان مازندران بوده، افزود: این جشنواره به دلیل  برگزاری مستقل شعر بومی «نوج»  تنها به اشعار فارسی رسیده اکتفا کرده و اشعار بومی را به جشنواره نوج ارجاع داده است.

مهدیان تاکید کرد: نخستین جشنواره سراسری شعر مازندران به همراه نشان ملی نیما یوشیج، بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و در مراسم اختتامیه به 10 نفر از 2 میلیون تومان تا 500 هزارتومان تعلق می گیرد.