چهارشنبه 11 بهمن 1396-6:49

شهرداری ساری 250 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: صد میلیارد تومان مجموع بدهی شهرداری به بانک شهر بود که با تهاتر این مبلغ کسر شد/ کمتر از 250 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران باقی مانده که تا مهر سال آینده بدهی شهرداری تسویه‌حساب می‌شود/در ساخت و ساز این سیاست را داریم که نباید شهر فروشی صورت گیرد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مسعود مدینه در جلسه علنی سه شنبه شورای شهر ساری اظهار کرد: لایحه عوارض باید سالانه به تصویب شورا برسد و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود. مواردی که باید تسهیل شود در دست اقدام است و تا ۱۵ بهمن وقت داریم لایحه عوارض را تصویب کنیم.

وی افزود: تخفیف خوش‌حسابی در پرداخت عوارض اعمال و تصویب شده تا کمک‌حالی برای رونق ساخت و ساز و پرداخت دیون شهروندان باشد.

رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌ها را بدون همکاری رسانه نمی‌توانیم انجام دهیم، گفت: احداث زیرگذر هلال‌احمر گره‌های ترافیکی منطقه را کاهش می‌دهد که در دستور کار قرار دارد.

مدینه با بیان اینکه صد میلیارد تومان مجموع بدهی شهرداری به بانک شهر بود که با تهاتر این مبلغ کسر شد، تصریح کرد: جریمه دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران بالغ بر صد میلیارد تومان بود که تهاتری بابت بدهی شهرداری به سازمان مالیاتی شهرداری پرداخت شد. کمتر از 250 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران باقی مانده که تا مهر سال آینده بدهی شهرداری تسویه‌حساب می‌شود.

*علیه اداره ثبت اسناد ساری اقدام شود

نائب رئیس شورای شهر ساری در این جلسه با اشاره به  تصرف 50 ساله زمین پلاژ شهرداری، اظهار کزد: اکنون سند مالکیت این زمین به نام نهاد دیگری صادر شده است.

علی‌اکبر زلیکانی افزود: ملک ۳.۴ هکتاری پلاژ شهرداری که سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است، شهرداری ساری به منظور اجرای طرح‌های تفریحی توریستی، اقدام به عقد قرارداد رسمی اجاره ملک کرده بود و قسمت عمده‌ای از این طرح اجرا شده و طبق این قرارداد به استناد تبصره یک ماده 32 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، سند مالکیت باید به نام شهرداری منتقل شود.

وی با بیان اینکه اتفاق خلاف قانون رخ داده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در اقدامی حیرت‌آور، ضمن شکایت از فردی که هیچگونه مسئولیت و سمتی در این عرصه نداشته، او را محکوم کرده، با استفاده از همین رای؛ موفق به اخذ سند برای این ملک شده اند، گفت: سوال ما این است دادگاه بر چه اساسی و با استعلام از کدام مرجع قانونی درباره این ملک دولتی، که پیش از این ثبت سند شده و شهرداری ساری هم مطابق قرارداد رسمی برای اجرای طرح، متصرف آن بوده، مبادرت به صدور رای کرده است.

زلیکانی با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک هم بدون هرگونه بررسی و توجه به ماهیت امر، در اقدامی مخالف قانون، مبادرت به صدور سند کرده است، تصریح کرد: اتفاقات تخلف‌آمیز مغایر با منافع شهروندان است و در راستای استیفای حقوق مردم، به فوریت علیه اداره ثبت اسناد ساری، جهت ابطال سند اقدام شود.

 وی خاطرنشان کرد: از دادگاه  صادر کننده رای در دادسرای انتظامی جهت ابطال رای که بر اساس مستندات و استعلامات قانونی نبود، طرح شکایت شود.

* نباید شهر فروشی صورت گیرد

دیگر عضو شورای شهر ساری در این جلسه اظهار کرد: سیاست شورا این است که در سال ۹۷ افزایش عوارض نداشته باشیم و در برخی موارد کاهش هم لحاظ شود.

سعید نجاریان افزود: در ساخت و ساز این سیاست را داریم که نباید شهر فروشی صورت گیرد و جرائم سختی با متخلفان ساخت و ساز لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه در عوارض کسب و پیشه افزایش نداریم و این عوارض کاهش می‌یابد، ادامه داد: سیاست‌های تشویقی که سال‌های گذشته داشتیم دوباره اعمال شده است.

این عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: شهرداری برای تشویق شهروندان، در ساخت و ساز مراکز فرهنگی و آموزشی، ورزشی، دفاتر رسانی، اماکن رفاهی و موارد این چنینی پروانه رایگان صادر می‌شود.

نجاریان با بیان اینکه بودجه ۶ سازمان بررسی شد، گفت: آتش‌نشانی، اتوبوسرانی، فاوا، پارک‌ها و فضای سبز، تاکسیرانی و آرامستان از جمله سازمان‌هایی هستند که بودجه این سازمان‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

*سردر ورودی ساری در محور قائمشهر نصب می‌شود

معاون عمرانی شهردار ساری هم در سخنانی اظهار کرد: پروژه بوستان ولایت در ۶ هکتار بنا شده است و به جهت اهمیت پروژه، دفتر کارمان را به محل این پروژه منتقل کردیم.

عباس رشیدی با بیان اینکه ساختمان جدید شورای شهر در این مجموعه قرار دارد، افزود: تا پایان امسال ساختمان‌های این پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه خیابان مازیار در ضلع غربی این پروژه قرار دارد، یادآور شد: جابه‌جایی درختان و پست برق و احداث کانال را به سرعت انجام دادیم و تقاطع ورودی این خیابان هم ظرف ۲۴ ساعت انجام شد.

رشیدی با بیان اینکه پارک بانوان در ۱۰ هکتار با ۳۵ کاربری در حال احداث است، گفت:۵۰ واحد مغازه برای فعالیت بانوان در این مرکز پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه پارک بانوان دارای فضای  ورزشی روباز شامل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسکیت، محل بازی کودکان و فضای بسته ورزشی شامل سالن است.

وی افزود: سردر ورودی شهر ساری در محور قائمشهر نصب می‌شود.