يکشنبه 15 بهمن 1396-9:36

افتتاح فاز نخست پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران/پارک‌موزه در ایام نوروز پذیرای گردشگران است

پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران در ایام نوروز پذیرای گردشگران است و از سه فاز موزه دفاع مقدس مازندران که در ۶۰ هکتار است، امروز یک فاز با فرمان رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید. بازدید از این مرکز به دلیل ادامه عملیات عمرانی، به صورت اردویی تا پایان سال انجام می‌شود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: صبح یکشنبه در مراسمی که استاندار فعلی و سابق مازندران و نماینده ولی فقیه در استان مازندران حضور داشتند، فاز نخست پارک‌موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

سردارعبدالله ملکی -مدیرکل بنیاد حفظ آثار مازندران- در مراسم افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس گفت: پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران در ایام نوروز پذیرای گردشگران است و از سه فاز موزه دفاع مقدس مازندران که در ۶۰ هکتار است، امروز یک فاز با فرمان رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که فاز نخست در ۱۸.۵ هکتار و ۱۷ پروژه افتتاح می‌شود، تصریح کرد: بازدید از این مرکز به دلیل ادامه عملیات عمرانی، به صورت اردویی تا پایان سال انجام می‌شود.

ملکی افزود: در ایام‌ نوروز  و سوم خرداد این پارک موزه پذیرای گردشگران است و تا هفته دفاع مقدس سال آینده، پروژه را کامل به بهره‌برداری می‌رسانیم و پس از آن در این پارک‌موزه به روی عموم مردم باز است.

وی تاکید کرد: فاز دوم پروژه را دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم.

*ملتی که تاریخ خود را فراموش کند، هویتی ندارد

نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس گفت: تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند همکاری بیشتر مردم و مسئولان است.

وی با بیان این که این پارک موزه بخشی از تاریخ و هویت ما است که باید حفظ شود، افزود: ملتی که تاریخ خود را فراموش کند هویتی ندارد.

آیت اله طبرسی ادامه داد: ایجاد پارک موزه یکی از راه‌های حفظ و انتقال تاریخ دفاع مقدس است و نباید جهاد و رشادت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را فراموش کنیم.



* مشکلات مازندران ربطی به پایتخت ندارد

استاندار مازندران در مراسم افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس تصریح کرد: افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس به شکل همزمان نشان دهنده این است بدانیم رمز ماندگاری انقلاب اسلامی چه بوده تا این مولفه‌ها را زنده نگاه داریم.

محمد اسلامی با بیان این که تفکر جمعی، همبستگی، خداجویی و موارد این چنینی بود که ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند، تاکید کرد: در دفاع مقدس کسی به فکر رتبه و درجه نبود و همه به خدمت و پیروزی توجه می‌کردند.

وی با اشاره به این که در مازندران نباید مشکل اشتغال و موانع سرمایه‌گذاری داشته باشیم، افزود: مشکلات مازندران ربطی به پایتخت ندارد، خودمان مسیر را سخت کردیم و به این مشکلات باید خاتمه دهیم.

استاندار مازندران تاکید کرد:۵۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی در مازندران سرمایه‌گذاری شده و باید شاکر این وضعیت باشیم.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی وقتی این اتفاق می‌افتد اگر مشکلات اقتصادی نباشد چه می‌کنیم؟ بروکراسی اداری باید رفع شود و اراده کنیم سر راه مردم مانع‌ تراشی نکنیم.