چهارشنبه 9 اسفند 1396-8:57

توسعه آرامش می خواهد، امنیت استان را به هم نزنید

دو یادداشت/ یادداشت نخست به حاشیه سازی برخی افراد برای استاندار و معاون سیاسی او اختصاص دارد. متاسفانه این روزها برخی اتاق فرمان های سهم خواه و امتیاز گیرنده استان، انتصاب معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری را بهانه ای برای تسویه حساب های سیاسی، شخصی و شهری قرار داده، قصد دارند امنیت و آرامش استان را به هم بزنند تا با ناکارآمد جلوه دادن دولت، مانع از تحقق برنامه های توسعه ای شوند. اما در یادداشت دوم، سخنگوی حزب مردمسالاری مازندران چند پیشنهاد به احمد حسین زادگان ارائه داده است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: یادداشت نخست: یکی از مشکلات اساسی پیش روی توسعه استان مازندران، درگیری های فرسایشی اشخاص و جریان های سیاسی، دعواهای شهری و رقابت های بی سرانجام مقاماتی است که منافع مردم را زیر خودخواهی های فردی و جناحی به خطر می اندازند.

 استاندار دولت پیروز انتخابات از روزی که به عنوان سفیر روحانی وارد مارندران شد، سعی کرد با همه جریان های سیاسی، بزرگان و کنشگران توسعه، فارغ از تعلقات سیاسی و شهری ارتباط بگیرد و برنامه های توسعه گرایانه خود را به اشتراک بگذارد.

استاندار غیر بومی مازندران با تاکید بر همگرایی و «مازند شهری» هرگونه سیاسی کاری و شهرگرایی را آفت توسعه استان دانسته و همواره بر کلان نگری و قانون مداری تاکید دارد و با احترام به نهادهای رسمی و قانونی، همکاری و تعامل سازنده را خواستار است.

متاسفانه این روزها برخی اتاق فرمان های سهم خواه و امتیاز گیرنده استان، انتصاب معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری را بهانه ای برای تسویه حساب های سیاسی، شخصی و شهری قرار داده، قصد دارند امنیت و آرامش استان را به هم بزنند تا با ناکارآمد جلوه دادن دولت، مانع از تحقق برنامه های توسعه ای شوند.

در حالی که مقام معظم رهبری همواره بر امید آفرینی و آرامش عمومی جامعه تاکید و از طرفی دشمنان انقلاب در خارج و داخل، قصد تشنج آفرینی و تنش زایی دارند، عده ای با دعوای حیدری - نعمتی سنگ لای چرخ توسعه استان می گذارند.

این دسته از سیاسیون و خطبا در تریبون های عمومی، مردم را به تقوا و دولت را به کار جهادی دعوت می کنند، اما خودشان با اظهارات نسنجیده و تنش زا به دنبال امتیاز گیری هستند.

شوربختانه برخی از بزرگان استان از اطرافیان خود مراقبت نمی کنند و نزدیکان شان درگیر مناسبات ناسالم سیاسی می شوند. این بی توجهی بازتاب های بدی در جامعه به وجود آورده است.

اگر مردم حرفی نمی زنند و اعتراض شفاف نمی کنند، دال بر مصلحت و احترام به جایگاه بزرگان است. از طرفی برخی سکوت ها در آینده به تنفر می انجامد و تالی فاسدی خواهد داشت که بی هزینه نخواهد بود.

نکته دیگر این که برخی اشخاصی که در انتخابات تمام قد از رقیب دولت حمایت کردند، امروز طلبکار شده اند و تمنای مشورت در انتصابات را دارند.

مهندس اسلامی دیر یا زود مثل سایر استانداران از این استان می رود اما برهم زنندگان آرامش سیاسی استان بدانند مردم دارای هوش سیاسی و بصیرت بالایی هستند و عقبه تحریک برخی تریبون ها را به خوبی رصد می کنند.

رقابت ها و اختلافات داخلی اشخاص و شهرها همه جا وجود دارد، اما این ها نباید بهانه ای برای تضعیف دولت یا تخریب نمایندگان و انتقال درگیری ها به استان شود.

باید بپذیریم که همه مشکلات استان بودجه یا توجهات مقامات ملی نیست، بلکه درگیری های شهری و منیت های اشخاص و جریان سیاسی، سد محکمی فرا روی توسعه استان است.

*یادداشت دوم:

برادر عزيز جناب آقاي حسين زادگان، انتصاب بجا و شايسته ي شما در سمت معاونت سياسي و امنيتي استاندار كه علاوه بر دقت استاندار محترم بر ميزان كارايي و تجربه ي مديران استان، نشان از لياقت و استعداد و تجربه حضرتعالي در عرصه مديريت و سياست دارد را خدمت شما و كليه ي اصلاح طلبان و همچنين مردم عزيزي كه امروز كمي نگران اما مثل هميشه اميدوار هستند، تبريك عرض کرده و اميد است مايه ي خير و بركت و حركت به سمت همبستگي هرچه بيشتر گروه ها و احزاب سياسي و بازگشت نشاط به جريان هاي سياسي و فعالين احزاب باشد. ليكن اين مهم ميسر نمي شود مگر آنكه :

١- مديريت حضرتعالي و انتخاب و انتصاب مديران سطح استان بدون دخالت نهادهاي غير مرتبط شكل گيرد.

٢- بدنه ي دولت به صورت محسوس جوان سازي شود و از مديران جوان در سطوح مختلف استفاده شود.

٣- نظارت بر دستگاه هاي ذيربط دقيق تر و موشكافانه تر صورت پذيرد زيرا مردم از اين دولت انتظار تخلف ندارند.

٤- برخي از دانشگاه ها از فضاي امنيتي خارج تا نشاط سياسي در دانشگاه ها رونق بگيرد.

٥- ارتباط حضرتعالي و مديران زيرمجموعه با بدنه ي مردمي جامعه علي الخصوص جوانان نزديك تر شود كه اين مهم خود لازمه ي حل هر مشكلي ست.

٦- استفاده و مشورت با احزاب و تشكل هاي رسمي در حوزه هاي مختلف بر اساس كاركرد آنها بيشتر بشود

اميد است حضرتعالي و تمامي مديران خدمت گزار در اين عرصه موفق و پيروز باشند و اعلام مي داريم حزب مردم سالاري استان در همه ي مراحل پيش رو همراه شما و دولت خدمتگزار تدبير و اميد خواهد بود.

مرتضي رمضاني
سخنگوي حزب مردم سالاري استان مازندران