يکشنبه 13 اسفند 1396-9:40

حسین زادگان: دستگاه هاي اجرايي به نشاط اجتماعی توجه کنند

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران: دستگاه های ذی ربط در حوزه آسیب های اجتماعی با ارایه برنامه های مدون راهکارهای اثربخش در کاهش و مهار آسیب ارايه دهند/ دستگاهاي اجرايي به نشاط اجتماعي توجه كنند/ مردم باید در راستای کنترل آسیبهای اجتماعی به کمک بیایند.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران، در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی آسیب های اجتماعی استان، با اشاره به اين كه باید با هم افزایی و مدیریت واحد نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی داشت، تاكيد كرد: دستگاه های ذی ربط در حوزه آسیب های اجتماعی با ارایه برنامه های مدون، راهکارهای اثربخش در کاهش و مهار آسیب ارايه دهند.

 احمد حسین زادگان اظهار کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری و از اولويت هاي دولت تدبير و اميد است.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران افزود: در کنار برنامه های زیربنایی و بلند مدت در ساماندهی آسیب های اجتماعی، نباید از عوارض کوتاه مدت آسیب ها غافل بود.

حسين زادگان با اشاره به اين كه باید با هم افزایی و مدیریت واحد، باید نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشت، تاكيد كرد: دستگاه های ذی ربط در حوزه آسیب های اجتماعی  با ارایه برنامه های مدون راهکارهای اثربخش در کاهش و مهار آسیب ارايه دهند.

وي به نقش موثر رسانه در جامعه اشاره كرد و گفت: رسانه ها مي توانند خانواده ها را نسبت به آسيب هاي اجتماعي موجود در جامعه آگاه كنند و فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي فرصت مناسبي جهت اطلاع رساني است و استفاده مناسب از آن در اطلاع رساني ضرورت دارد.

حسين زادگان با اشاره به اينكه استاندار مازندران به مشاركت همه ي دستگاه هاي اجرايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي تاكيد دارد، گفت: دستگاه هاي متولي برنامه هاي تخصصي خود را در اين راستا ارايه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه دستگاهاي اجرايي به نشاط اجتماعي توجه كنند، بيان داشت: ورزش نقش بسزايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي و افزايش نشاط در جوانان دارد.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران توانمندسازی سازمان‌های مردم ‌نهاد استان را ضرورت دانست و گفت: مردم باید در راستای کنترل آسیبهای اجتماعی به کمک بیایند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری وهم افزایی، هماهنگی ، انسجام بخشی، تمرکز و بسیج ظرفیت ها و توانمندی های همه دستگاهای اجرایی و نهادهای دولتی، گروه ها و تشکل های مردمی برای ارتقای سلامت اجتماعی و حل مسائل و آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.