چهارشنبه 16 اسفند 1396-8:21

رئیس بنیاد شهید سوادکوه خبر داد:

124 بیکار در جامعه ایثارگران سوادکوه

مصطفی کتابیان: درجامعه هدف ما 124 بیکار داریم که دانشجو جز بیکاران محسوب نمی شود/ کل شهدای سوادکوه 430 شهید و کل والدین شهدای در حال حیات 93 مادر شهید و 52 پدر شهید هستند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: مصطفی کتابیان -رئیس بنیاد شهید سوادکوه- در نشست خبری به مناسبت هفته شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ارائه خدمات به این قشر، اولویت برنامه های بنیاد شهید است.

وی با اشاره به اینکه در سوادکوه شهدای شاخص خبرنگار، انتظامی، ارتش، سه شهید رضایی و شهدای ترور داریم، تصریح کرد: 5 جانباز 70 درصد،  16 جانباز بالای 50 تا 69 درصد، 252 جانباز 25 تا 49 درصد و 354 جانباز زیر 25 درصد داریم.

کتابیان با اشاره به این که کل شهدای سوادکوه 430 شهید است، تصریح کرد: کل والدین شهدای در حال حیات 93 مادر شهید و 52 پدر شهید هستند.

 وی با بیان اینکه فعالیت های بنیاد در سه بخش فرهنگی، اداری مالی و تعاونی درمانی است، گفت: بخش تعاون، معیشت و درمان خانوادها را در بر می گیرد.

این مسئول با بیان این که طرح پایش برای والدین شهدایی که از نظر جسمی و فیزیکی شرایط مناسب ندارند، اجرا می شود، تاکید کرد: سه پزشک ماهانه با خانواده شهدا ملاقات می کنند.

وی از طرح سپاس بنیاد و امور ایثارگران هم نام برد و افزود: طبق فرمایش رهبری، کارمندان این اداره خدمت گزار نیستند، بلکه سپاس گزارند و در قالب طرح سپاس امسال 467 مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفت.

 رئیس بنیاد شهید سوادکوه در ادامه گفت: در جامعه هدف ما 124 بیکار داریم که دانشجو جز بیکاران محسوب نمی شود، سیاست دولت بر این است 25 درصد جذب نیروی کار کشور باید از جامعه هدف ما باشد.

 وی با اشاره به این که جانبازان می توانند  بعد از سه سال در کمیسیون پزشکی برای افزایش درصد و بررسی وضعیت خود شرکت کنند، ادامه داد: قبل از کمیسیون مشاوره جهت اینکه آیا شرایط افزایش درصد را دارند، انجام می شود و داشتن مدارک مجروحیت و گواهی یگان اعزام از الزامات این کمیسیون ها است.

کتابیان اشتغال خاانواده ایثارگران و ساماندهی کردن مزار شهدا را به عنوان مشکلات این بنیاد نام برد و ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا به صورت متمرکز و نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدا از انتظارات بنیاد شهید و ایثارگران از دستگاهایی اجرایی است.

این مسئول در پایان از مستندسازی خانواده های شهدا و جانبازان تا پایان سال 98 خبر داد.