سه شنبه 28 فروردين 1397-7:15

از 30 فروردین در گالری اهورای ساری برپا می شود

«نیگار»؛ یک نمایشگاه با آثاری دو نفره

از 30 فروردین تا 10 اردی بهشت ماه، نمایشگاه نقاشی-خط دو هنرمند جوان در نگارخانه ی ساری برپا می شود. در این نمایشگاه 12 تابلوی نقاشی-خط حامد نبوی و سودابه خسرویان -هنرمندان قائمشهری- که دونفره و به صورت مشترک خلق شده اند، به نمایش گذاشته می شود.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: از پنجشنبه 30 فروردین تا 10 اردی بهشت ماه نمایشگاه نقاشی-خط دو هنرمند جوان در ساری برپا می شود.

سودابه خسرویان متولد 1369 قائمشهر که در زمینه صنایع دستی و دکوراتیو فعال است و حامد نبوی چاشمی، متولد 1366، ساکن قائمشهر و دارای مدرک ممتاز خوشنویسی انجمن خوشنویسان ایران، دو هنرمندی هستند که تابلوهای شان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

به گفته حامد نبوی، ویژگی این نمایشگاه تلفیق دو هنر مدرن نقاشی-خط ایرانی و هنر دکوراتیوغرب و شرق، ضمن حفظ اصالت و هویت ایرانی آثار است.

وی در گفتگو با مازندنومه با بیان این که در جامعه ما آفرینش آثار هنری مشترک، خیلی رسم نیست و دو هنرمند نمی توانند کنار هم اثری مشترک را خلق کنند، تاکید کرد: در این نمایشگاه همه تابلوها دو نفره خلق شده اند و بین اجزای اثر از قبیل رنگ، فرم و شکل، با موضوع شعر، هماهنگی وجود دارد.

نبوی افزود: در نمایشگاه «نیگار»، 12 اثر در ابعاد ۱۲۰×۱۲۰ سانتی متر روی بوم ارائه می شود.



این هنرمند خوشنویس ادامه داد: محدودیت زمانی و نو بودن برخی از تکنیک ها امکان برپایی این نمایشگاه را به صورت گروهی نداده و به همین دلیل خودمان آن را برگزار کرده ایم..

سودابه خسرویان نیز در گفتگو با ما بیان کرد: همه آثار برای فروش ارائه و بخشی از درآمد نمایشگاه نیز برای حمایت از مجموعه زیرپوشش بهزیستی، اختصاص داده می شود.

وی افزود: در روز افتتاحیه سخنرانی مختصری درباره ی آثار خواهیم داشت و گروه زندگی سوادکوه موسیقی اجرا می کند. هم چنین کارگاه هنری نیز توسط من و آقای نبوی، همراه با بازدید از آثار و تجزیه تحلیل آن ها برگزار می شود و جمعی از معلولان بهزیستی نیز در برنامه حاضر خواهند شد.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی-خط «نیگار»، 30 فروردین از ساعت 16 در نگارخانه ی اهورای ساری افتتاح می شود و تا 10 اردی بهشت ادامه می یابد. ساعت بازدید نیز 16 تا 20 است. نگارخانه اهورا در خیابان مازیار، مازیار 6 قرار دارد.