شنبه 22 ارديبهشت 1397-21:42

واکنش عضو شورا به پاسخگو نبودن شهردار ساری؛

پیگیری نشود، شکایت می کنم

اسفندیار عشوری: سوالات بسیاری را در صحن شورا مطرح کرده‌ام، اما به سوالاتم پاسخ نمی دهند، اگر پاسخ سوالاتم را نگیرم در حضور خبرنگاران، با ارائه سند، صحبت می‌کنم. از این پس در هر جلسه با سند وارد شورا می شوم و امروز برای شروع دو سند به همراه خود آورده‌ام/ اگر قرارداد محل دفن زباله در تلمادره پیگیری نشود شخصا با اسناد به دادگاه شکایت می برم.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: جلسه علنی شورای شهر ساری امروز برگزار شد و اسفندیار عشوری در این جلسه اظهار کرد: سوالات بسیاری را در صحن شورا مطرح کرده‌ام، اما به سوالاتم پاسخ نمی دهند، اگر پاسخ سوالاتم را نگیرم در حضور خبرنگاران، با ارائه سند، صحبت می‌کنم.

وی با بیان اینکه از این پس در هر جلسه با سند وارد شورا می شوم و امروز برای شروع دو سند به همراه خود آورده‌ام، افزود: شهرداری، پروژه 800 متری خیابان مازیار را در سه قرارداد با یک پیمانکار بسته که شبکه انتقال برق است، در حالی که می‌دانیم ریز کردن پروژه، تخلف محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه سال گذشته در همین ایام، پروژه تعریض امام‌زاده عباس (ع)، به بهره‌برداری رسید اما چند ماه بعد، این پروژه دوباره به یک پیمانکار داده شد و قرارداد صوری بستند، گفت: مانند قراردادهایی که برای زباله بسته می شود، پروژه ها را به یک پیمانکار خاص می دهند.

عشوری با بیان اینکه پنج ماه است به شهرداری می گویم جلوی کار خلاف بگیرید اما کاری نمی کنند، تصریح کرد: پروژه‌ای که با پیمانکار دوم، 700 میلیون قرارداد بسته شده تا کار را انجام دهد با پیمانکار اول، سه میلیارد و 600 میلیون تومان قرارداد بسته‌اند و این هزینه بیش از پنج برابری، از جیب مردم می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مستندات این پروژه را هم در اختیار دارم، ادامه داد: مرداد سال قبل قرارداد خاکبرداری محل دفن زباله در تلمادره بسته شد که مساحت آن 1500 متر مکعب خاکبرداری است که مجموع هزینه مورد نیاز 420 میلیون تومان است.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: گفتم این قرارداد را باطل کنید در حالی که باطل نکردند و اگر پیگیری نشود شخصا با اسناد به دادگاه شکایت می برم.

وی با بیان اینکه از این تخلفات زائدالوصف، حداقل یک مورد بررسی شود، گفت: اگر دوستان نمی خواهند مطالب  این چنینی در صحن شورا گفته شود در یک نشست خبری، این مسائل را بیان می کنم.



 در این نشست قاسم قاسمی دیگر عضو شورای شهر ساری، پیشنهاد داد، روز ساری به عنوان شهر آرش، انتخاب شود و مسعود مدینه رئیس شورای شهر ساری، در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرد که این مسئله نیاز به بررسی دارد.

سعید نجاریان عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: به جای نوشته‌های ناخوانایی که در بوستان ولایت نصب شده، اشعاری که در مورد ساری سروده شده در این پارک نصب شود.