چهارشنبه 13 تير 1397-8:43

عضو شورای شهر ساری:

املاک شهرداری را بدون اجازه می فروشند

اسفندیار عشوری: جزییات بودجه هنوز مصوب نشده است/ املاک شهرداری را می‌فروشند و از شورا اجازه نمی‌گیرند/ صورت وضعیت پروژه‌های پارک ولایت و سکوتپه باید اعلام شود اما تاکنون پاسخی نگرفتم.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: جلسه علنی شورای شهر ساری عصر سه شنبه در حالی شروع شد که برق سالن قطع بود و ۳۰ دقیقه پس از شروع این نشست، برق وصل شد.

نائب رئیس شورای شهر ساری در این نشست گفت: قطعی برق مرکز استان باید پیگیری شود تا ببینیم مشکل از کجاست.

علی‌اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه گرانی لجام گسیخته مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اظهار کرد: برجام و تحریم‌ها و یا ضعف تیم اقتصادی دولت به عنوان دلیل این گرانی بیان می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه استعفای اعضای شورای شهر ساری را تکذیب می‌کنیم، افزود: هر عضوی که استعفا دهد در هیات رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
*کلیات بودجه هنوز مصوب نشده است

دیگر عضو شورای شهر ساری اظهار کرد: کلیات بودجه فقط مصوب شده و هنوز جزییات آن مصوب نشده است.

اسفندیار عشوری با بیان اینکه املاک شهرداری را می‌فروشید و از شورا اجازه نمی‌گیرید، افزود: برای کمک ۲یا ۵ میلیونی جلسه تشکیل داده و مصوبه می‌گیرید.

وی گفت: صورت وضعیت پروژه‌های پارک ولایت و سکوتپه باید اعلام شود اما تاکنون پاسخی نگرفتم.

 زلیکانی از عشوری درخواست کرد اگر مدرکی مبنی بر  فروش املاک شهرداری در اختیار دارد به شورا ارائه دهد.

* سامانه نظارت بر قراردادهای شهرداری راه‌اندازی می‌شود

عضو دیگر شورای شهر ساری در این نشست با اشاره به اینکه سامانه نظارت بر قراردادهای شهرداری راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: این طرح در کمیسیون طرح و برنامه تصویب شد.

قاسم قاسمی ادامه داد:  نظارت و کنترل آنی بر قراردادهای شهرداری،تولید گزارش مدیریتی به منظور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به موقع، الکترونیکی کردن قراردادها و کاهش هزینه‌های نظارت به شیوه سنتی بخشی‌ از اهداف این سامانه است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: طرح استفاده از زمین‌های منابع طبیعی استان برای پروژه کاشت گل و گیاه و درآمد پایدار برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: به مناسبت ۱۳ تیر روز آرش که به روز ساری نامگذاری شده مراسمی در بوستان ولایت برگزار می‌شود.



*از مردم عذرخواهی می کنیم

در ادامه نایب رییس شورای شهر ساری گفت: به خاطر قصور از مردم عذرخواهی می‌کنیم اما تلاش داریم شهر خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی تقاضاها مانند اشتغال در حوزه وظایف ما نیست، افزود: تلاش کردیم در این حوزه هم تاثیرگذار باشیم و پروژه‌های ما پیوست اشتغال دارد.

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه عملکرد ما با سایر دستگاه‌های اجرایی را مقایسه کنید، گفت: دیکته ننوشته غلط ندارد و ببینید دستگاه‌هایی که دیکته نمی‌نویسند چگونه کار می‌کنند.

زلیکانی با اشاره به اینکه مردم از مجموعه شهرداری رضایت نسبی دارند، خاطرنشان کرد: خیلی اهل رسانه نیستیم و تیم رسانه‌ای نداریم و این را خودتان می‌توانید شهادت دهید.

وی با بیان اینکه از عبوری باید حمایت کرد، افزود: بسیاری از حواشی واقعیت ندارد و این حواشی توانی برای ادامه کار یک مدیر نمی‌گذارد.

زلیکانی با اشاره به اینکه تلاش کردیم رسانه‌ها در جلسات حضور یابند، اظهار کرد: از ما در چهارچوب کارشناسی انتقاد کنید.

*هنوز نسبت به پرونده شهرداری تفهیم اتهام صورت نگرفته است

رئیس شورای شهر ساری در این نشست گفت: فاز دوم پروژه ملل جزو طرح‌های ملی قرار گرفت.

مسعود مدینه با بیان اینکه هدف دستگاه نظارتی حل مشکلات است و شهرداری نیازمند تعامل شهروندان، اظهار کرد: هر کدام از این صحبت‌ها که در نشست‌های خبری مطرح می‌شود می‌تواند سمی برای یک شهر زنده باشد.

وی با بیان اینکه هنوز نسبت به پرونده شهرداری تفهیم اتهام صورت نگرفته و تقاضا داریم از این فضاها پرهیز کنیم، تصریح کرد: فضای شورا را به اتاق شیشه‌ای تبدیل کردیم و از رسانه‌ها دعوت می‌شود با توجه به شرایط حساس عمومی کشور تلاش ما بر آرامش است.

مدینه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: روند استعفا اینگونه است که عضو شورا با ادله مکتوب، استعفای خود را به هیات رئیسه اعلام کند و این تقاضا ظرف ۱۰ روز بررسی شود و پس از تشکیل جلسه عضو مستعفی ۳۰ دقیقه دلایل استعفا را بیان کند و یک عضو مخالف هم صحبت کند، کدام قسمت از این اتفاقات افتاده که خبر  استعفای اعضای شورا را منتشر می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌ها چه چیزی را دنبال می‌کنند که خبر این چنینی منتشر می‌شود.

رئیس شورای شهر  ساری با بیان اینکه اتاق فکرهایی کمر همت بستند که مجموعه را به حاشیه بکشانند، گفت: نمی‌توان همه کارکنان را با چوب یک درصد انحراف راند ضمن اینکه معتقدیم فضای نقد باید وجود داشته باشد.

رئیس شورای شهر ساری در نامه‌ای خطاب به دادستان مرکز مازندران خواستار  تعقیب کیفری و مجازات عوامل کانال‌های تلگرامی شد که خبر کذب استعفای برخی اعضای شورای شهر ساری را منتشر کردند.

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: استعفایی به هیات رئیسه نرسیده است و در صورت دریافت استعفا رسیدگی می‌کنیم.

زلیکانی با بیان اینکه هیچ تفهیم اتهامی به مدیران شهرداری و سازمان‌های تابعه نشده است، گفت: مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان از اتهامی که در رسانه‌ها مطرح شده، توسط دستگاه قضایی کم شد، دعا می‌کنیم عدالت برقرار باشد و هرجا تخلفی صورت می‌گیرد اشد مجازات اعمال شود.

وی هم چنین گفت: فرامرز نقیبی -عضو شورای شهر ساری- برای بازدید از طرح‌های پارکینگ طبقاتی به مشهد سفر کرده است

علیجان شمشیربند -عضو شورای شهر ساری- در نشست علنی این شورا به مشکلات ارزی و اقتصادی کشور پرداخت و هیچ اشاره‌ای به پرونده تخلف مالی شهرداری نکرد.