دوشنبه 25 تير 1397-8:38

انتقاد عضو شورای شهر ساری از جلسه رسیدگی به وضعیت مسجد جامع

جلسه‌ای برای هیچ

سعید نجاریان: این که مسئولی از میراث فرهنگی کشور بیاید و عنوان کند مسجد جامع تا ۷۰ درصد سالم مانده گویا ما را به سخره گرفته است. میراث فرهنگی چند کارشناس به محل حادثه اعزام کرده؟ وقتی جلسه‌ای برای مسجد جامع برگزار می‌شود و مسئولان را دور یک میز جمع می‌کنند باید خروجی داشته باشد نه اینکه پس از جلسه، به مردم شماره حساب اعلام و اجازه دهند مردم کمک کنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سعید نجاریان در گفت‌‌وگو با مازندنومه اظهار کرد: آتش گرفتن مسجد جامع دل همه ساروی‌ها و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این مملکت را به درد آورد.

وی با بیان اینکه اتفاقات این چنینی در هر جای دنیا مایه تاسف است، افزود: با این اتفاق بخشی از تاریخ ما از بین رفت.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه  مسجد جامع ساری ثبت میراثی بود و میراث فرهنگی متولی این مسجد است، گفت: این که مسئولی از میراث فرهنگی کشور بیاید و عنوان کند که این مسجد تا ۷۰ درصد سالم مانده گویا ما را به سخره گرفته است.

نجاریان با بیان اینکه تکلیف این بنا باید مشخص شود، تصریح کرد: باید متولی این کار مشخص شود چون مردم درباره تکلیف مسجد جامع از ما سوال می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی جلسه‌ای برای مسجد جامع برگزار می‌شود و مسئولان را دور یک میز جمع می‌کنند باید خروجی داشته باشد نه اینکه پس از جلسه، به مردم شماره حساب اعلام و اجازه دهند مردم کمک کنند.

نجاریان با اشاره به اینکه چرا جلسه‌ای بدون خروجی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: پیش از این هم مردم برای ساختن مسجد، تکیه و حسینیه به شکل خودجوش اقدام کرده‌اند و نیازی به اجازه مسئولان ندارند.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه مسجدی که ثبت میراثی است اتفاقات آن چه ارتباطی به هیات امنا دارد، اظهار کرد: چرا نمی‌گویند درباره این مسجد چه کردند، چرا حقایق را به مردم نمی‌گویند.

نجاریان با تاکید  بر اینکه چرا جلسه بدون خروجی برگزار شده است، افزود: آیا پس از برگزاری جلسه نباید زمان‌بندی ساختن مسجد، متولی اجرای این کار و اعتبارات استانی و ملی مشخص می‌شد؟ مغازه‌هایی در کنار مسجد سوخت و چرا از بودجه حوادث غیرمترقبه برای جبران خسارت کسبه، چیزی در نظر نگرفتند.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی چند کارشناس به محل حادثه اعزام کرده؟ مگر جز این است افرادی به شکل خودجوش به محل حادثه رفته و اظهارنظر کرده‌اند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه با سوختن مسجد جامع، داغی در دل ساروی‌ها باقی مانده و این داغ تا ساختن مجدد مسجد جامع، باقی خواهد ماند، ادامه داد: این مسجد اکنون مانند پیکر مطهر تازه درگذشته‌ای است که هنوز بر زمین مانده و زودتر باید تعیین تکلیف شود.

وی درباره شیوه خاموش کردن آتش با تشکر از آتش‌نشانان، گفت: آتش‌نشانان با تمام وجود کار کردند و باید قبول کنیم در آتش‌نشانی کمبود نیرو و تجهیزات داریم.

گفتنی است مسجد جامع ساری عصر پنجشنبه هفته گذشته در آتش سوخت و تخریب شد.