دوشنبه 1 مرداد 1397-9:39

از صبح امروز،

سومین جشنواره موسیقی «لیلم» آغاز به کار کرد

از امروز دوشنبه تا پنجم مردادماه، سومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم در ساری و چند شهر دیگر آغاز به کار کرد+برنامه کامل اجراها


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم از امروز تا پنج شنبه در دو بخش رقابتی و جنبی در چند شهر مازندران و نیز سمنان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در بخش جنبی امشب ساعت 21 گروه آیشم مازندران، افغانستان سلام کشور افغانستان، ساوالان جمهوری آذربایجان و نجوای کتول استان گلستان در بوستان ولایت ساری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

ساعت 21 امشب همچنین گروه های اساره سو از مازندران، گیل و آمارد گیلان و آوای اصلان کتول گلستان در مجتمع توریستی میزبان بابلسر اجرا خواهند داشت.

اما فردا سه شنبه دوم مردادماه ساعت 21 بوستان ولایت ساری شاهد اجرای گروه های اساره سو از مازندران، گیل و آمارد گیلان، سور نای لرستان و رومانوی تهران خواهد بود. در شب دوم شهرهای دیگر اجرا نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش چهارشنبه شب از ساعت 21 شهرهای ساری، بهشهر و بابلسر شاهد چند اجرا خواهند بود. در ساری گروه های هرایی از مازندران، کیدی و هرمزگان، بخشی های خراسان و ساحل دلنوازان مکران از سیستان و بلوچستان اجرا خواهند داشت.

در سالن بصیرت بهشهر نیز گروه های تبری نوای مازندران، گیل و آمارد گیلان و افغانستان سلام به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

چهارشنبه شب هم چنین سالن میزبان بابلسر، میزبان گروه های آیشم بابلسر، سور نای لرستان و ساوالان آذربایجان است..

در همین شب در سالن تئاتر شهر سمنان گروه های ماتینا از مازندران، فانوس از سمنان و گروه قزاقستان برای مردم موسیقی اجرا خواهند کرد.

پنج شنبه در سومین شب، اجراهای بخش جنبی در ساری در دو نوبت خواهد بود. از ساعت 18 منظومه خوانی مازندرانی، بخشی های خراسانف سرنا و دسرکوتن مازندران، کیدی و هرمزگان و افغانستان سلام اجرا خواهند داشت. در ساعت 21 نیز گروه موسیقی کشور قزاقستان، گیل  وآمارد گیلان، رومانوی تهران و مقامچیلر ترکمن صحرا برنامه موسیقی اجرا می کنند.

در این شب از ساعت 21 در بابلسر گروه های تی تی وای مازندران، ساحل دلنوازان مکران سیستان و آوای اصلان کتول به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. در همین شب و ساعت در چالوس، جنب رستوران کولاک گروه های ماه تیسای مازندران و ساولان کشور آذربایجان اجرا خواهند داشت.

پنج شنبه شب در پلاژ ساحلی باغ ملی رامسر دو گروه سور نای لرستان و روجای مازندران نیز موسیقی اجرا می کنند.

جمعه اما از ساعت 19 در مجتمع دنیای آرزوی ساری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برترین ها برگزار می شود.



*بخش رقابتی

در بخش رقابتی جشنواره سوم لیلم امروز از ساعت 9:30 تا 12 در سالن هلال احمر، دربخش انفرادی «انفرادی»، رشته‌های دسرکوتن، کمانچه، غرنه و سرنا و در بخش رقابتی «گروه‌نوازی»، گروه‌های آیشم، تبری نوا و ماتینا. به رقابت می پردازند.

فردا سه شنبه در همین ساعت در بخش انفرادی رقابت های دوتار، تشت نوازی و منظومه خوانی و در بخش گروه نوازی رقابت های گروه های اساره سو، تی تی وا و روجا را خواهیم شنید.

در روز چهارشنبه هم لله وا و آواز در بخش انفرادی و اجرای گروه های ماه تیسا و هرایی در بخش گروه نوازی برگزار خواهد شد.

کارگاه آموزشی قوم شناسی و سازشناسی منطقه البرزنشین نیز در روز چهارشنبه ساعت 15 در سالن هلال احمر ساری برگزار خواهد شد.

گفتنی است تماشای همه اجراها رایگان است.

جشنواره لیلم را شرکت نسیم مهرآوا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران و چند دستگاه دولتی دیگر و نیز بخش خصوصی برگزار می کنند.