شنبه 24 آذر 1397-11:47

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری:

مدیری که کمتر از 17 ساعت در روز کار می کند، استعفا دهد

احمد حسین زادگان: هر مدیری که کمتر از ۱۷ ساعت در روز کار می‌کند خودش تغییر شغل دهد/ برنامه صد روزه، شعاری نبوده و در حال تدوین برنامه هستیم/ پروژه‌هایی که تا پایان امسال باید تمام شود دستگاه‌ها به مردم قول دهند، من قولی از جانب شما نمی‌دهم/ اگر فرمانداری از رئیس اداره شهرستان، راضی نبود مدیران کل آن رئیس اداره را تغییر دهند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری اظهار کرد: از اولویت‌های ما در حوزه سلامت، ورزش همگانی و ورزش بانوان است‌. در حوزه ورزش قهرمانی، توفیق داریم و نقطه ضعف ما در زمینه ورزش بانوان و ورزش همگانی است.
 
وی افزود: اگر بتوانیم استان را یک سال تمیز نگه داریم آن وقت این فرهنگ نریختن زباله، نهادینه می‌شود.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه برنامه صد روزه، شعاری نبوده و در حال تدوین برنامه هستیم، گفت: پروژه‌هایی که تا پایان امسال باید تمام شود دستگاه‌ها به مردم قول دهند، من قولی از جانب شما نمی‌دهم.
 
این مسئول تصریح کرد: اگر فرمانداری از رئیس اداره شهرستان، راضی نبود مدیران کل آن رئیس اداره را تغییر دهند.

استاندار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: هر مدیری که کمتر از ۱۷ ساعت کار می‌کند خودش تغییر شغل دهد.
 
حسین زادگان با اشاره به اینکه در بحث برنامه صد روزه، پروژه‌ها را مشخص کردیم و مدیران باید در این زمینه پاسخگو باشند، ادامه داد: تمام قد از مدیران دفاع می‌کنیم اما اگر مدیری کم‌کاری کند باید مدیر جایگزین بیاوریم تا کار را پیش بریم چون کشور در شرایط خاص قرار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: پسماند از دیگر اولویت‌های استان است، در همه حوزه‌ها به تناسب ظرفیتی که در استان داریم باید ورود کنیم.
 
حسین زادگان با اشاره به اینکه ظرفیت دریای ما خالی است و از دریا استفاده‌ای نکردیم، اظهار کرد: در بحث گردشگری هم دریا مورد توجه قرار نگرفت.
 
وی با بیان اینکه برای اداره استان به بودجه دولتی نیاز نداریم، افزود: ظرفیت‌هایی در استان داریم که با مشارکت مردم و بخش خصوصی می‌توان درآمدزایی کرد.
 
استاندار مازندران یادآور شد: با همایش، نمی‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد، موانع اداری جذب سرمایه‌گذار باید حذف شود.
 
وی با بیان اینکه همه پروژه‌ها باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد و این برای روشنگری است تا مردم بدانند مسئولان چه اقداماتی انجام می‌دهند، تصریح کرد: سهم مدیریتی بانوان و جوانان را اعلام می‌کنیم و دستگاه‌ها باید نسبت به ارتقای سطح مدیریتی جوانان و بانوان، اقدام کنند. مدیران با انتخاب دستیار جوان، از ایده‌های نو بهره ببرند.


 
 چله شو برگزار می شود
 
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب را با "چله‌شو" شروع می کنیم.
 
سمیه قاسمی طوسی افزود: گروه‌های هدف مختلفی داریم که انتظارات متعددی از ما برای تسهیل‌گری دارند.

وی افزود: برنامه‌های متعددی برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی داریم و برگزاری مراسم چله‌شو در شب یلدا، شروع این برنامه‌هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه بانوان داریم محل عرضه و فروش محصولات است. فرمانداران مکان‌هایی برای نمایشگاه دائمی اختصاص دهند. در همین زمینه اداره کل شهری استانداری مازندران، تفاهمنامه‌ای با شهرداری‌ها دارد که امیدواریم عملی شود.
 
 محیط زیست با انتقال آب خزر مخالف بود
 
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در این نشست اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ نوشته شد اما برابر آخرین نشست سران قوا و فرمایش های رهبری، قرار بود فردا به مجلس ارائه شود اما تغییراتی بر آن اعمال شده و پیش‌بینی ما این است معیشت، رفاه اجتماعی، بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر بیشتر خواهد شد.
 
قاسم احمدی لاشکی افزود: پایداری بودجه در برابر تحریم‌ها باید دیده شود و نیاز به تدبیر است.
 
وی ادامه داد: همه در کنار هم هستیم و سه رکن اساسی کشور باید در کنار هم برای پیشبرد امور باشیم و بتوانیم همدیگر را تکمیل کنیم.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: انتظار داریم برای بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره که در استان داریم، استاندار، نمایندگان مجلس و نماینده قوه قضائیه در این زمینه باید تدبیر کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه انتقال آب شفاف اعلام می‌کنم  که نظرها باید کارشناسی باشد، گفت: در دیداری که ۲ سال قبل با خانم ابتکار داشتیم که سازمان‌محیط زیست اعلام کرد انتقال آب خزر، خطرناک است و قطعا از ۲ سال قبل تاکنون نباید نظر سازمان محیط زیست تغییر کرده باشد.
 
 استاندار خودش مدیران را انتخاب کند
 
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس هم در سخنانی اظهار کرد: امیدوارم پژوهش که درگیر کار اداری و اجرایی شده از سوی مراکز علمی و دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.
 
علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اینکه با انتصاب حسین‌زادگان، نشاط عمومی در استان اتفاق افتاده و از این فضا باید برای پیشرفت آینده استان استفاده کرد، افزود: از مجمع نمایندگان و گروه‌های سیاسی و انجمن‌های تخصصی تقاضا دارم کمک کنند استاندار در انتخاب مدیران خودش تصمیم بگیرد و البته شایسته‌سالاری را مورد توجه قرار دهد.
 
وی با بیان  اینکه برخی مدیران ضعیف هستند و جای خود را باید به جوانان و نیروهای قوی‌تر دهند، گفت: به مدیر قوی و استراتژیست که در این شرایط بتواند کار کند نیاز داریم.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مازندران برای ما مدیران، کلانشهر است و عدالت اجتماعی و ظرفیت‌های هر شهر مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه استفاده از بخش خصوصی در زمینه اشتغال‌زایی مورد توجه باشد، در مسائل فرهنگی که جزو اولویت‌هاست بیشتر باید کار کنیم، تصریح کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی به هم کمک نکنند هیچ دستگاهی موفق نیست.
 
یوسف نژاد گفت: وضعیت درآمدی کشور محدود است و نمی‌توانیم به نیاز همه جامعه پاسخ دهیم و با کاهش هزینه‌های غیر ضرور و توجه به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از این وضعیت عبور کنیم.


 
دریا و جنگل مازندران در حال نابودی است
 
 رئیس مجمع نمایندگان مازندران در این نشست اظهار کرد: مزیت‌های مازندران فراوان است و جنگل و دریا ۲ مزیت مهم مازندران است که هر ۲ در حال نابودی هستند.
 
علی اسماعیلی با اشاره به اینکه ۷۰ سال قبل ۱۸ میلیون هکتار جنگل داشتیم و اکنون به ۱۲ میلیون هکتار رسیده، افزود: اگر نتوانیم جنگل را نجات دهیم این مزیت را هم از دست خواهیم داد.
 
وی گفت: زباله و فاضلاب هم به شدت مازندران را تهدید می‌کند.
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه بخش دولتی کم است و نگاه ما به آینده باید توجه به بخش خصوصی باشد و فضا را برای حضور سرمایه‌گذاران آماده کنیم.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار مجمع نمایندگان مازندران از استاندار حمایت کردند و استاندار بومی انتخاب شد که با رعایت تحکیم قوا، حمایت کامل را از استاندار مازندران داریم.