دوشنبه 15 بهمن 1397-19:28

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

515 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند

سعید آرام: سال ۹۲ حدود ۲۶۰ هزار نفر زیر پوشش داشتیم که امروز به ۵۱۵ هزار نفر رسیده است و افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی را در این سال ها شاهد بودیم


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سعید آرام در نشست خبری با بیان اینکه اعتمادی که مردم و جامعه به بهزیستی دارند، از ارائه خدمات مناسب این سازمان نشان دارد،  افزود: با وجود کمبودها و مشکلات، توانسته ایم خدمات خوبی به جامعه هدف داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حوزه رسانه هم تحول به وجود آورد، گفت: تغییر رویکرد رسانه های قبل از انقلاب که مجیزگویی می کردند به اطلاع رسانی دقیق و شفاف از دستاوردهای انقلاب است.

این مسئول تصریح کرد: نقد کردن از مهمترین رسالت های رسانه است و این به دلیل قدرت مردم سالاری است که انقلاب برای ما به ارمغان آورد و اگر این انتقاد با انصاف همراه باشد مردم و مسئولان همراهی می کنند.

آرام با اشاره به اینکه دشمن از نظر اقتصادی، کشور ما را تحت فشار قرار داده، ادامه داد: جامعه هدف ما در این جنگ اقتصادی، بیشتر در معرض فشار است و اگر خدمات نظام اسلامی  به شکل گسترده و منصفانه اطلاع رسانی شود باعث امیدآفرینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه با هجمه های مختلفی از سوی رسانه های معاند مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی شفاف رسانه های داخلی می تواند پاتک مناسبی به رسانه های غربی باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه این سازمان فقط مربوط به افراد نیازمند نیست، اظهار کرد: بهزیستی مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی و توانمندسازی را بر عهده دارد و حس نیازمندی به حس توامندسازی باید تغییر کند.

این مسئول یادآور شد: ۲۵۱ طرح را در دهه فجر  افتتاح می کنیم،  ۱۱ مهد شهری، ۱۰مهد روستایی و یک حاشیه مهد از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز بازپروری زنان آسیب دیده، ادامه داد: سه مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و یک مرکز نگهداری از سالمندان در روستا افتتاح می شود.

آرام با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی به معلولان واگذار می شود، تصریح کرد: ۶۰ طرح اشتغال مددجویی را هم افتتاح می کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۲ حدود ۲۶۰ هزار نفر زیر پوشش داشتیم و امروز به ۵۱۵ هزار نفر رسیده است، افزود: افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی را در این سال ها شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ مستمری به سه و نیم برابز افزایش یافت، تصریح کرد: از ابتدای امسال از محل هدفمندی یارانه ها از ۱۸ هزار نفر به حدود ۵۰ هزار نفر رسید
وی با بیان اینکه سال ۹۲ حدود ۷۸۰ میلیون مستمری به جامعه هدف می پرداختیم و امروز به رقم ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.، ادامه داد:۱۲۰ هزار خانوار با تعداد ۲۵۸هزار نفر سبد حمایتی دریافت می کنند.

آرام خاطرنشان کرد: سال ۹۲ اعتبارات اختصاص یافته به مددجویان ۲۴۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۶ به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: اعتبارات رفاهی سال ۹۲ حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود و امسال به بیش از ۵ میلیارد تومان رسید.

آرام با اشاره به راه اندازی میز خدمت الکترونیک، گفت: مددجویان می توانند از طریق سامانه، مسائل مربوط به خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای مسکن معلولان تاکنون اختصاص دادیم.

آرام با اشاره به اینکه  ۱۹۹ واحد مسکونی به مددجویان تحویل دادیم، تصریح کرد: ۱۸۹ واحد در دست ساخت داریم،  ۲۶۳ پروژه واحد مسکونی مددجویان در سال ۹۲ را امسال به ۴۴۰ پروژه افزایش دادیم. همچنین یش از ۶ میلیارد تومان برای مسکن خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر هزینه کردیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف مهیا شده و بیش از ۸هزار نفر تسهیلات کم بهره دریافت کردند، افزود: حدود ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۵۳ درصد رشد در مشارکت های مردمی داشتیم، گفت: سال ۹۲ میزان مشارکت ۱۱۲ میلیارد ریال بود و این رقم سال قبل به ۴۵۱ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شبانه روزی کردن خدمات اورژانس اجتماعی از دیگر خدمات بهزیستی است، تصریح کرد: سال ۹۲ تعداد ۸۳۹۲ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم و این رقم در سال ۹۶ به ۲۷هزار تماس افزایش یافت و آمار ۹ماهه امسال۳۷ هزار تماس است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۷۰ مرکز مشاوره در استان شناسایی کردیم، ادامه داد: پرونده های طلاق برای دریافت خدمات مشاوره ای به این مراکز ارجاع داده می شود.

آرام با اشاره به اینکه ۸۴۰ مهدکودک در استان داریم که ۵۰ درصد روستامهد است، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ خدمات در مهدهای کودک در مازندران ۱۵ درصد و میانگین کشوری ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در ۱۸ مرکز نگهداری می شوند و بیش از ۳۳۰ کودک در خانواده جایگزین زندگی می کنند، ادامه داد: ۳۸ کودک امسال به خانواده های داوطلب فرزندخواندگی واگذار کردیم و ۷۰۰ پرونده متقاضی فرزندخواندگی داریم.

وی گفت: ۱۹ مرکز مشاوره ژنتیک در مازندران فعال است

آرام با اشاره به اینکه رشد طلاق در مازندران متوقف شده و درصد کمی کاهش یافته است، تصریح کرد: مازندران در میزان طلاق، جزو استان های میانه و در ردیف دوازدهم است.

وی با بیان اینکه اختلال هویت جنسی در همه دنیا وجود دارد و برخی افراد در کشور ما این ویژگی را دارند، گفت: ۱۵۰ نفر در ۵ سال اخیر و ۱۷ نفر امسال با رای مراجع قضایی، عمل تغییر جنسیت دادند.