شنبه 4 اسفند 1397-20:51

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران:

۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب کار می شوند

امیر حیاتی گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب کار می شوند/ بازار مجازی دست ساخته های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای راه اندازی می شود.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: امیر حیاتی -رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران- امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، اظهار داشت: امروز نیازمند گردش آزاد اطلاعات هستیم و دانشگاه ما بسترسازی لازم در این زمینه را در دستور کار دارد.

وی با بیان این که علاوه بر اجرای کار تخصصی در دانشگاه، وظیفه افزایش اطلاعات عمومی را در جامعه بر عهده داریم، ادامه داد: دانشگاه باید کمالگرا و مسئولیت پذیر باشد، دانشگاه نمی تواند صرف انجام کار آکادمیک، به مسائل جامعه بی توجه باشد.

حیاتی تصریح کرد: بخش مهمی از بیکاری به دانشگاه ها بر می گردد و توسعه دانشگاه ها و افزایش کمی آن، ما را دچار رویداد نامبارک کرد.

وی با بیان این که گاهی آموزش هم دچار مشکل است و دانش آموختگان توان انجام عملی در رشته تحصیلی خود را ندارند، تاکید کرد:‌ اگر قرار است دانشگاه توسعه یابد، باید مسائل پیرامونی را بشناسد و با نیاز بازار حرکت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به این که راه ماندگاری دانشگاه این است که رشته ها را به سمتی توسعه دهند که منجر به کسب مهارت شود، افزود: یکی از ملاک های ارزیابی در جهت گیری درست، نظام پایش دانش آموختگان است.

وی با بیان این که در هفته گذشته از سوی یکی از مراکز بزرگ صنعتی استان، تقاضای جذب ۱۵ نیرو داشتیم، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشگاه های ماموریت گرا بوده و در راستای ماموریت های خود حرکت می کند.

حیاتی با اشاره به این که بیش از ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب کار می شوند، یادآور شد: دانش آموختگان ما جویای کار در ادارات دولتی نیستند و با حمایت مالی کوچک، می توانند اشتغال ایجاد کرده و به فضای کسب و کار کمک کنند.



وی بیان کرد: تلاش داریم در توسعه رشته های میان رشته ای گام برداریم و در سه رشته از سال تحصیلی جدید دانشجو جذب می کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران افزود: بیش از ۱۵ هزار دانشجو، ۵۰ عضو هیات علمی، ۳۷ مدرس رسمی و بیش از ۱۴۰۰ استاد مدعو داریم.

وی با اشاره به این که خیران می توانند ما را به جامعه گره بزنند، تاکید کرد: از نظر مالی مشکلات زیادی داریم و اگر بتوانیم خودمان را به خیران معرفی کنیم می توان گام های بلندی در راستای اشتغال برداشت.

حیاتی اظهار کرد: تلاش داریم برای گسترش فضای کسب و کار، مراکز رشد را راه اندازی کنیم و خیران می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی گفت: در حال راه اندازی بازار مجازی دست ساخته های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم.