چهارشنبه 12 تير 1398-22:57

22 تیرماه در تالار وحدت،

کنسرت گروه موسیقی آوای تبری برگزار می‌شود

۲۲ تیرماه گروه موسیقی آوای تبری با ۷۰ نوازنده در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد. پرویز سیاهدشتی و زمان شکارچیان خوانندگان گروه هستندی هستند و آریا عظیمی نژاد هم مهمان ویژه کنسرت است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، جلال محمدی، سرپرست گروه موسیقی آوای تبری: در ۲ سال اخیر تلاش ما در زمینه احیای موسیقی سنتی مازندرانی و استفاده از سازهای فراموش شده بود تا در شکل جدیدی به اجرای برنامه بپردازیم.

باید گفت: موسیقی مازندران از بین نرفته و زنده است و فعالان فزهنگی و هنری بدون کمک نهادهای دولتی، این موسیقی را سر پا نگه داشته‌اند.

 در ۲ سال اخیر نوازنده نقاره و دوتار تربیت کردیم که به صنعت نقاره‌سازی و ساخت ساز دوتار هم کمک شده است. با همین هنرجویان می‌توانیم آینده موسیقی را بسازیم.

اکنون شاهد علاقه‌مندی هنرجویان به سازهای مازندرانی و موسیقی این خطه هستیم و سازهای مازندرانی از سوی این علاقه‌مندان در حال احیا شدن است.

۲۲ تیرماه گروه موسیقی آوای تبری با ۷۰ نوازنده، در 3 بخش و 120 دقیقه، در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد. این در حالیست که سال ۹۴ و ۹۶ هم گروه آوای تبری در تالار وحدت اجرا داشت. هدف ما معرفی موسیقی مازندرانی در پایتخت است.

برای ارج نهادن به قوم گودار، گرامی‌داشت استاد ارزمون شکارچیان در کنسرت 22 تیرماه ما برگزار می‌شود، چرا که خانواده شکارچیان بر گردن موسیقی ما حق بزرگی دارد.

پرویز سیاهدشتی و زمان شکارچیان از خوانندگانی هستند که در این کنسرت ما را همراهی می‌کنند و آریا عظیمی نژاد هم مهمان ویژه کنسرت است.