يکشنبه 13 مرداد 1398-16:39

فرماندار سوادکوه خبر داد:

رشد بیش از 13 درصدی اعتبارات سوادکوه

سعید یزدانی: بعضی مدیران، اراده ای برای مدیریت ندارند و زمانی که در جلسه حضور می یابند، نمی دانند اعتبار را از چه سرفصلی و از کجا جذب کردند!/ کل اعتبارات سال 98 شهرستان سوادکوه، به نسبت سال گذشته، 13/5 درصد رشد داشته است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، حلیمه خادمی: سعید یزدانی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان سوادکوه بیان کرد: بر اساس 3 شاخص جمعیت، وسعت و محرومیت، برای شهرستان اعتبار تخصیص داده شد که شامل  3 درصد درآمد نفت ،توسعه متوازن  وتملک است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه در تقسیم بودجه به صورت دموکراتیک رفتار شده، ادامه داد: به روسای ادارات اعلام شد با توجه به میزان اعتبار و سهم دستگاه ها پروژه های  شاخص خود را با نظر کارشناسی تعریف کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دولت پروژه هایی است که بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارند و در سال 98  به بهره برداری می رسند،

وی با بیان اینکه سیاست تقسیم بودجه  بر مبنای پروژه های شاخص تعریف شده است و در تقسیم بودجه سال 98 رضایتمندی دستگاه ها ملاک نخواهد بود، بیان داشت: دستگاه هایی که در سال قبل در جذب اعتبار، عملکردی  ناموفق داشتند، امسال اعتباری برای آنها در نظر گرفته نمی شود. سیاست تقسیم بندی این است که پول در اختیار ارگانی قرار گیرد که بتواند با تعریف یک پروژه شاخص، اعتبار را جذب کند.

یزدانی ادامه داد: سال گذشته با توجه به 3 درصد مواد نفتی منطقه محروم، 62 درصد از کل اعتبار در شهرستان جذب شد.

وی با اشاره به این که برای جذب کل اعتبار باید پروژه شاخص با یک طرح مشخص تعریف کرد، استدلال کرد: تعریف یک پروژه شاخص که جذب اعتبار را به دنبال دارد، بهتر  از تعریف 20 پروژه کوچک است که به چشم نمی آیند و تاثیری در جذب اعتبار نخواهند داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه مدیران بعد از ابلاغ باید با تعریف پروژه های شاخص  به دنبال جذب اعتبار باشند، تصریح کرد: بعضی مدیران، اراده ای برای مدیریت ندارند و زمانی که در جلسه حضور می یابند، نمی دانند اعتبار را از چه سرفصلی و از کجا جذب کردند!

یزدانی با اشاره به اینکه در شورای برنامه ریزی استان مطرح کردیم در هر جایی که اعتبار توزیع می شود، فرماندار شهرستان حضور داشته باشد، گفت: در برخی موارد، تقسیم و تخصیص اعتبار،گاه بدون اطلاع و حضور فرمانداران صورت می پذیرد که این موضوع باید مورد پیگیری و توجه قرار گیرد.

*رشد 13/5 درصدی اعتبارات سوادکوه

فرماندار سوادکوه ادامه داد: کل اعتبارات سال 98 شهرستان سوادکوه، به نسبت سال گذشته، 13/5 درصد رشد داشته که از محل تملک دارایی مبلغ 521 هزار و  416 میلیون ریال، از محل 3 درصد تولید و صادرات نفت خام و گاز طبیعی مبلغ 41 هزار و 935 میلیون ریال و از محل توزیع متوازن مبلغ 229 هزار و 240 میلیون ریال بوده و در مجموع 323 هزار و 591 میلیون ریال شده است.

وی تاکید کرد: از مبلغ کل اعتبار تخصیص یافته به شهرستان در بین ادارات، اداره راه و شهرسازی، آبفای روستایی و دانشگاه علوم پزشکی با مبنای شاخص ها بیشترین اعتبارات را به خود تخصیص دادند.

یزدانی با اشاره به این که شهرستان سوادکوه در جذب اعتبار رتبه 11 را در استان دارد، تصریح کرد: از کل اعتبار تملک استان، شهرستان سوادکوه دارای ضریب 62/ 3درصد در قالب 25 فصل و 58 برنامه است.

وی یادآور شد: در جذب اعتبارات سال جاری، 5 تا 8 درصد الزامات بنیادمسکن،1  درصد بسیج سازندگی و 5 درصد نیروی انتظامی (استانی) به طور کامل رعایت شده است.