يکشنبه 10 آذر 1398-19:29

رییس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:

نام‌نویسی 21 نفر در روز نخست ثبت نام مجلس / یک بیکار هم ثبت‌نام کرد!

حسن حسین نژاد: در روز نخست نام نویسی انتخابات مجلس در مازندران، ۲۱ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ نفر کارشناسی ارشد، یک نفر دکترا و یک نفر تحصیلات حوزوی دارند/ هیچکدام از ثبت نام‌کنندگان روز نخست، سابقه نمایندگی نداشتند و در مشاغل آزاد، استاد دانشگاه، بازنشسته، کارمند و پزشک مشغول به کار هستند و یک نفر هم بیکار است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: حسین حسن‌نژاد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مردم با نقد عملکرد یک دوره مجلس، تلاش می‌کنند میزان نقطه نظرات خود را ساری و جاری کنند.

وی افزود: انتخابات فرصتی برای اعمال اراده مردم در حق تعیین سرنوشت است و از این جهت هر انتخاباتی برای اعمال این حق، مهم و اساسی است.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه انتخابات فرصتی است تا افرادی که توانایی و فرصت کافی برای قانونگذاری دارند نسبت به تدوین برنامه خود اقدام کرده و در فضای رقابتی نسبت به جلب نظر مردم اقدام کنند، گفت: گروهی که برنده انتخابات هستند در مقابل رای مردم، موظف به انجام وظایف و برنامه‌های خود هستند.

رییس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: انتخابات این فرصت بی‌بدیل را به جامعه می‌دهد تا افراد ظرفیت خود را افزایش دهند.

حسن‌نژاد ادامه داد: انتخابات با این فرض که زمینه‌ای فراهم می‌کند تا افراد از حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند به نوعی ظرفیت همبستگی اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به قانون، اقدام بی‌طرفانه و سلامت در انتخابات را منجر می‌شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران یادآور شد: نظرات دست‌اندرکاران انتخابات درباره کاندیداها نباید در حوزه اجرا، دخالت داده شود.

رییس ستاد انتخابات مازندران اظهار کرد: برای ماموریت بزرگی که پیش رو داریم نیازمند همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی هستیم.

حسن‌نژاد افزود: در انتخابات مجلس دهم، حدود ۳۰۶ نفر داوطلب داشتیم که ۲۸۱ نفر مرد و ۲۵ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه  تحصیلات کاندیداها ۱۳ نفر مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ۲۱۷ نفر، دکترا ۷۴ نفر و ۲ نفر حوزوی بودند، تصریح کرد: هیات اجرایی در دوره گذشته، ۳۶ نفر را احراز صلاحیت نکرد که در مرحله احراز صلاحیت از سوی هیات نظارت استان، این رقم به ۹۰ نفر افزایش یافت و در مرحله پایانی توسط شورای نگهبان ۱۲۰ نفر احراز صلاحیت نشدند و ۴۲ نفر انصراف دادند و ۱۴۳ نفر هم احراز صلاحیت شدند.

این مسئول گفت: در دوره پیشین بیشترین داوطلب را در بابل با ۵۴ نفر و کمترین را در نور با ۲۲ نفر داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال 94 حدود ۲میلیون و ۲۳۵ هزار نفر واجد شرایط بودند که میزان مشارکت حدود ۷۰ درصد بود در حالی که میانگین مشارکت در کشور ۶۱ درصد اعلام شد، ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم یک میلیون و ۶۲۳ هزار نفر در مازندران رای دادند.

حسن‌نژاد افزود: ستاد انتخابات استان نسبت به دخالت دستگاه‌ها در انتخابات حساس بوده و در صورت مشاهده چنین مساله‌ای، برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس دهم در روز نخست نام‌نویسی، ۹ نفر و امروز ۲۱ نفر ثبت نام کردند، گفت: در نوشهر چالوس و کلاردشت ۴ نفر، بهشهر، نکا و گلوگاه ۲ نفر، بابل ۲ نفر، آمل ۲نفر، قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار ۵ نفر، ساری و میاندورود ۴ نفر و در تنکابن و عباس‌آباد و ۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ نفر کارشناسی ارشد، یک نفر دکترا  و یک نفر تخصیلات حوزوی دارند.

حسن نژاد تصریح کرد: هیچکدام از ثبت نام‌کنندگان روز نخست، سابقه نمایندگی نداشتند و در مشاغل آزاد، استاد دانشگاه، بازنشسته، کارمند و پزشک مشغول به کار هستند و یک نفر هم بیکار است.