يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

همه کارهاي يک شهردار

حمیدرضا ربیع پور،شهردار فریدونکنارگفت:شهرداری نهاد نظافت شهری و آسفالت نيست.

 


شهردار فریدونکنارگفت:شاهد تحولات اساسی فرهنگی،گردشگری در فریدونکنار خواهیم بود.

 حمیدرضا ربیع پور افزود:فریدونکنار شهر زیبایی جهت جذب گردشگر می باشد اما قبل از آن باید برنامه های زیر بنایی را در این شهر انجام داد و همچنین نسبت به آماده نمودن امکانات رفاهی برای مردم تلاش نمود.

 ربیع پور همچنین از ایجاد معاونت فرهنگی،هنری شهرداری خبر داد و گفت:این طرح را در شورا مطرح خواهم نمود و امیدوارم که مورد موافقت اعضای شورای شهر نیز قرار گیرد .

 ربیع پور تاکید کرد:مردم نباید به شهرداری به عنوان یک نهادی که کار نظافت شهری و آسفالت را برعهده دارد نگاه کند بلکه این نهاد در همه زمینه ها می تواند به ارائه برنامه بپردازد و باید نوع نگاه را تغییر دهند.وي گفت: در نظر دارم روی نقطه نقطه شهر کار کنم و تحولات اساسی در زمینه های مختلف در شهر با کمک اعضای شورای شهر ایجاد نمایم.

شهردار فریدونکنار در بخش دیگری از این گفت و گوبه بحث درنای سفید سیبری که به این شهر مهاجرت می کند پرداخت و افزود:این پرنده که در جهان نادر است به این شهر سفر می کند که در نظر دارم با استفاده از پژوهشگران بر روی این پرنده و چگونگی مهاجرت آن تحقیق کنم و برنامه های خاصی را سالانه با حضور و فعالیت جوانان منطقه اجرا نمایم.

 وی در مورد ورزش چنین گفت:یادم می آید در گذشته در رشته ورزشی کشتی،فریدونکنار حرفی برای گفتن داشت اما در حال حاضر خیلی کم رنگ است که وظیفه پرداختن به آن بر عهده تربیت بدنی است اما در نظر دارم برنامه ورزشی شهر را به عنوان یکی دیگر از برنامه های معاونت فرهنگی،هنری تعریف نموده و به گسترش آن بپردازم.

ربیع پور در این مورد که آیا قصد تغییر نیرو را دارد یا نه گفت:من تا کنون تصمیم بر تغییر هیچ نیرویی نگرفتم اما سیاست کاری بنده استفاده از نیروهای با تجربه و با تخصص است زیرا می خواهم برای آبادانی شهر تلاش نمایم پس باید از نیروهایی استفاده کرد که بتوانند برای شهر دلسوز باشند که در این مورد هم با مشورت اعضای شورا تصمیم می گیرم.

وی به زیبا سازی و برنامه های درون شهری نیز اشاره نمود و گفت:باید شهرداری در زیباسازی شهر خیلی فعال باشد و بتواند شهری تمیز و آباد برای مردم داشته باشد که در این زمینه در نظر دارم با استفاده از کارشناسان ضمن برنامه ریزی مناسب به اجرای طرحههای مختلف بپردازم تا بتوانیم مردم را از داشتن شهری زیبا راضی نگه داریم.

 وی همچنین از انتشار نقشه فریدونکنار خبرداد و گفت:در این بخش نیز باید برای شناسایی شهر به مسافرین اقداماتی صورت پذیرد که در نظر دارم با هماهنگی شرکت های تبلیغاتی که انتشار آن هیچ گونه هزینه ای هم برای شهرداری دربر ندارد این کار را انجام دهم.

حمیدرضا ربیع پور در مورد نحوه اطلاع رسانی شهر گفت:در این بخش در نظر دارم با تخصصی نمودن روابط عمومی شهرداری وهماهنگی آن با معاونت فرهنگی،هنری گامهای مثبتی را در زمینه اطلاع رسانی به مرم بردارم که از جمله آن را می توانم به راه اندازی سایت اینترنتی شهرداری که در آن علاوه بر انعکاس اخبار اطلاعات فرهنگی،جغرافیایی شهر ارتباط با مسئولین شهر دیده می شود و همچنین انتشار ماهنامه خبری شهرداری و توزیع آن بین عموم وتهیه و تدوین گزارش هایی در قالب سی دی های تصویری از برنامه های اطلاع رسانی این جانب می باشد.

شهردار فریدونکنار ادامه داد:یکی از مشکلات مردم عدم اسکان و جابه جایی کارگران فصلی است که شکل بدی را به شهر داده در نظر دارم با حمایت دیگر مسئولان شهر فکری برای رفع این مشکل نمایم.

ایشان همچنین در مورد ارتباط خود با اعضای شورای شهر گفت:تمام برنامه های اجرایی را با هماهنگی شورا انجام خواهم داد و فکر می کنم بتوانم با حمایت اعضای شورای شهر که انها هم تمام تلاش شان برای ایجاد شهری ایده آل برای مردم است برنامه های خود را پیش ببرم.

وی از برگزاری جشنواره تابستانی فریدونکنار خبر داد و گفت:از آنجایی که فریدونکنار در میان چند شهر توریستی دیگر از جمله محمود آباد و بابلسر قرار دارد باید برای ثایت ماندن مسافر نیز اقداماتی انجام داد که یکی از آنها اجرای جشنواره تابستانی فریدون کنار در ساحل این شهر است که در طول روز بازارچه دایر باشد.

  گفتنی است حمیدرضا ربیع پور 2سال عضو شورای شهر و 2سال و نیم به عنوان شهردار منطقه کلاردشت بود.
فرستنده:لاله انگورج تقوی - (lale72005@yahoo.com)