چهارشنبه 27 فروردين 1399-11:26

فراخوانی برای مقاله های موسیقی در زمان بحران

موسسه «آفتاب نو»ی بابل با همیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، فراخوان مقاله‌نویسی با موضوع موسیقی در زمان بحران (با تاکید بر بحران کرونا) را اعلان و از هنرمندان و پژوهشگران تقاضا کرده اند آثار خود را در این زمینه ارسال کنند.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: سیما سهرابیان –مسئول موسسه فرهنگي هنري خانه هنر «آفتاب نو»ی بابل گفت: هنر و خصوصاً موسیقی می‌تواند در برهه‌های سخت تاریخی و اجتماعی، امیدبخش، آرامش‌دهنده و تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که ویروس کرونا همه را مجبور به خانه نشینی کرد، افزود: هنرمندان به ویژه اهالی هنر موسیقی وظیفه دارند در شرایط بحران هم کنار مردم باشند و نشاط‌بخشی و روحیه‌دهی به جامعه را فراموش نکنند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: در شرایطی که برگزاری کنسرت با حضور مردم امکان پذیر نیست، هنرمندان موسیقی در فضای مجازی و به کمک اینترنت توانسته اند تا حدودی این خلا را پر کنند.

وی با اشاره به این‌که برای عبور از بحران‌ها باید از موسیقی کمک بگیریم، ادامه داد: موسیقی از ما انسان های بهتر و شادتری می سازد و در همین راستا تصمیم گرفتیم با فراخوان مقاله، کاری علمی و پژوهشی درباره‌ی نقش موسیقی در زمان بحران انجام دهیم.

سهرابیان محور اصلی این فراخوان را نقش موسیقی در زمان بحران، با تاکید بر بحران کرونا عنوان و تاکید کرد: چند محور فرعی هم برای این فراخوان در نظر گرفته ایم، از جمله: نقش وكاركرد موسيقي و هنرمندان موسیقی در ترمیم، التیام بخشی و تسکین روانی جامعه در زمان بحران، بررسی اثربخشی سبک ها و فرم های مختلف موسیقی در بهبود وضعیت روانی جامعه هنگام بحران، چگونگی ارتباط رسانه و موسیقی در حل بحران و نقش و كاركرد صنعت موسيقي و وابستگان حوزه‌ی نشر موسیقی در زمان بحران.

مسئول موسسه فرهنگي هنري خانه هنر «آفتاب نو»ی بابل با بیان این که مقاله ارسالی نباید در هیچ مجله داخلی یا خارجی چاپ شده باشد، تصریح کرد: برای نگارش مقاله باید توجه داشت که چکیده مقالات‌ حدّاکثر دارای 300 واژه و در بردارندۀ عنوان و موضوع مقاله، روش تحقیق و مهم‌ترین نتایج و فهرستی از واژگان کلیدی (حدّاکثر 7 واژه) باشد.  حجم مقاله هم به طور متوسط بین 5000 تا 7000 کلمه تایپ شده باشد.

این فعال فرهنگی و هنری با اشاره به این‌که مهلت ارسال چکیده‌ی مقالات تا پایان خردادماه و اصل مقاله ها تا پایان مردادماه سال 99 است، یادآور شد: به سه مقاله برتر هم جایزه نقدی اهدا خواهد شد و با نظر هیات داوران، به یک مقاله برجسته، جایزه ویژه‌ای تعلق خواهد گرفت

سهرابیان با بیان این‌که مقاله‌های برگزیده در رسانه‌ها و به شکل کتاب منتشر خواهد شد، بیان کرد: این فراخوان ملی، توسط موسسه فرهنگي هنري خانه هنر «آفتاب نو»ی بابل و همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای ارسال مقاله ها باید از طریق تارنماي اداره كل فرهنگ و ارشاد استان تهران به آدرس: tehran.farhang.gov.ir
اقدام کرد.