پنجشنبه 26 مهر 1386-0:0

وزير سايه؟!

علي كردان - قائم مقام وزارت نفت- گفت: سعي مي‌كنم شاگرد تيزهوشي در وزارت نفت باشم!


وزارت نفت يك پيكر واحد است كه هر كسي در جايگاه تشكيلاتي خود فعاليت مي‌كند و در نتيجه لازم نيست كه من حتما يك برنامه جداگانه ارائه كنم.

علي كردان - قائم مقام وزارت نفت - در تشريح برنامه‌هايش با بيان اين مطلب اظهار كرد: قصد من كمك به تحقق اهداف وزارت نفت است و به اين منظور برنامه‌هايم در چارچوب برنامه‌هاي وزارت نفت است.

وي با تاكيد بر اين‌كه اگر برنامه خاصي هم داشته باشم، طوري آن را از مسيرهاي وزارت نفت هدايت مي‌كنم كه برنامه وزارتخانه شود، خاطرنشان كرد: لازم است تصميمات و برنامه‌ها به صورت اقناعي در مجموعه نفت به تصويب رسد، زيرا وقتي تبديل به برنامه وزارتخانه شود همه كاركنان از جمله من متعهد به اجراي آن خواهيم شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌ها و وظايف در نظر گرفته شده براي قائم مقام وزارت نفت چيست؟ توضيح داد: بناي عملكردي من اينست كه مكملي براي انجام وظايف مختلف وزارت نفت به ويژه كارهاي توسعه‌اي، سرمايه‌گذاري، بهبود عملكرد و بهره‌وري و امور جاري باشم.

كردان با بيان اين كه در اين راستا ممكن است در طول مسير، وزارتخانه وظايف ديگري را به من محول كند كه انجام خواهم داد، افزود: تلاش ما اين است كه با همكاري معاونان شركت‌هاي تابعه و كاركنان وزارت نفت شرايط مناسبي را براي پيشرفت امور و برنامه‌هاي موجود ايجاد كنيم.

قائم مقام وزارت نفت درباره اين كه با توجه به شرايط ويژه كشور براي تنگناهايي كه در برخي بخش‌هاي پروژه‌ها و مذاكرات با شركت‌هاي بين‌المللي ايجاد شده، چه راهكار ويژه‌اي در نظر داريد؟ تصريح كرد: اگرچه من به اين تحليل نرسيده‌ام كه بخشي از امور در وزارتخانه كند و بخشي سريع طي مي‌شوند، ولي به طور طبيعي در هر بخشي مفيد باشم، خودم پيشنهاد مي‌دهم، زيرا قصد من كمك كردن در جهت تحقق اهداف وزارت نفت است. همچنين امور ديگري كه مهندس نوذري تشخيص دهد انجام آنها در توانايي من است، از سوي وزارتخانه پيشنهاد خواهد شد.

او در پاسخ به اين سوال كه تصور مي‌كنيد براي آشنايي كامل با وزارت نفت به چه مدت زمان نياز داريد؟ گفت: سعي مي‌كنم شاگرد تيزهوشي باشم!

گفتني است، سرپرست وزارت نفت درباره انتخاب كردان به عنوان قائم‌مقام وزارت نفت و اين‌كه از وي به عنوان "وزير سايه" ياد مي‌شود، گفته كه "آقاي كردان داراي توانمندي‌هاي زيادي هستند و ما مي‌خواهيم از توانمندي‌هاي ايشان استفاده كنيم."(isna)