شنبه 19 آبان 1386-0:0

يک بزرگ تر از هشتاد

نماینده مردم بابلسر گفت:شاید هشتاد مصوبه اجرا شده در استان مازندران از نظر ارزش و اهمیت معادل یک مصوبه هم نباشد!


نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت : شاید از نظر کمی دوستان آمار بدهند که هفتاد الی هشتاد درصد مصوبه ها اجرایی شده که درست است اما از نظر کیفی مصوبه های مهم هیئت دولت در استان هنوز اجرایی نشده است .


دکتر حجت ا... روحی- نماینده مردم بابلسر در مجلس- افزود : شاید هشتاد مصوبه اجرا شده در استان مازندران از نظر ارزش و اهمیت معادل یک مصوبه هم نباشد به همین خاطر خدمت دوستان هم عرض کردم بروید همه مصوبات را کنار بگذارید و همان 10 مصوبه با اهمیت را اجرایي نمایید .


وی ادامه داد : مصوبات سفر دو دسته هستند یکسری از مصوبات مثل اهداء یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان محمودآباد از ارزش چندانی برخوردار نیستند ولی برخی دیگر مثل طرح مشوق های صنعتي بسیار مهم اند .


نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت : متأسفانه بعضي از مصوبات سفر به خاطر اینکه رئيس جمهور در سه ماهه آخر سال هشتاد و پنج به مازندران آمد در این سال اجرایی نشدند که به عنوان مثال می توان از تصویب طرح ساخت دادگستری فریدونکنار همچنین دادگستری بابلسر یاد کرد .


این نماینده مجلس اظهار داشت : البته اجرای بعضی از مصوبه ها هم مثل بحث مرز مجاز دریایی بندر فریدونکنار و طرح احداث شهرک صنعتی بابلسر پیشرفت خوبی داشته اند و دوستان ما در شهرک صنعتی استان پیگیر ایجاد بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی بابلسر هستند .


وی با بیان اینکه مسئول اجرای مصوبات ، استاندار و مسئولین اجرایی هستند و نمایندگان به آنها کمک می کنند گفت : یک مقدار مسئولین استان در اجرای مصوبات استانی کوتاهی می کنند .


دکتر روحی در خصوص مشکل مسکن گفت : ما امروز در بحث مسکن تسکینی کار می کنیم مثل واگذاری زمین 99 ساله و مسکن ارزان قیمت ولی تقاضا بیشتر از این تعداد محدود است .


نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر زمین را با قیمت مناسب بفروشند و بازار اشباع شود قیمت کاهش می یابد همچنین اگر بخش خصوصی به صورت رقابتی نه به صورت رانت وارد این عرصه شود وضعیت مسکن خیلی بهتر از این خواهد شد .


وی تصریح نمود : با توجه به قیمت بالای مسکن وام هایی که پرداخت می شود نه تنها کمکی به مردم نمی کند بلکه از سوی دیگر باعث آشفتگی و عدم ثبات قیمت ها در بازار می شود .
دکتر روحی به دخالت 10 درصدی دولت در بخش مسکن اشاره نمود و تأکید کرد : بعضی از تصمیمات ناپخته و غیرکارشناسی در این زمینه باعث افزایش قیمت مسکن می شود . (isna)